خلاصه کتاب اثر اعتماد به نفس اثر گریس کیلِلیا

بفرست برای دوستت
مشخصات کتاب

فهرست مطالب

امروز می خواهیم خلاصه کتاب اثر اعتماد به نفس نوشته گریس کیللیا را با هم بخوانیم. بسیاری از زنان با استعداد ترفیع یا ارتقای شایستگی را دریافت نمی کنند، زیرا شایستگی دارند اما اعتماد به نفس ندارند. خانم گریس کیللیا به زنان تاجر نشان می دهد که چگونه اعتماد به نفس خود را با «۴ مورد موفقیت» افزایش دهند: «روابط، شهرت، نتایج و انعطاف پذیری».

کیللیا در مورد چگونگی گسترش شبکه خود، یادگیری تفویض اختیار، لباس پوشیدن برای رشد شغلی، مدیریت برند خود، استفاده از داده ها برای حمایت از تصمیمات خود و رد شدن از ناملایمات بحث می کند. هرکسی که مطمئن نیست برای پیشرفت چه کاری انجام دهد، می‌تواند از تجربیات کیللیا بیاموزد.

او از موضع آسیب‌ پذیری قابل ‌توجه صحبت می ‌کند و فهرست ‌ها، مثال ‌ها، نمایه ‌های حکایتی و فصل ‌های آماده ارائه می ‌دهد. گت ابسترکت توصیه های تشویق کننده ی خود را به زنان شاغل – و در برخی موارد، به مردان شاغل نیز توصیه می کند.

 

درباره ی نویسنده

گریس کیللیا مدیر عامل و بنیانگذار گروه جی کی سی، یک شرکت توسعه رهبری است. موسسه ی رهبری نیمه آسمان جی کی سی به رهبران زن کمک می کند تا پیشرفت کنند و رشد کنند، در حالی که برنامه ی جدید کواترو آن یک پلتفرم رهبری هماهنگ را ارائه می دهد.

 

آموزه ها

  • بسیاری از زنان توانمند هستند، اما اعتماد به نفس ندارند. موفقیت به هر دو نیاز دارد.
  • با استفاده از «۴ مورد موفقیت»: «روابط، شهرت، نتایج و انعطاف پذیری»، حرفه ی خود را به سطح بعدی ببرید.
  • شبکه خود را توسعه دهید و روابط قوی و دو جانبه ی سودمند ایجاد کنید.
  • همیشه از شهرت یا برند شخصی خود آگاه باشید. هر گونه نقص را تعمیر کنید.
  • نتایج با کیفیت را به موقع و با بودجه ارائه دهید.
  • نتایج اثبات شده، شایستگی شما را نشان می دهد و اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.
  • انعطاف پذیری خود را با عقب نشینی از سختی ها نشان دهید.
  • دانستن نحوه تفویض اختیار می ‌تواند به شغل شما کمک کند و ارتقای شغلی شما را آسان ‌تر کند.
  • حضور اجرایی خود را توسعه دهید، مجموع «جاذبه ها، ارتباطات» و «ظاهر» خود را.
  • «هیچ چیز خصوصی نیست.» از «نحوه ظاهر شدن خود به صورت حضوری، آنلاین و در ارتباطات الکترونیکی» آگاه باشید.

 

خلاصه کتاب اثر اعتماد به نفس

حرکت از شایستگی به اعتماد به نفس

بسیاری از زنان توانمند هستند اما اعتماد به نفس ندارند. هر دو عنصر حیاتی موفقیت هستند. شایستگی به تنهایی کافی نیست؛ بله، شما باید بدانید که چه کاری انجام ‌دهید و چگونه تفویض اختیار و رهبری کنید، اما همچنین باید به کار خود و خودتان افتخار کنید.

شما به شایستگی و اعتماد به نفس نیاز دارید، با این حال زنان در نیروی کار اغلب ارتباط آنها را قطع می کنند. به عنوان مثال، زنان ناخواسته وقتی عملکرد خوب خود را به شانس نسبت می دهند، خود را تضعیف می کنند. اگر مردم شما را تحسین می کنند، از آنها تشکر کنید و نگویید: «اوه، نه، من فقط خوش شانس بودم.»

