باب پراکتور, محتوای رایگان

7 عبارت تأکیدی برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت – باب پراکتور

ایجاد تصویر ذهنی مثبت

آیا میدانید که شما تصویری از خودتان درون ضمیر ناخودآگاه ذهنتان دارید؟ اگر چه فیزیکِ بدنی و ظاهر شما مهم هستند، اما این تصویر، تصویر درونی ایست که ارزش دارد. این تصویریست که موفقیت ها و شکست ها را در زندگی تان تعیین می کند. برای همین در این مقاله می خواهیم 7 عبارت تاکیدی برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت از خودمان یاد بگیریم.

زندگی یک تجربه ی شگفت انگیزاست

خودِ واقعیِ شما کامل و نامحدود است و همیشه به دنبال راه هایی برای توسعه یافتن است. اگر تصویر ذهنی تان این حقیقت زیبا را منعکس کند، زندگی شما خارق العاده خواهد بود.

اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ شاید.

ممکن است کسی بگوید افرادی مثل مسیح، گاندی و مادر ترزا تصویری از خود داشتند که خود واقعی شان را نمایان می کرد اما برای داشتن زندگی رضایتمندانه و پربرکت نیازی به تصویر ذهنی «کامل و بی نقص» ندارید. تنها کافی است که تصویر مثبت تری از خود نسبت به آنچه که در حال حاضر است داشته باشید تا زندگی تان را به سطح جدیدی برسانید.

مزایای بهبود تصویر ذهنی

بهبود تصویر ذهنی تان فواید زیادی دارد. در زیر فقط چند مورد از آن ها آورده شده است:

موفقیت بیشتر

همه انسان ها می خواهند موفق شوند، اگر چه «موفقیت» از نظر هر کسی متفاوت است. موفقیت یعنی پیروزی در راه هایی که برایتان با معنی دار است.

وقتی تصویر ذهنی خود را بهتر کنید، به خودتان بیشتر ایمان پیدا می کنید، بزرگتر فکر می کنید و کارهای بزرگی را انجام می دهید.

بهبود سلامتی

افرادی که از خود تصور مثبتی دارند کمتر دچار استرس می شوند. همه چیز متوازن و همگن می شود. حتی وقتی با موقعیت های استرس زا روبرو می شوند، طرز نگرش شان سبب می شود که خیلی سریعتر از افرادی که تصویر منفی از خود دارند، آن شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

هنگامی که استرس کمتری در زندگی تان وجود دارد، شما به طور طبیعی از افرادی که دائماً نسبت به شرایط بیرونی واکنش نشان می دهند و اجازه می دهند که آن شرایط آن ها را مضطرب کند، سالم تر خواهید بود.

لذت بیشتر از روابط

مردم گرایش به افراد مثبت نگر دارند، این تمایل در ضمیر ناخودآگاه شان است. صحبت کردن و سر و کار داشتن با افرادی که افکار خوب و سطح بالایی نسبت به خود دارند و خودشان را دوست داشتنی و خوب می دانند، حس بهتری به آنها می دهد.

بنابراین ایجاد تصویر ذهنی مثبت از خود باعث می شود دوستان بیشتری پیدا کنید، روابط صمیمی و پایداری برقرار کنید و افراد خوش بین، با انگیزه و موفق را به زندگی خود جذب می کنید.

 کارهای بیشتری انجام می دهید

افرادی که تصویر برنده دارند، در مورد مسائل فقط فکر و گفتگو نمی کنند؛ بلکه آنها روی ایده های خود کار می کنند، سخت کوش هستند، تا آخر ایده شان را دنبال می کنند و ثمره ی کارشان را بدست می آورند.

هنگامی که از خود تصور مثبتی داشته باشید، به جای اینکه به دنبال دلایلی برای عدم موفقیت خود باشید، به دنبال راه های ثمر بخش هستید و اگر چیزی طوری که میخواستید به نتیجه نرسید، چون دیدگاه درستی دارید، بدون  مایوس شدن، چیز دیگری را امتحان می کنید.

از اهداف برای پیشرفت و رشد کردن استفاده می کنید

افرادی که از خود تصویر مثبتی دارند آینده ی خود را به دست شانس نمی سپارند. آنها تصویری از کسی که 5 یا 10 سال آینده می خواهند شوند از حالا ایجاد می کنند و سپس اهدافی را که به آنها امکان تبدیل شدن به آن تصویر را می دهد، تعیین می کنند. آنها می فهمند که بدون انجام چنین کاری، در پیچ و تاب زندگی گم خواهند شد و هرگز پیشرفت و رشد نخواهند کرد.

به عبارتی دیگر...

اگر تصویری که در ضمیر ناخودآگاه شماست مبتنی بر اطلاعات غلط و محدود باشد، در تمام بخش های زندگی تان محدودیت ایجاد می کند.

  کلیپ انگیزشی بها را بپردازید، پاداش را دریافت کنید - باب پراکتور

پس اگر خودتان را خجالتی و یا کسی که به اندازه ی کافی خوب و دوست داشتنی نیست بدانید، مطابق آن احساس و رفتار خواهید کرد و این نتیجه ای ضعیف، ناخواسته یا محدود در دنیای بیرونی تان ایجاد خواهد کرد که منعکس کننده ی تصویری است که در ذهن خود دارید.

