۵ تکنیک فروش اینترنتی

بفرست برای دوستت
تکنیک های فروش اینترنتی

فهرست مطالب

در شرایط کرونا که افراد با بحران اقتصادی مواجه شدند ورود به فضای مجازی و شروع کسب و کارهای اینترنتی رونق و سرعت بیشتری گرفته است. بسیاری از مشاغل B2B و B2C به اهمیت داشتن یک استراتژی دیجیتال پی بردند و کسب و کارها برای تقویت جایگاه خود در بازار با وجود اینکه بسیاری از آنها از تکنیک های فروش موفق استفاده می کردند، هم اکنون اقدام به فروش آنلاین محصولات و خدمات خود کرده اند. به کارگیری تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش آنلاین مهم هستند؛ در این مقاله راه های افزایش فروش آنلاین را بررسی می کنیم.

 

استراتژی های فروش اینترنتی

ایجاد یک استراتژی عامل دیجیتال با مشتری که به درستی اجرا شود می تواند بر مشکلات ناشی از درآمد کم غلبه کند و به میزان قابل توجهی فروش اینترنتی را افزایش دهد. در این مقاله برخی از استراتژی های کلیدی را بیان می کنیم که می توانند تجربیات فروش اینترنتی خوبی را جهت افزایش فروش به همراه داشته باشند.

1- تعیین اهداف فروش

زمانی که 10 تا 20 فروشندگان به اهداف خود نمی رسند می تواند مشکل از طرف فروشندگان باشد؛ ولی وقتی بیشتر فروشندگان به اهداف خود دست نمی یابند مشکل می تواند از اهداف آن ها باشد.

شناسایی دقیق اهداف، اولین و مهمترین قدم برای افزایش فروش آنلاین است؛ به این معنی که بر اساس استراتژی های خاصی که همسو با اهداف درآمدی هستند درصد رشد مشخصی را هدف قرار دهید. در هر مرحله از کسب و کار تعیین اهداف درآمد مهم است؛ بنابراین برای تعیین اهداف آینده باید سه مرحله مهم زیر را انجام داد.

الف) تحقیقات بازار

تحقیقات گسترده ای در مورد بازاری که قرار است محصولات و خدمات خود را برای فروش در آن وارد کنید، انجام دهید. برای بررسی انواع روش فروش اینترنتی در بازار هدف باید شناخت خوبی در مورد بخش‌ های بازار هدف، نقاط مختلف بازار و الگوهای خرید به دست آورد.

ب) ایجاد پرسونای خریدار

از دیگر کارها برای تعیین اهداف که با تولید محتوای مناسب می توان مشتریان را به بهترین شکل هدف گیری کرد داشتن پرسونای خریدار است. برای ایجاد شخصیت خریدار باید روی اولویت ها، خواسته ها و نیازهای مشتری تمرکز نمود.

  چرا احساس کمبود انرژی و خستگی دارید؟

ج) تعریف استراتژی بازاریابی

باید براساس تجزیه و تحلیل تحقیقات و شخصیت های خریدار، استراتژی بازاریابی را ترسیم کرد و آن را به درستی اجرا کرد تا فروش آنلاین را افزایش داد.

 

2- تمرکز روی پیام ‌های برند

ایجاد ارزش برای مخاطبان هدف اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کاربران به سرعت شما را مورد قضاوت قرار می دهند. یک کاربر فقط 15 ثانیه در سایت می ماند؛ بنابراین باید پیام برند را به وضوح به صورت پیشنهاد منحصربفرد و ارزشمندی انتقال داد تا آن ها را ترغیب به خرید کرد.

برند کسب و کار باید آگاهی، اعتماد و وفاداری را برای مشتریان ایجاد کند. روانشناسی فروش اینترنتی اهمیت زیادی روی افزایش فروش آنلاین دارد که باید در هنگام معرفی پیام برند به کاربران مورد توجه قرار گیرد.

 

3- استفاده از چت آنلاین

یکی از محبوب ترین کانال های ارتباط با مشتری استفاده از چت زنده است، به طوری که طبق تحقیقات چت زنده یکی از محبوب ترین کانال های ارتباط با مشتری است. 79 درصد مشتریان تماس آنلاین را بیشتر می پسندند زیرا مجبور نیستند منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانند.

بسیاری از افراد روش های خرید اینترنتی را که از طریق چت زنده بتوانند با پشتیبان آن ها در ارتباط باشند بر روش های دیگر ترجیح می دهند. چت آنلاین باعث افزایش 48 درصدی درآمد در هر ساعت چت و افزایش 40 درصدی در نرخ تبدیل می شود.