«شایستگی بدون اعتماد به نفس مانند کار کردن به تنهایی در تاریکی است. شما ممکن است بتوانید کار خود را به پایان برسانید، اما چه کسی از آن مطلع است؟»

 

4 مورد موفقیت

برای ترکیب اعتماد به نفس و شایستگی، «۴ مورد موفقیت» را یاد بگیرید و تمرین کنید:

۱- روابط

شبکه ‌سازی مؤثر می ‌تواند اعتماد به نفس و گزینه‌ های شغلی شما را افزایش دهد، و پرورش روابط قوی می ‌تواند به شما در ایجاد «برند» شخصی کمک کند. با اعضای تیمی که شما را به چالش می کشند، مدیرانی که شما را تحت فشار قرار می دهند، همکارانی که شما را حمایت و تشویق می کنند و هرکسی که به آن اعتماد دارید که با شما صادق است، «روابط قوی» سودمندی برقرار کنید.

«مسئولیت حرفه ی شما بر عهده شماست، نه شرکت شما و نه شخص دیگری. مهم این است که انرژی خود را روی آنچه می خواهید متمرکز کنید و نه آنچه که دیگران می توانند برای شما فراهم کنند.»

نویسنده گریس کیللیا، که در ایتالیا به دنیا آمد و در چهار سالگی به همراه خانواده ی خود به ایالات متحده آمد، از مادر ایتالیایی خود در مورد شبکه سازی یاد گرفت. مادر گریس نمی ‌توانست انگلیسی بخواند یا صحبت کند، اما او مصمم بود که دخترش آموزش ‌های لازم را دریافت کند.

او پرستار ثبت نام شده مری رایان، تنها زنی در محله ی آنها که دارای مدرک دانشگاهی بود، استخدام کرد تا اولین مربی گریس شود. مادر گریس برای کمک به گریس در خواندن و نوشتن، کاسه ‌هایی از خمیر ماکارونی و لوبیا برای رایان فراهم کرد.

«جهش، نحوه ی پاسخگویی شما به چالش ‌های دشوار در زندگی یا کار است و … ابزاری حیاتی در یادگیری انعطاف‌ پذیری بیشتر در داخل و خارج از کار است.»

اساساً شبکه سه عنصر دارد: «اطلاعات، قدرت و فرصت» (IPO). اطلاعات هسته ی اصلی شبکه است. برخلاف معاشرت، شبکه سازی شامل جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات است. قدرت به انگیزه و منابعی اشاره دارد که روابط قوی می تواند فراهم کند.

فرصت یعنی به دنبال راه هایی برای رشد و به نمایش گذاشتن کار خود، به جای اینکه انتظار داشته باشید دیگران به طور خودکار به تلاش های شما توجه کنند و شما را ارتقا دهند. ترکیب IPO شخصی شما در طول حرفه ی شما با تغییر وضعیت تغییر می کند. سعی کنید تعادل مناسب را حفظ کنید.

  نقشه راه + لیست موضوعات

«هیئت نمایندگی یک سلاح مخفی است که رهبران باهوش از آن برای تسریع برند شخصی و عملکرد روزانه خود استفاده می کنند.»

شبکه سازی مستلزم گفتگو با افراد مختلف است. رفتن به همان رویدادها و نشستن با افراد آشنا معاشرت است نه شبکه سازی. اگر تجربیات جدید را امتحان نکنید و با افراد جدید ملاقات نکنید، به حرفه ی خود آسیب می زنید. با رعایت نکات زیر شبکه ی خود را بسازید:

  • نوع خاصی از مهارت را که برای بهبود به آن نیاز دارید، مانند بازاریابی یا فناوری، شناسایی کنید.
  • افرادی را در شرکت خود با آن تخصص پیدا کنید. با آنها جلسات 20 دقیقه ای ترتیب دهید.
  • نوشیدن قهوه با آنها زمان کافی برای ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.
  • در طول جلسه، در مورد مهارت های خود صحبت کنید و «در مقابل چیزی پیشنهاد دهید.»
  • برای مراجعه به شبکه ی خود منتظر مشکل نباشید. ارتباطات مداوم را پرورش دهید.