حتی اگر به خودتان قول بدهید که می خواهید بهتر عمل کنید، باز از الگوی قبلی ای که داشتید تبعیت می کنید و اگر موفق به تغییر کردن شوید، دوام زیادی نخواهد داشت چون تصویری که از خود دارید مانند یک ترموستات است و اینکه چقدر بالا یا پایین می توانید بروید را محدود می کند.

یک راه قدرتمند برای تغییر تصویر ذهنی

خوشبختانه می توانید تصویری که از خود دارید را تغییر دهید. این امر نیاز به تعهد و تمرین دارد. با این حال، شما می توانید از پس آن بربیایید و وقتی موفق به انجامش شدید، کل زندگی تان تغییر خواهد کرد.

یک راه قدرتمند برای شروع، استفاده از تلقین افکار مثبت یعنی تکرار عبارات تاکیدی مثبت راجع به خود است مثل:

همه مجذوب اعتماد به نفسِ من هستند

برخی از افراد می گویند که عبارات تاکیدی فایده ای ندارد. اما واقعیت این است که هر فکری که می کنید و هر کلمه ای که می گویید عبارت تاکیدی است.

چیزی که غالباً تکرار می کنید چه آن حرف مثبت باشد، چه منفی، همان در زندگیتان نمود پیدا می کند.

می توانید از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید و از آنها برای تغییر تصویری که از خود دارید استفاده کنید.

کلمات تأثیر بسیار زیادی در ضمیر ناخودآگاه دارند پس اگر جملات تاکیدی تان را خودتان بوجود می آورید، کلمات را عاقلانه انتخاب کنید و گفته ها را نسبتاً کوتاه و ساده بیان کنید. زیرا اگرچه ضمیر ناخودآگاه فوق العاده قدرتمند است، اما همه چیز را به روش کاملاً ساده ای درک می کند.

همچنین تا جایی که می توانید جملات تاکیدی خود را با باور و شوری وافر بیان کنید. احساسات بسیار قدرتمند هستند زیرا سطح ارتعاش تان را بالا می برد و فرآیند جذب را بسیار سریعتر و کارآمدتر می کند و البته غالبا باید آن را تکرار کنید تا ذهن خود را برای رسیدن به حداکثر موفقیت آماده کنید.

این را هم بخوانید: جذب ثروت با عبارات تاکیدی

7 عبارت تاکیدی برای ایجاد تصویر ذهنی مثبت

برای شروع ، در اینجا هفت عبارت تاکیدی قدرتمند آورده شده است که می توانید برای تقویت تصویری که از خود دارید استفاده کنید، جمله ی زیر را ابتدای هر 7 عبارت تاکیدی قرار دهید.

همین الان من بسیار خوشحال و سپاسگزارم که…

بسیار شگفت انگیز هستم و همانی هستم که می خواهم باشم.

 

عالی ترین شکل خلقت خداوند هستم و توانایی ها و پتانسیل های من نامحدود است.

 

همیشه در حال یادگیری ، رشد و تغییر به سمت چیزهای بهتر هستم.

 

لیاقت همه ی اتفاقات خوب زندگی را دارم.

 

من خوبی ها و نیکی ها را در همه چیز در خودم و دیگران می بینم.

 

شخصیت من سرشار از اعتماد به نفس، اطمینان و خوش بینی است.

 

من ذهنم را به طور مداوم با افکار سالم، محبت آمیز و کامیابی پر می کنم.

 

آیا جملات تاکیدی واقعا زندگی تان را تغییر می دهد؟

جملات تاکیدی می توانند تأثیر بسزایی در کیفیت کلی زندگی ما داشته باشند.

تکرار منظم آنها باعث می شود تا درک بهتری از شخصی که می خواهیم به آن تبدیل شویم بدست آوریم.

یک تفکر مثبت می تواند شما را در مسیر رسیدن به یک تغییر چشم گیر و معجزه آسا قرار دهد.

در حالی که من شما را به استفاده عبارات تاکیدی فوق تشویق می کنم، همچنین امیدوارم که شما با تمام وجودتان به دنبال یک ایده یا فکری باشید که تأثیر بسزایی در زندگیتان و طوری که خودتان را می بینید، داشته باشد.

همیشه مهمترین و پایدارترین رابطه ای که می توانید ایجاد کنید، رابطه ی شما با خودتان است.

  جملات انگیزشی استیو هاروی

هرگز فراموش نکنید. کلماتی که یکبار از دهانتان بیرون می آیند زندگی تان را تعیین نمی کنند بلکه چیزهایی که دائم با خود زمزمه می کنید، نجوای درون تان است که بیشترین قدرت را دارند.

بنابراین، رابطه ای که با خود دارید را پرورش دهید، با هر تفکر مثبت ِ ممکنی آن را تغذیه کنید و پر و بال دهید، پس می توانید متفاوت فکر کنید، باشید و عمل کنید و به همه چیزهایی که همیشه می خواستید برسید.

مقالات بیشتری از باب پراکتور بخوانید

guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریسا رضایی
پریسا رضایی
2 سال قبل

دوروزه عضو شدم نمیتونم از سایت دست بکشم تمام مدت دارم دانلود میکنم و کلیپ میبینم با اینکه مشغله زیادی دارم. عالیه ایده خوبی بود امیدوارم موفق باشید آقای باقرپور