خلاصه کتاب, مقالات

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

امروز می خواهیم خلاصه کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک را با هم بخوانیم. کتاب با چرا شروع کنید (Start With Why)، ماموریت سایمون سینک برای کمک به دیگران هست تا کارهایی را انجام دهند که برایشان الهام بخش است. او از تجربیات رهبران بزرگ در این مسیر استفاده می کند تا به شما نشان دهد که آنها چگونه ارتباط برقرار می کنند و شما چگونه می توانید از مسیر آنها در زندگی خود استفاده کنید.

 

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید در سه جمله

✔️توانایی الهام بخشیدن برای اطرافیان و دستیابی به چیزهای قابل توجه با کلمه چرا شروع می شود.

✔️هر سازمانی می تواند آنچه را که انجام می دهد توضیح دهد. برخی می توانند توضیح دهند که چگونه این کار را انجام می دهند. اما تعداد بسیار کمی می توانند به وضوح دلیل آن را بیان کنند.

✔️کسانی که با چرا شروع می کنند هرگز روشی را دستکاری نمی کنند، بلکه آنها از افراد و اهدافشان الهام می گیرند.

 

پنج ایده بزرگ از کتاب با چرا شروع کنید

✔️چرایی شما هدف، علت یا باور شماست.

✔️هر رهبر و یا سازمان الهام ‌بخشی، صرف نظر از اندازه یا صنعتی که دارد با چرا شروع می‌کند.

✔️مردم کارهایی که انجام می دهید را نمی خرند، بلکه چرایی انجام آنها را از شما می خرند (دلیل انجام کاری توسط شما برای آنها مهمتر است)

✔️دانستن چرایی، برای موفقیت پایدار و توانایی اجتناب از قرار گرفتن در کنار دیگران ضروری است.

✔️هنگامی که چرا برای شما مبهم می شود، حفظ رشد، وفاداری و الهاماتی که به موفقیت شما کمک کرده است بسیار دشوارتر می شود.

 

فهرست کتاب با چرا شروع کنید

  • فصل 1: فرض کنید می دانید
  • فصل 2: ​​هویج و چماق ها
  • فصل 3: دایره طلایی
  • فصل 4: این نظر نیست، این زیست شناسی است.
  • فصل 5: نظم و انضباط و ثبات
  • فصل 6: اعتماد اضطراری
  • فصل 7: چگونگی رسیدن به نقطه اوج
  • فصل 8: با چرا شروع کنید اما بدانید چگونه باید شروع کنید.
  • فصل 9: چرا؟ چگونه؟ چه چیزی؟
  • فصل 10: ارتباط به معنای گوش دادن است .
  • فصل 11: چه زمانی چرا برایتان تیره می شود؟
  • فصل 12: تقسیم بندی اتفاق می افتد.
  • فصل 13: منشا یک چرا
  • فصل 14: رقابت جدید
  • درباره سایمون سینک

 

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک

رهبران بزرگ می‌توانند افراد را به عمل تشویق کنند. و کسانی که می توانند الهام بخش باشند، به مردم احساس هدف یا تعلق می دهند اما این موضوع ارتباط چندانی با انگیزه یا منفعت بیرونی ندارد.

فرضیات کاملاً ناقص در مورد آنچه که کسب و کارشان را هدایت می کند، تصمیم می گیرند.»

«فقط دو راه برای تأثیرگذاری بر رفتار انسان وجود دارد: می‌توانید رفتار انسان ها را دستکاری کنید یا می‌توانید از رفتار آنها الهام بگیرید».

ارسال پیام‌های خوشبینانه اگرچه ماهیت مثبتی دارد اما برای کسانی که نظم و انضباط ندارند، ترس یا ناامنی آزاردهنده‌ای را در زندگی تجربه کرده اند باعث می شود که آنها توانایی دستیابی به رویاهای خود را نداشته باشند.

اگر یک شرکت به صورت مکرر از ایده های جدید استفاده کند، می تواند مانند تغییر قیمت به صورت مستقیم روی محصولاتش تاثیر بگذارد.

وفاداری زمانی رخ می دهد که مشتری برای ادامه خرید تمایل به برقراری ارتباط و دریافت محصول با قیمت بهتر با شما را داشته باشد.

هر شرکت و یا سازمانی روی کره زمین می داند که در چه مسیری قرار دارد. برخی از شرکت ها و مردم می دانند که چگونه کارها را انجام می دهند. اما تعداد بسیار کمی از افراد یا شرکت ها می توانند به وضوح بیان کنند که چرا از روش خاصی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.