«شما نمی توانید غرایز خود را نادیده بگیرید، اما رهبری موثر از شما می خواهد که چندین لایه داده را برای پشتیبانی از هر نظریه اضافه کنید.»

برای ایجاد زمان برای کار روی برند و شبکه ی خود، تفویض اختیار را بیاموزید. انجام همه ی کارها خود شما را خسته می کند. همانطور که به سمت پست های ارشد حرکت می کنید، نقش شما باید استراتژیک تر و کمتر عملیاتی باشد. بسیاری از زنان درگیر انجام کارها به «شیوه ی خود» می شوند و رها کردن آنها برایشان سخت است.

زنان دیگر تفویض اختیار می کنند، اما پس از آن زمان را صرف مدیریت خرد می کنند. تفویض اختیار واقعی مستلزم اعتماد است. اگر تفویض اختیار را یاد نگیرید، در خطر از دست دادن تبلیغات بعدی هستید. روسای شما ممکن است به این نتیجه برسند که باید دو یا سه نفر را برای جایگزینی شما استخدام کنند، بنابراین بعید است که شما را ارتقا دهند.

«انعطاف پذیری نشانه ی تمام داستان های موفقیت است، همانطور که نشانه ی هر رهبر خوب است.»

یکی از مهمترین روابط کاری شما این است که خودتان را چگونه می بینید. خودت را باور کن. برای توسعه ی حضور اجرایی خود تلاش کنید – مجموع «جاذبه ها، ارتباطات» و «ظاهر» شما. وقار حس اقتدار و رهبری ذاتی شماست. ارتباط نه تنها شامل آنچه می گویید، بلکه نحوه بیان آن است. مهارت های سخنرانی عمومی خود را توسعه دهید.

به عنوان مثال، اگر در حال ارائه یک سخنرانی هستید و به نظر می رسد که در حال پرسیدن سؤالات در هنگام بیان بیانیه هستید، نامطمئن به نظر می رسید. هر جمله ای را که صحبت می کنید با یک نقطه در پایان تصور کنید. بیانیه های اعلامی اعتماد به نفس را می رساند. مراقب لحن و تن صدای خود باشید. بسیاری از مردم صداهای بلند را مهیج می دانند. از عذرخواهی بی مورد خودداری کنید.

«روابط شبکه ی شما را تقویت می کنند و به نوبه ی خود، شبکه ی شما برند سازمانی شما را تقویت می کند.»

یک سطح بالاتر از موقعیت فعلی خود بپوشید. برای شغلی که می خواهید، آماده عمل کنید. توجه داشته باشید که سایر زنان در محل کارتان چه لباسی می پوشند و به آن توجه کنید. مسائل مشکل ساز مد عبارتند از: لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد، بند سوتین یا خطوط شورت مشهود، لباس های بدن نما، کفش های پاشنه بلند خیلی شیک و مدل مو یا رنگ مو نامناسب.

توجه داشته باشید که هرگز در رویدادهای اجتماعی مربوط به کسب و کار واقعاً «بدون دستمزد» نیستید، بنابراین مراقب رفتار خود در مهمانی های بعد از ساعت کاری با همکاران و سرپرستان خود باشید.

 

۲- شهرت

مردم تنها به شما احترام و شهرت زیادی نمی دهند؛ شما باید آنها را به دست آورید. شهرت و برند شخصی شما مترادف هستند. هر دو نشان دهنده ی حضور رهبری اجرایی شما هستند. در حالی که برخی از مردم از شهرت خود آگاه هستند، برخی دیگر هیچ سرنخی ندارند.

شهرت شما – خوب یا بد – بر نحوه ی درک دیگران از شما تأثیر می گذارد و می تواند فرصت های آینده شما را تقویت یا تضعیف کند. حرفه ای هایی که به تازگی حرفه ی خود را شروع کرده اند یا در سطح پایین تر هستند ممکن است اعتماد به نفس نداشته باشند. همانطور که تجربه ی آنها افزایش می یابد، اعتماد به نفس آنها نیز افزایش می یابد.

