بهترین زمان بازاریابی تلفنی با توجه به عملکرد شرکت های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد.
به خاطر داشته باشید داده های بدست آمده از بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی، کلی هستند و اگر شما بعنوان یک بازاریاب در صنعت خاصی کار می کنید باید این را بدانید که حوزه فعالیت صنایع می تواند تأثیر مستقیم بر روی زمان آمادگی پاسخگویی مشتریان بالقوه داشته باشد.
برقراری تماس های فروش در زمان مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج بسیار مهم است. اگر در بهترین زمان، تماس های سرد برقرار کنید، شانس بیشتری برای افزایش درآمد خواهید داشت. اگر نمی دانید تماس سرد چیست، این ویدیو را ببینید:
بهترین زمان بازاریابی تلفنی برای مشتریان بالقوه
مشتریان بالقوه کسانی هستند که خدمات شما را ندیده اند و نمی شناسند یا حتی با مزیتهای برند شما آشنایی ندارند، به همین دلیل مشخص است که یک تماس تلفنی در ساعت مناسب، امکان ارائه تمامی این اطلاعات را به مشتری می دهد و او را ترغیب به تجربه خرید از شما می کند.
نکته کلیدی:
هنگامی که در تلاش برای تبدیل سرنخ های خروجی هستید، پشتکار بزرگترین کلید موفقیت شما است.
بدترین و بهترین زمان بازاریابی تلفنی در روزهای کاری
اولین زمان طلایی تماس سرد:
بین ساعت 4 و 5 بعد از ظهر یا درست قبل از پایان روز کاری با افراد تماس داشته باشید. زیرا اکثر افراد در این زمان کارهای خود را به پایان رسانده اند و بعید است که کارهای جدید را بعد از این ساعت شروع کنند. بنابراین یک فرصت طلایی برای بازاریابان در راستای معرفی محصولشان است.
دومین زمان طلایی تماس سرد:
بین ساعت 11 تا 12 ظهر یا درست قبل از ناهار است. زیرا مردم سعی می کنند قبل از زمان ناهار کارهایشان را به پایان برسانند. با این وجود سعی کنید هنگام ناهار تماس نگیرید. هیچکس دوست ندارد در زمان سرو غذا به تلفن پاسخ دهد.
بدترین زمان تماس سرد:
تماس قبل از ساعت 10 صبح توصیه نمی شود. اکثر مردم این زمان را صرف کارهای اداری، رسیدگی به درخواست های فوری یا تکمیل کارهای ناتمام روز قبل می کنند. همچنین مدیران شرکت ها جلسات روزانه خود را معمولاً اول صبح برگزار می کنند.
بدترین و بهترین زمان بازاریابی تلفنی در طول هفته
بهترین روز تماس سرد:
دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بهترین روز هفته برای بازاریابی تلفنی موفق است. زیرا بطور تقریبی حجم کار افراد اواسط هفته کم است و بیشتر پذیرای تماسها خواهند بود.
بدترین روز تماس سرد:
شنبه و یکشنبه روزهای شلوغ هفته هستند. زیرا معمولا برگزاری جلسات و انجام کارهای اداری در اولین روزهای هفته صورت می گیرد.
تماس سرد پرخطر:
پنجشنبه و جمعه به عنوان پرخطرترین روزهای هفته برای برقراری تماس جهت فروش است. زیرا تمام افراد سعی می کنند وظایف خود را در آخرین روزهای هفته به پایان برسانند، بر روی تعطیلات آخر هفته تمرکز کنند و نمی خواهند در ساعات پایانی هفته روی مسئله جدیدی تمرکز کنند.
سایر فاکتورها برای تشخیص بهترین زمان بازاریابی تلفنی
فصل های شلوغ بازاریابی تلفنی:
فصول شلوغ در صنایع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، خرده فروشان در اسفند ماه که نزدیک سال نو است و همچنین در بهمن و شهریور ماه که زمان حراج آخر فصل است، به شدت مشغول هستند و بعید است که بخواهند در آن دوره ارتباط تازه ای با یک فروشنده جدید برقرار کنند.