استفاده از چت زنده برای ارتباط با مشتریان به عنوان یکی از راه های افزایش فروش شامل  تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری، کاهش چرخه فروش، متصل کردن چت های فروش به تیم مربوطه و کاهش نرخ پرش است.

 

4- تمرکز روی تجربه کاربری وب سایت

طراحی وب سایت با ساختار مناسب می تواند بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد و عملکرد خوبی داشته باشد. در حال حاضر می توانید با پلتفرم سایت ساز رایگان وردپرس بدون نیاز به هیچ دانش کدنویسی یک سایت برای خود بسازید.

  آموزش تندخوانی رایگان با جیم کوییک - قسمت 3

ظاهر و نحوه کارکرد یک سایت فاکتور کلیدی است که مردم علاقه دارند از آن سایت خرید کنند. برای طراحی یک وب سایت عالی باید نیازمندی هایی را که بازدیدکنندگان با آن روبه رو هستند را به خوبی درک کرد.

در حال حاضر وب سایت ها به ابزار قدرتمندی برای افزایش فروش آنلاین تبدیل شده اند؛ از این رو تمرکز بر طراحی وب سایت با در نظر گرفتن اجزای کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است. مولفه های کلیدی زیر می تواند در افزایش فروش آنلاین بسیار کمک کننده باشند:

1- قرار دادن درست دکمه دعوت به اقدام (CTA)

اگر یک دکمه دعوت به اقدام بسیار جذاب داشته باشید ولی محل قرار گیری آن پشت صفحه فرود سایت باشد هیچ فایده ای نخواهد داشت؛ زیرا این دکمه باید اولین چیزی باشد که کاربر آن را مشاهده می کند تا تشویق به خرید گردد.

2- بهبود مسیریابی وب سایت

ارائه ناوبری ساده به بازدیدکنندگان سایت و مشتریان در صفحات داخلی، آنان را تشویق می کند تا اطلاعات دقیق مورد نظر خود را بیابند؛ در این صورت شانس تبدیل کاربر به مشتری و فروش آنلاین افزایش می یابد.

3- استفاده از عناوین جذاب

عنوان های سایت برای کاربر حکم راهنما را دارد که جستجو و پیدا کردن محتوایی را به دنبال آن هستند را آسان می کنند. ای عناوین باید براساس آنچه مشتری بالقوه سایت به دنبال آن است قرار داده شوند.

 

5- استفاده از تبلیغات پولی برای افزایش فروش آنلاین

اجرای تبلیغات پولی یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان است؛ بنابراین باید کانال هایی که مخاطبان هدف در آنجا حضور دارند شناسایی شوند و در جایی که مشتریان بیشتر فعالیت دارند تبلیغات انجام داد.

برای نمایش برند به مخاطبان و افزایش ترافیک سایت استفاده از تبلیغات پولی یکی از روش های خرید اینترنتی موثر است. استفاده از تبلیغات گوگل یا تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برای بهبود فروش آنلاین مناسب هستند.

  خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج ساموئل کلاسون

هر کسب و کاری که می خواهد بازده سرمایه گذاری بهتری داشته باشد می تواند از ابزار تبلیغاتی دیجیتال قدرتمند و عالی رسانه های اجتماعی استفاده کند. در این شبکه ها می توان بهترین کالا برای فروش اینترنتی را در معرض مخاطبان گذاشت و تبلیغات لازم را انجام داد.

 

جمع بندی

استراتژی های زیادی برای افزایش درآمد کسب و کار وجود دارد؛ اما داشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی می تواند یک راه عالی برای رشد کلی کسب و کار و افزایش فروش باشد. استراتژی های مختلفی چون ترافیک ارگانیک، رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی برای بهبود فروش آنلاین برای کسب و کارها وجود دارد.

هر یک از استراتژی های فوق می تواند فروش آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در شرایط مناسب درآمد بالایی ایجاد کند، اما انتخاب های بهینه برای کسب و کار بستگی به درک مدیران کسب و کار از مشتریانی دارد که به آنان خدمات ارائه می دهند.

Rating 5.00 from 2 votes

نقشه راه فروش
آموزش های تکمیلی

دن لاک

102 قسمت

32:02:36

249000 تومان

دارن هاردی

27 قسمت

۰۹:۲۷:۲۴

249000 تومان
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان خسروی
ایمان خسروی
1 ماه قبل

مطلب جالبی بود مخصوصا قسمتی که در باره چت آنلاین به نظرم نکته خوبی بود

دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا + پادکست ساده سازی و مدیتیشن

خانه
منو
×