شما مسئول ساختن خود از درون به بیرون هستید. همانطور که پیشرفت می کنید، آگاه باشید که رهبران واقعی راه حل هایی برای مشکلات پیدا می کنند. رهبران باید بتوانند حقیقت را از طریق دیپلماتیک بگویند. در غیر این صورت، آنها به عنوان قلدرهایی دیده می شوند که پیشرفت می کنند یا قبلاً شهرت بدی داشتند. رهبران شجاع اطلاعات مورد نیاز را به همکاران خود می دهند، حتی اگر نمی خواهند آن را بشنوند.

«وقار «وزنی» ناگفته ‌ای است که با خود حمل می‌ کنید، ویژگی‌ های رهبری را بر می ‌انگیزد و دیگران را تشویق می ‌کند تا از شما پیروی کنند.»

بسیاری از زنان توانمند و با تجربه که به مدت 10 یا 15 سال کار کرده اند، هنوز از ریسک کردن یا حمایت از خود تردید دارند. آنها برای درخواست مسئولیت های بیشتر، افزایش حقوق، ترفیع یا تغییر عنوان اقدام نمی کنند.

  خلاصه کتاب صورتت را بشور دختر اثر ریچل هالیس

بر اساس تحقیقات مک کینزی، 83 درصد از زنان در مدیریت میانی می خواهند به سطح بعدی بروند و 50 درصد احساس می کنند که رفتن به سمت های رهبری برای شغل آنها مهم است. اگر سازمانی شغلی را با فهرستی از 10 مدرک ارسال کند، اکثر زنان درخواست نمی‌کنند مگر اینکه همه 10 مدرک را داشته باشند. مردان حتی اگر فقط سه مدرک داشته باشند درخواست خواهند داد.

«همه ی ما می دانیم که وقتی فردی در یک موقعیت رهبری، یا حتی یکی از اعضای تیم، ما را به زیر اتوبوس می اندازد چگونه است. آن رهبر یا عضو تیم نباشید؛ آن شخص نباشید.»

برای ساختن یک برند شخصی قوی، با تماس مستقیم چشمی و دست دادن محکم، تاثیر اولیه ی خوبی داشته باشید. با اعتقادات خود صادق باشید. ارتباط موثر برقرار کنید. به اندازه ی یکسان بدهید و دریافت کنید و نسبت به دیگران انعطاف پذیر و تشویق کننده باشید.

ساختن برند شما نیازمند تفکر آگاهانه و ناخودآگاه است، اما کار ناخودآگاه نیازمند تلاش بیشتری است. به عنوان مثال، شما ممکن است در کار خود عالی باشید، اما اگر ناخودآگاه بیش از حد منفی نگر باشید، دیگران نمی خواهند با شما کار کنند. با این حال، خوش‌ بین بودن و مثبت بودن، اما سخت کار نکردن، شغل شما را تضعیف می ‌کند.

«قدرت آن نقطه ی شیرینی است که دانش و فرصت به هم می رسند.»

از حضور خود در شبکه های اجتماعی آگاه باشید. رسانه های اجتماعی خطوط بین حرفه ای و شخصی را محو می کنند. می توانید برند خود را به صورت آنلاین از طریق لینکدین، یک وب سایت شبکه حرفه ای گسترش دهید. همیشه از رسانه های اجتماعی با احتیاط استفاده کنید.

برخی از کارفرمایان بر فعالیت های کارکنان خود در فیسبوک، توییتر و سایر پلتفرم ها نظارت می کنند. آسیب رساندن به برند شما به صورت آنلاین می تواند به برند شما در دنیای واقعی آسیب برساند. «دیگر هیچ چیز خصوصی نیست.

شما باید در مورد اینکه چگونه شخصاً، آنلاین و در ارتباطات الکترونیکی «نمایان می‌شوید» بسیار با ملاحظه باشید.» در یک مورد، زنی با یک برند حرفه ای قوی شروع به ایجاد پست های «تحریک آمیز» کرد. در واکنش، بسیاری از افراد در شبکه ی او از او جدا شدند.

«صحبت ارزان است، اما نتایج بی ‌ارزش هستند. نتایج پتانسیل شما را ثابت می کنند و شواهد فیزیکی واضحی از برتری شما ارائه می دهند.»

