فروش, مقالات

3 تکنیک فروش تلفنی + 6 نکته مهم

با وجود تعداد زیادی رسانه‌های اجتماعی و ایمیل هنوز تلفن جایگاه خود را برای فروش حفظ کرده است. برای دستیابی به مشتریان بالقوه در کنار راه های جدیدتر و استفاده از تکنیک های فروش موفق می توان از تلفن به عنوان یک ابزار قابل اعتماد یاد کرد که برای همه مراحل فروش کاربرد خاصی دارد. برای استفاده از تلفن جهت افزایش فروش باید از تکنیک های فروش تلفنی بهره برد. با این مقاله همراه باشید تا شما را با رموز فروش تلفنی آشنا کنیم.

 

نکات مهم در انواع فروش تلفنی

هنگامی که با مشتری در مورد محصول یا خدمتی صحبت می کنیم برای اینکه بتوانیم سریع تر او را متقاعد به خرید کنیم باید چندین نکته را در مکالمات تلفنی خود در نظر داشته باشیم. یکی از روش های موثر برای افزایش دانش و مهارت یک بازاریاب تلفنی مطالعه کتاب ها یا گذراندن دوره فروش تلفنی است تا از این طریق بتواند در زمینه فعالیت خود موفق تر عمل کند.

آموزش فروش تلفنی

1- داده ها همه چیز هستند

اگر بدون داده‌های مناسب (یعنی شماره تلفن‌ های دقیق و اطلاعات مشتری) با مشتریان احتمالی تماس بگیرید، مقدار زیادی از زمان و انرژی را تلف می ‌کنید. به همین دلیل داشتن اطلاعات تماس جدید از مشتری می تواند روی نحوه فروش تلفنی بسیار تاثیرگذار باشد. فروشندگانی که به وسیله تلفن محصولات و خدمات خود را می فروشند بدون داده های قوی بارها با شکست مواجه شده اند و نتواسته اند با مشتری بالقوه تماس بگیرند و در نتیجه فروشی انجام نشده است.

به طور کلی تماس تلفنی با افراد دشوار است؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری برای فروش تلفنی باید شماره تلفن های مناسب و اطلاعات مشتریان احتمالی را به دقت جمع آوری کنید. در این صورت زمانی که با مشتریان بالقوه تماس می گیرید می توانید مطمئن باشید که شماره مشتری تغییر نکرده و با خود مشتری در حال صحبت کردن هستید.

2- برای هر مشتری پیام را شخصی سازی کنید

مشتریان بالقوه تحمل شنیدن حرف های بازاریابان تلفنی را ندارند؛ بنابراین بهتر است برای تماس با هر مشتری پیام را شخصی سازی کنید تا اثربخشی آن را افزایش دهید. تا جایی که می توانید باید در متن بازاریابی تلفنی نشان دهید که می دانید مشتری چه کسی است و در کجا کار می کند؛ با انجام این کار مشتری بالقوه به احتمال زیاد از طریق تلفن با روی بازتری با شما صحبت خواهد کرد.

3- استفاده از  شماره گیری برقی

استفاده از شماره گیری برقی، بهترین فناوری فروش برای افرادی است که به طور مداوم در جستجوی شماره تماس مشتری برای فروش تلفنی هستند. یک سیستم شماره گیری برقی به بازاریاب امکان می دهد که با رایانه خود شماره گیری کند و پس از پایان تماس به طور خودکار تماس بعدی را شماره گیری نماید. در این صورت تعداد شماره گیری هایی را که می توان در یک ساعت انجام داد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

4- اجتناب از برقراری تماس سرد

برای اینکه با مشتری ارتباط گرمتر و صمیمی تری برقرار کنید بهتر است قبل از تماس تلفنی با آن ها از طریق رسانه های اجتماعی تماس بگیرید تا وقتی که تلفنی با آن ها صحبت می کنید آن ها متوجه شوند که با چه کسی گفتگو می کنند.