بازاریابی تلفنی در ساعات تماس رقبا:
اگرچه تماس در ساعات تبدیل بالا احتمال پاسخ را افزایش می دهد، اما در این زمان بیشترین رقابت وجود دارد. به همین دلیل است که تماس شما باید طبق یک استراتژی مشخصی باشد. ساعات غیرفعال ممکن است بهترین زمان برای تماس باشد، فقط به این دلیل که برای جلب توجه افراد نیازی به رقابت نخواهید داشت.
بازاریابی تلفنی در زمان سال مالی:
سال مالی بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی است و بازاریابی در پایان سال مالی می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد. زیرا:
1- ممکن است افراد پروژه های بزرگ را به پایان رسانده باشند.
2- ممکن است در حالت برنامه ریزی بودجه باشند.
3- ممکن است بودجه باقی مانده را خرج محصول جدید کنند.
بهترین زمان بازاریابی تلفنی متعلق به خریدار است، نه بازاریاب
عدم توجه به بهترین زمان برای تماس سرد یا همان بازاریابی تلفنی به این معنی است که بازاریابان فرصتهای طلایی ارتباط با مشتریان احتمالی، بستن قرارداد با آنها و پیگیری تماس را در بهترین زمان بازاریابی تلفنی از دست داده اند.
به یاد داشته باشید، CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان میتواند به شما کمک کند زمانهایی را که برای صنعت، مشتریان بالقوه و سود شما بهترین کار را انجام میدهند، ترسیم کنید. اگر زمانهایی وجود دارد که نمیتوانید از پس آن برآیید، تمرکز خود را به سمت ساخت ایمیلها، نوشتن طرحهای فروش و انجام تحقیقات معطوف کنید.
استرس در مورد انتخاب بهترین زمان برای برقراری تماس جهت فروش موفق ممکن است شما را از اهدافتان دور کند. به هر حال، به دنبال یافتن بهترین زمان برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود باشید و تمام تلاش خود را برای پاسخگویی سریع انجام دهید.
تا جایی که می توانید محصول خود را به بهترین شکل معرفی کنید و همیشه پیگیر باشید تا به هدف تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل برسید.
یک راز مهم فروش تلفنی از دن لاک
می خواهم یک ویدیو برای شما اینجا قرار دهم که در آن دن لاک (متخصص فروش) شما را با یک راز مهم فروش تلفنی آشنا می کند. این ویدیو را تا آخر ببینید و در کار فروش خود از آن استفاده کنید.
نکات لازم که باید حین تماس تلفنی رعایت کنید
وقتی می خواهید برای بازاریابی خود از روش تلفنی استفاده کنید، لازم است احساسات تان را کنترل کنید و حداکثر بهره را از این فرصت ببرید. در نهایت سعی کنید این نکات را اجرا کنید:
- از اسم مشتری استفاده کنید و او را با اسم اش صدا بزنید چون این کار به آنها این حس را می دهد که برای شما مهم هستند.
- با انرژی و محترمانه با مشتری صحبت کنید تا مجدد احساس کند که پیش شما ارزشمند است.
- همیشه لبخند بزنید حتی وقتی که کسی شما را نمی بیند. لبخند به تُن صدای شما انتقال پیدا می کند و شما را راهنمایی میکند.
- علایق شخصی و نکات فردی مشتری خود را یادداشت کنید و برای مکالمات بعدی استفاده کنید. بدانید علایق او چیست.
- مراقب باشید که هر قولی که به مشتری میدهید یک مسئولیت جدید است که باید انجام بدهید. آن را در دفترچه خود خود یادداشت و حتما پیگیری کنید. اگر قرار است نمونهای برای ایشان بفرستید، سر زمانی که به او قول داده اید، به قول خود عمل کنید.
- اگر فکر می کنید مشتری شما با دیدن نمونه محصول شما حس بهتری به تماس خواهد داشت، قبل از تماس با هماهنگی محصول را برایش ارسال کنید و به محضی که بهدستش رسید با او تماس بگیرید تا در مورد محصول مورد نظر بیشتر با هم صحبت کنید.