برای درک نام تجاری شخصی خود، «ممیزی برند» را اجرا کنید. اجزای نحوه ی فرافکنی خود و پیام هایی که منتقل می کنید را بررسی کنید. با رعایت نکات در مورد برند خود اطلاعات جمع آوری کنید. مراقب باشید که دیگران چگونه به صورت کلامی و غیرکلامی به شما پاسخ می دهند.

از دوستان و همکاران خود یک ارزیابی «بسیار کوچک» 360 درجه درخواست کنید. از افرادی که به آنها اعتماد دارید بازخورد بخواهید، از جمله نظرات آنها در مورد استایل یا ظاهر شما. اگر انتقادات زیادی دریافت می‌ کنید، قبل از حرکت، برای پردازش آن وقت بگذارید. تنظیمات یا کنترل آسیب را تنظیم کنید.

«اولین، میانه و آخرین کاری که می توانید برای افزایش استقامت خود انجام دهید – که مانند سوخت برای سفر شما از شایستگی به اعتماد به نفس است – این است که بیشتر و بیشتر حرکت کنید.»

برای مثال، «بروک» را انتخاب کنید. اگرچه او در تبلیغات ثابت شده بود، اما رؤسای مختلف چندین بار او را در طول حرفه ی کوتاهش اخراج کرده بودند. بروک متوجه نشد که چقدر به شهرت او لطمه زد. به دلیل ماهیت تهاجمی او، بسیاری از مشتریان گفتند که احساس می کنند او با آنها صحبت می کند یا برای ایده های آنها ارزشی قائل نیست.

او با شکایات داخلی نیز مواجه بود. هنگامی که متوجه شد که قاطعیت بی بند و بار او بر برند او تأثیر می گذارد، بروک سخت تلاش کرد تا فراگیرتر و کمتر تسلط داشته باشد. او از مشتریانش عذرخواهی کرد و به خاطر رفتار قبلی خود گزارش مستقیم داد.

 

۳- نتایج

«روابط و شهرت فقط می توانند شما را تا این حد برسانند.» شما باید نتایجی را ارائه دهید تا حرفه ی خود را به سطح بعدی ببرید. مردم انتظار دارند آنچه را که برای آن پرداخت می کنند دریافت کنند: یک محصول یا خدمات حرفه ای که به موقع و در چارچوب بودجه برنامه ریزی شده ارائه می شود.

«زبان بدن، وضعیت بدن، تماس چشمی، دست دادن محکم و با انرژی این عوامل همه بر برند ما تأثیر می ‌گذارند. شاید آنها نباید مهم باشند، اما هستند.»

این نکات را هنگام انجام کار خود در نظر داشته باشید: زود بودن خیلی خوب است، اما اگر کار شما ضعیف باشد، نه. سعی نکنید همه ی کارها را خودتان انجام دهید. کیفیت مهمتر از کمیت است. دیگران را به خاطر کاستی های خود سرزنش نکنید. اگر مهارت های خاصی ندارید، افرادی را استخدام کنید تا توانایی های شما را تکمیل کنند.

چیزی را که نمی توانید انجام دهید قول ندهید. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که به همه چیز بله بگویید، بر اساس آنچه می توانید در یک بازه زمانی مشخص به انجام برسانید، مرزها را تعیین کنید. اگر نمی توانید زمان تحویل را رعایت کنید، درخواست تمدید یا منابع بیشتری کنید. اگر آن طور که انتظار می رود عمل نکنید و نتایجی به دست نیاورید، به شهرت خود لطمه می زنید.

  زندگینامه استیو هاروی - ویدیوهای انگیزشی استیو هاروی

زنان اغلب باید یاد بگیرند که چگونه از تاکتیک به استراتژی تغییر مسیر دهند. زیرا آنها در عملیات روزانه موفق هستند، اما نمی ‌توانند به تصویر بزرگ جهش کنند. وقتی شروع می‌ کنید، می ‌توانید بیشتر بر حس ‌ها و احساسات تکیه کنید. همانطور که پیشرفت می کنید، باید داده ها را برای حمایت از تصمیمات خود جمع آوری کنید.