یک ویدیو در مورد تماس سرد از دن لاک ببینید:

5- متن بازاریابی تلفنی را آماده کنید

اگر بازاریاب با تلاش زیاد موفق به برقراری تماس با مشتری شود ولی هیچ گونه متن بازاریابی تلفنی برای خود آماده نکند می تواند او را دچار استرس و نگرانی کند و حتی منجر به قطع تماس نیز گردد. برای جلوگیری از چنین شرایطی باید متن مناسبی را قبل از تماس با مشتری آماده کنید و در زمان صحبت با مشتری از آن کمک بگیرید.

6- برقراری چند مرتبه تماس با مشتری بالقوه

یکی از تکنیک های فروش تلفنی موفق برقراری تماس طی چند نوبت با مشتری بالقوه است که می تواند در جهت افزایش فروش بسیار موثر باشد. گاهی اوقات افراد در زمانی که با آن ها تماس می گیرند نمی توانند به تماس پاسخ دهند، در این شرایط نباید به یک بار تماس بسنده کرد؛ بلکه باید در زمان های مختلف و با فاصله زمانی چند روز یا چند هفته با مشتری تماس بگیرید و یک مکالمه اثربخشی را انجام دهید.

حیاتی ترین تکنیک های فروش تلفنی

بهترین فروشندگان برای افزایش فروش خود چند تکنیک فروش تلفنی قدرتمند را به کار می گیرند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را از طریق تلفن به مشتریان بالقوه بفروشند. بیشتر فروشندگان برای به دست آوردن مشتریان بالقوه به رسانه های اجتماعی و ایمیل متکی هستند؛ در حالی که تلفن به یک فرصت عالی برای روبرو شدن با مشتریان بالقوه تبدیل شده است. همه رقبا به احتمال زیاد با ایمیل با مشتریان بالقوه خود در تماس هستند؛ بنابراین مشتریان از طریق تلفن بیشتر در دسترس خواهند بود و تماس با آن ها راحت تر است.

1- تعیین هدف برای تماس با مشتری

هیچ چیز برای مشتریان بالقوه ناراحت کننده تر از زمانی نیست که یک فروشنده بدون هدف مشخص با آنان تماس بگیرد. یکی از رموز فروش تلفنی، داشتن نقشه تماس است که در آن دقیقا نحوه شروع تماس، آنچه باید از مشتری سوال شود و نحوه پایان تماس مشخص می شود.

2- ریسک تماس تلفنی را بپذیرید

بسیاری از فروشندگان از تماس با مشتری هراس دارند؛ زیرا آن ها می ترسند نتوانند تماس تلفنی را به درستی انجام دهند و یک معامله بزرگ را از دست بدهند. در چنین مواقعی با تماس با مشتریان ریسک کنید و اگر مشتری مشتاق بود او را برای خرید راهنمایی کنید.

3- فقط از تلفن استفاده نکنید

زمانی که از طریق تلفن با مشتری تماس می گیرید و پاسخ نمی دهد بهترین کار ارسال یک پست صوتی از طریق ایمیل یا سایر شبکه های اجتماعی است. در مرحله بعد می توانید مجدد با مشتری تماس بگیرید تا تماس های فروش موثرتر باشد و مشتری احتمالی در تماس تلفنی متوجه شود شما چه کسی هستید.

جمع بندی

یکی از مهم ترین نکات در مورد استفاده از تکنیک های فروش تلفنی این موضوع است که بدانیم بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی، چه زمانی است. ممکن است یک بازاریاب با رموز فروش تلفنی آشنا باشد ولی در زمان نامناسبی با مشتری تماس بگیرد و نتواند آن طور که باید پیام خود را به مشتری منتقل کند.

از آنجایی که مشتریان با توجه به شغلی که دارند در سطوح مختلف قرار می گیرند و در ساعت خاصی می توانند به تماس ها پاسخ دهند؛ بنابراین برای تماس با مشتریان باید بهترین زمان برای برقراری تماس تلفنی را مشخص کرد تا بتوان مکالمه اثربخشی را با مشتری انجام داد.

 

به این مطلب چند تا ستاره میدی؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.