منظور از چرا، این است که هدف، علت یا اعتقاد شما چیست؟ چرا شرکت شما وجود دارد؟ چرا هر روز صبح از رختخواب بلند می شوید؟ و چرا کسی باید به اهدافش اهمیت دهد؟

این را هم بخوانید:  نقشه راه + لیست موضوعات

هر رهبر و سازمان الهام بخش، صرف نظر از اندازه یا صنعت، از درون به بیرون فکر می کند، عمل می کند و ارتباط برقرار می کند.

“مردم به کاری که شما انجام می دهید اهمیت نمی دهند، توجه آنها به این است که چرا شما آن کار را انجام می دهید.”

هنگام برقراری ارتباط از درون به بیرون، چرایی به عنوان دلیل خرید وجود دارد و چرا ها به عنوان مدرک ملموس این باور عمل می کنند.

“دانستن چرایی برای رسیدن به موفقیت پایدار و توانایی اجتناب از قرار گرفتن در کنار دیگران ضروری است.”

“دانستن چرایی، تنها راه برای موفقیت نیست، بلکه تنها راه برای حفظ موفقیت پایدار، ترکیب نوآوری با انعطاف پذیری است.”

«وقتی یک چرا برای شما مبهم می‌شود، حفظ رشد، وفاداری و الهام‌بخشی برای رسیدن به موفقیت بسیار دشوارتر می‌شود.»

به جای اینکه بپرسیم «برای رقابت چه کنیم؟» باید از خود بپرسید، “چرا ما برای رسیدن به موفقیت از این تکنیک خاص استفاده می کنیم، و چه کاری می توانیم انجام دهیم تا با در نظر گرفتن تمام فناوری ها و فرصت های بازار موجود امروز، هدف خود را زنده نگه داریم؟”

“مهم نیست به کجا می رویم، ما باید به کسانی اعتماد کنیم که ارزش ها یا باورهای مشترک با آنها داشته باشیم.”

«ما به سوی رهبران و سازمان‌هایی جذب می‌شویم که در انتقال باورهایشان خوب هستند. توانایی آنها در ایجاد احساس تعلق به ما، ایجاد احساس خاص، رسیدن به نقطه اما و به دور از انزوا، بخشی از چیزی است که باعث می شود آنها برای ما الهام بخش باشند.

شرکت‌هایی که نمی‌توانند حس چرایی را بیان کنند، ما را مجبور می‌کنند که تنها با شواهد تجربی تصمیم‌گیری کنیم.

رهبران بزرگ کسانی هستند که به قلب خود اعتماد دارند. آنها کسانی هستند که هنر را قبل از علم درک می کنند. آنها قلب ها را قبل از ذهن ها به دست می آورند. آنها کسانی هستند که با چرا شروع می کنند.

“اگر شرکتی درک روشنی از چرایی نداشته باشد، پس برای دنیای بیرون غیرممکن است که چیزی بیش از آنچه شرکت انجام می دهد را درک کند.”

وقتی چرایی وجود ندارد، عدم تعادل ایجاد می‌شود و باورهای منفی رشد می‌کنند. و هنگامی که باورهای منفی رشد می کنند، عدم اطمینان برای خریداران و بی ثباتی برای فروشندگان افزایش می یابد و همچنین استرس برای همه افزایش می یابد.

برای اینکه ارزش‌ها یا اصول راهنما شرکت ها برای ما واقعاً مؤثر واقع شوند، نباید منفعل باشند.

تنها زمانی که چرایی واضح باشد و مردم به آنچه که شما باور دارید اطمینان کنند، می‌تواند یک رابطه وفادار واقعی ایجاد شود.

هدف تجارت نباید برقراری معامله با کسی باشد که به سادگی خواهان آنچه که شما دارید، باشد.

شما در تجارت باید روی افرادی تمرکز کنید که به آنچه شما اعتقاد دارید اطمینان کنند.

اعتماد در تجارت زمانی ظاهر می‌شود که ما فقط با کسانی ارتباط برقرار کنیم که به چرایی ما اعتقاد دارند.

اعتماد زمانی ظاهر می شود که احساس کنیم شخص یا سازمان دیگری توسط چیزهایی غیر از نفع شخصی خود فعالیت می کنند.

وقتی کارمندان تعلق دارند، موفقیت شما را تضمین خواهند کرد. آنها سخت کار نخواهند کرد و به دنبال راه حل های نوآورانه برای شما نخواهند بود، آنها این کار را برای خودشان انجام خواهند داد.

وجه مشترک همه رهبران بزرگ این است که می توانند مناسبات خوبی برای پیوستن به سازمان هایشان پیدا کنند. آنها کسانی هستند که به آنچه معتقداند باور دارند.