با مدیریت «زمان، افراد، پیشرفت» و «انتظارات» خود در اجرا بهتر شوید. با تفویض اختیار و ساده کردن تلاش های خود، برنامه خود را مدیریت کنید. زمان خود را سازماندهی کنید و به کارکنان خود کمک کنید از زمان خود به نحو احسن استفاده کنند. پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و انتظارات خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.

بسیاری از زنان راحت‌ تر از روی احساسات بحث می‌ کنند، اما ممکن است با یاد نگرفتن نحوه ی صحبت کردن و درک اعداد، شغل خود را مختل کنند. هر شرکتی دارای کارکنان مالی و حسابداری است. حفاظت از شرکت جوهر کار آنهاست. آنها هر ماه، سه ماهه و سالیانه داده هایی را برای کمک به رهبران در تصمیم گیری ارائه می دهند. اگر از موضوعات مالی ناراحت هستید، از افراد متخصص بیشتر کمک بگیرید.

حتی اگر در استفاده از آمار و ارقام برای حمایت از تصمیمات خود مهارت دارید، غریزه ی خود را نادیده نگیرید. برای مثال، سال‌ها پیش، یک کارفرما کیللیا را فرستاد تا یکی از مکان ‌های خرده‌ فروشی دورافتاده ی شرکت را بررسی کند. اگرچه رهبرانی که در آنجا ملاقات کرد، خوشایند بودند، اما او می دانست که چیزی اشتباه است.

هیچ یک از کارمندان فروشگاه با او تماس چشمی برقرار نمی کنند. از طریق تلفن، او به رئیس خود گفت که حسابرسی انجام دهد. مشخص شد مسئول لوکیشن نزدیک به یک میلیون دلار از شرکت سرقت کرده و مرتکب اعمال غیرقانونی دیگری نیز شده است.

او کارکنان را تهدید کرد که در صورت صحبت با کیللیا شغل خود را از دست خواهند داد. حقایق در نهایت ثابت کردند که نظریه ی او درست بوده است. اگر او احساسات درونی خود را نادیده می گرفت، ممکن بود کلاهبرداری ادامه یابد.

همیشه ارزیابی کنید که آیا برای شغل شما بهتر است در سازمان فعلی خود بمانید یا ادامه دهید. هر دفتری سیاست دارد. به ویژه زنان، به جای اینکه بدانند چگونه خود را رها کنند و نه بگویند، در خطر گرفتار شدن در درام محل کار هستند.

اگر در حال رشد یا یادگیری نیستید، اگر تحرک صعودی ندارید، اگر صنعت شما راکد است، یا اگر به طور منصفانه با آزادی یا پروژه های چالش برانگیز پاداش نمی گیرید، سازمان فعلی خود را ترک کنید.

 

۴- انعطاف پذیری

افراد منعطف تسلیم نمی ‌شوند، دیگران را سرزنش نمی ‌کنند، به کارفرمایان قبلی به صورت حضوری یا آنلاین بد دهنی نمی ‌کنند، عصبانی نمی ‌شوند. انعطاف پذیر بودن به معنای کنار آمدن با تغییرات و یادگیری «بازگشت» از شکست ها به جای اینکه اجازه دهید آنها شما را مصرف کنند.

اجازه ندهید موانع یا ترس شما را متوقف کنند. رهبر بودن مستلزم استقامت است. انرژی و قدرت خود را با تمرکز بر سلامتی و تندرستی خود، ورزش کردن، دعوت از دوستان برای کمک به مراقبت از خود و تفریح حفظ کنید. مسیر شغلی شما به شما بستگی دارد. با اطمینان مالکیت زندگی حرفه ای خود را به دست بگیرید.

👇این خلاصه کتاب ها رو هم بخون👇

Rating 4.71 from 14 votes

آموزش پیشنهادی و مکمل

آیا ویدیوهای آموزشی نویسنده این کتاب در سایت نگرش نیک موجود است؟

آیا پادکست (صوت فارسی) این
خلاصه کتاب نیز موجود است؟

guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کیان
محمد کیان
9 ماه قبل

مطالعه ش به همه دوستان پیشنهاد میشه

جدیدترین: دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا

خانه
منو
×