آخرین جمله در مورد بهترین زمان بازاریابی تلفنی
فروش یک فرآیند چند مرحله ای است. زمان بندی و تداوم دو عامل بزرگی هستند که افراد را به خریداران تبدیل می کنند. هرگز انتظار نداشته باشید که در اولین تماس، فروش داشته باشید. به طور متوسط تا 8 تماس برای تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل طول می کشد.
در حالی که نمی توانید زمان بندی اعلام شده را برای همه مشتریان احتمالی خود اعمال کنید، در عوض سعی کنید تماس های خود را اولویت بندی کنید.
بازاریابی تلفنی و پاسخ به تماس های ورودی را با پشتکار ادامه دهید، در صورت امکان برای مشتریان احتمالی خود یک پیام صوتی بگذارید و یک ایمیل ارسال کنید.
در نظر داشته باشید حداکثر ظرف یک ساعت به تماس، ایمیل یا درخواست در رسانه های اجتماعی پاسخ دهید.
وقتی نوبت به فروش می رسد، زمان بندی تنها یکی از عوامل متعدد موفقیت است. حتما وبینار فروش حرفه ای دن لاک را تماشا کنید تا مهارت خود را در فروش تلفنی یا حضوری به قله برسانید. همچنین نظرات و تجربیات خود را در مورد بهترین زمان بازاریابی تلفنی با ما به اشتراک بگذارید.
نقشه راه یادگیری فروش
اگه دوست داشتی فروش رو گام به گام یاد بگیری، پیشنهاد می کنم طبق این نقشه راه پیش بری
- گام 1) وبینار جامع فروش حرفه ای دن لاک
- گام 2) فصل سوم و چهارم دوره ترن هوایی کارآفرینی دارن هاردی
- گام 3) ویدیوهای دسته بندی «فروش و مارکتینگ» از دن لاک
- گام 4) ویدیوی تکی ۳ کلید موفقیت در فروش از جیم ران
- گام 5) ویدیوی تکی ترفند روانشناسی برای قانع کردن مشتری از دن لاک
- گام 6) ویدیوی تکی نیازهای مشتری هات رو می شناسی؟ از دن لاک
- گام 7) ویدیوی تکی مردم واقعاً چی رو می خرن؟ شخصیتت رو یا محصولت رو؟ از دن لاک
- گام 8) ویدیوی تکی یک ترفند قدرتمند برای افزایش فروش از دن لاک
مرسی که همیشه کلی مطالب مفید و رایگان در اختیار ما مخاطب ها قرار میدید. خیلی برامون با ارزشه.
سلام یک نکته در این مقاله از نظر من اشتباه است، اون قسمت که می گه همیشه لبخند بزنید و محکم باشید این درست نیست چون از پشت تلفن که نمی شه شرایط فرد رو سنجید ممکنه یک اتفاق باعث بی حوصلگی یا عصبانیت مشتری شده حالا لبخند و انرژی شما روی مخ خواهد بود پس راه حل این هست که تُن صدای شما مثل خریدار باشه و مثل اون و با سطح انرژی اون صحبت کنید.
من مقالتون مطالعه کردم.
خیلی مطالبش مفید بود.در زمینه کسب و کار اینترنتی هم مطالب بذارید برامون
متشکرم، حتما در آینده اضافه می کنیم.
خیلی کامل بود
واقعا لذت بردم
عالی بود
خداروشکر
متشکرم
خیلی مطلب مفیدی بود، همیشه واسم سوال بود، متشکرم
خداروشکر، خوشحالم که برات مفید بود، ممنونم که بازخورد میدی
ویدیویی که از دن لاک گذاشتین عالی بود، مقاله تون عالی تر، بیشتر از همیشه بدرخشید
لطف داری، شما هم فوق العاده ای
به نظر من بهترین زمان بازاریابی تلفنی توی حوزه های مختلف متفاوته و نمیشه یه زمان دقیق گفت، ممنونم از اموزشای خوب تون
مرسی که نظرت رو گفتی مهبد عزیز، خیلی ارزشمنده
زمانی که با انواع مختلف مشتری در کسب و کار رو به رو می شوید در درجه اول باید آنها را از خدمات خود آگاه کنید، اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را به سمت اولین خرید از شما هدایت کنید.