تا زمانی که برای باورهای افراد با انگیزه، چیزی بزرگتر از فعالیت در شغلشان نگذاشته باشید، سعی می کنند برای خودشان شغل جدیدی را پیدا کنند و شما مجبور هستید با هرکسی که باقی می ماند مسیرتان را ادامه دهید.

نقش یک رهبر این نیست که همه ایده های بزرگ را ارائه دهد. نقش یک رهبر این است که محیطی ایجاد کند که در آن ایده‌های بزرگ اتفاق بیفتد.

اگر به افراد داخل یک شرکت گفته شود که سرکار بیایند و فقط کار خود را انجام دهند، آنها تنها همین کار را انجام خواهند داد. اما اگر دائماً به آنها یادآوری شود که چرا این شرکت تأسیس شده است و به آنها گفته شود که همیشه در حین انجام کار خود به دنبال راه هایی برای زنده کردن این هدف باشند، در این صورت آنها بیشتر از کار خود انجام خواهند داد.

این را هم بخوانید:  زندگینامه رابرت کیوساکی

وقتی افراد با انگیزه سرکار می آیند، تحمل روزهای سخت یا حتی یافتن فرصت در آن زمان های سخت برایشان آسان تر است.

انرژی به شما انگیزه می‌دهد اما کاریزما الهام‌بخش است. انرژی به راحتی قابل مشاهده، اندازه گیری و کپی کردن است. تعریف کاریزما سخت است، اندازه گیری آن تقریبا غیرممکن است و کپی کردن آن بسیار دشوار است. همه رهبران بزرگ کاریزما دارند زیرا همه آنها چرایی را واضح می دانند. آنها همیشه یک علت و یا باور برای رسیدن به اهدافشان دارند.

کاریزما ربطی به انرژی ندارد بلکه از وضوح چرایی ناشی می شود.

“صرف نظر از اینکه ما در زندگی خود چه می کنیم، چرایی، اهداف، علت یا باورهای ما هرگز تغییر نمی کند.”

وقتی یک چرایی روشن باشد، کسانی که آن را باور دارند به سمت آن کشیده می‌شوند و شاید بخواهند در زنده کردن آن مشارکت کنند.

“فراموش نکنید که چرایی فقط یک باور است، اما، چگونه اقداماتی هستند که ما برای درک آن باور انجام می دهیم و چه چیزی نتایج آن اعمال است.”

برای هر رهبر بزرگ، برای هر نوع چرایی، یک نوع  چه کسی یا گروهی از چه کسی ها وجود دارد که دلایل ناملموس را برمی‌گزیند و زیرساخت‌هایی را می‌سازند که می‌تواند به آن جان بخشد.

برای اینکه یک پیام تأثیر واقعی داشته باشد، بر رفتارها و وفاداری ها تأثیر بگذارد، به چیزی بیش از تبلیغات نیاز دارد. تنها در این صورت است که این پیام می تواند موفقیت پایداری در بازار انبوه ایجاد کند.

روشن بودن هدف، علت یا باور به همان اندازه که مردم صدای شما را بشنوند مهم است.

برای اینکه چرایی قدرت حرکت دادن افراد را داشته باشد، نه تنها باید واضح باشد، بلکه باید تقویت شود تا به اندازه کافی افراد را برای رسیدن به اهدافشان هدایت کند.

احساسات روشن، چرایی انتظارات را تعیین می کند. وقتی دلیل فعالیت سازمانی برای ما روشن نیست، نمی‌دانیم چه چیزی را باید از آن انتظار داشته باشیم، حداقل باید در مورد نوع کالاها (قیمت، کیفیت، خدمات، ویژگی‌ها) در آن سازمان آگاه باشیم. اما زمانی که درک درستی از چرایی سازمان ها داشته باشیم، در مقابل انتظارات بیشتری هم از آنها داریم.

یک نماد نمی تواند معنای عمیقی داشته باشد مگر اینکه بدانیم چرا آن را با عباراتی بزرگتر نمایان کرده اند.

برای اینکه یک لوگو به یک نماد تبدیل شود، مردم باید از آن الهام بگیرند تا از آن لوگو برای بیان چیزی و یا معرفی خود استفاده کنند.

اگر فعالیت های شما، باورهای سازمانتان را ثابت نکند، بنابراین هیچ کس متوجه چرایی شما نمی شود و شما مجبور خواهید شد در قیمت، خدمات، کیفیت، ویژگی ها و مزایا رقابت کنید.

دانستن این که فقط شما چه کاری را چگونه انجام می دهید مهم نیست. آنچه مهمتر است این است که فعالیت های شما با چرایی شما مطابقت دارد.

اگر شرکتی بارها تلاش کند تا “فرصت های بازار” را مغایر با چرایی خود در طول زمان به دست آورد، چرایی آنها مبهم می شود و توانایی آنها برای الهام بخشیدن و فرمان دادن به وفاداری کمتر خواهد شد.

موفقیت زمانی حاصل می شود که آنچه را که دنبال می کنید به آن برسید. موفقیت زمانی به دست می‌آید که شما دقیقا در پی این هستید که چرا آن هدف را می‌خواهید.

بقای اشتیاق، به ساختار نیاز دارد. چرای بدون چگونه، اشتیاق بدون ساختار، احتمال شکست را افزایش می دهد.

اگر ابزارهای مناسب را در اختیار مردم قرار دهید و در واقع آنها را پر بارتر کنید، آنها بدون توجه به موقعیتی که در آن زندگی می کنند، فرصتی برای دستیابی به پتانسیل واقعی خود پیدا خواهند کرد.

وقتی مردم می‌دانند که چرا شما کاری را که انجام می‌دهید آنها هم همان کار را انجام می‌دهند، آنها مایلند برای هر چیزی که می‌تواند به عنوان دلیلی بر چرایی باشد به شما اعتبار دهند. اما زمانی که آنها چرایی شما را نمی دانند، در مورد کاری که انجام می دهید هم هیچ زمینه ای ندارد.

این را هم بخوانید:  5 تمرین افزایش اعتماد به نفس در خانه

“پیدا کردن چرایی یک فرآیند کشف است، نه اختراع.”

«میان دویدن واقعی با چشمان بسته و دویدن واقعی با چشمان کاملا باز تفاوت وجود دارد.»

«وقتی با دیگران رقابت می کنید، هیچکس نمی خواهد به شما کمک کند. اما وقتی با خودتان رقابت می کنید، همه می خواهند به شما کمک کنند.»

 

۱۰ قانون موفقیت سایمون سینک

۱۰ قانون موفقیت سایمون سینک را همینجا آنلاین ببینید یا دانلود کنید (این ویدیو جزو ویدیوهای بخش ویژه و جزو دوره «10 قانون موفقیت اساتید برتر» هست)

[دانلود ویدیو]

 

3 ایده بیشتر از کتاب با چرایی شروع کنید

  1. اگر می خواهید به دیگران الهام ببخشید، همیشه ابتدا دلیل خود را بیان کنید. این خلاصه ای از ایده کلیدی سایمون است: “مردم کاری را که شما انجام می دهید دوست ندارند، آنها خواهان این هستند که چرا شما آن کار را انجام می دهید.”

هر شرکتی در جهان می داند که چه کاری انجام می دهد. و به همین دلیل آن را با مردم به اشتراک می گذارد. اما عقلانیت یک روش ضعیف در جهت تلاش برای ترغیب ما به تصمیم گیری است. زیرا احساسات هر بار بر عقل غلبه می کنند. وقتی بر اساس دلیل قوی تصمیم می گیریم، ما مالک آن تصمیم می شویم.

تنها زمانی که بدانیم چرا کارها را انجام می دهیم، احساس تعلق می کنیم. به همین دلیل است چرایی راه بسیار قدرتمندتری برای تصمیم گیری ما است. اگر می‌خواهید برای دیگران الهام‌بخش باشید، به جای نشان دادن کارهایتان، به آنها بگویید چرا آن کارها را انجام می‌دهید، بنابراین شاهد یک تغییر عظیم در تعامل خواهید بود.

  1. کارکنان هیجان زده بهترین منبع برای هر کسب و کاری هستند. کدام کسب‌وکار نمی‌خواهد کارمندانش برای موفقیت شرکت فراتر از آن عمل کنند؟

برای انجام این کار، کسب و کار خود را حول یک علت شروع کنید. سپس، افرادی را جمع آوری کنید که بدانند چرا با شما همکاری می کنند.

  1. وقتی با چرا شروع می کنید، نیازی به تاکتیک های دشوار در زمینه فروش ندارید. در واقع شما فقط از درون با بیرون ارتباط برقرار می کنید و سپس گروهی از مشتریان را دور خود جمع می کنید که به شما اعتماد دارند.

مشتریان همیشه محصول سازنده یا شرکت مورد علاقه خود را به راه حل های ارزان تر یا حتی بهتر ترجیح می دهند، زیرا به شما و دلیل شما اعتقاد دارند. بنابراین زمان خود را با تاکتیک‌های دشوار در فروش تلف نکنید، چرایی‌های خود را گسترش دهید و اجازه دهید ارتباطات واقعی برقرار شود.

👇این خلاصه کتاب ها رو هم بخون👇

به این مطلب چند تا ستاره میدی؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *