راهنمای کامل مدیتیشن های دکتر جو دیسپنزا

بفرست برای دوستت
مدیتیشن های دکتر جو دیسپنزا

فهرست مطالب

با آشنایی با آموزه‌های جو دیسپنزا و انجام منظم مدیتیشن‌های او، می‌توانید شیمی بدن خود را در عرض چند دقیقه – در آرامش خانه خود – تغییر دهید. شما قادر خواهید بود به ژن‌های جدید سیگنال ارسال کنید، ژن‌هایی را که بیماری را نشان می‌دهند خاموش کنید، عملکرد سیستم خود را بهبود بخشید و اگر به اندازه کافی عمیق شوید، به یک حالت عمیق مدیتیشن دست خواهید یافت – و در نهایت از بیماری خود رها خواهید شد.

تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما باید مایل به انجام کار باشید. مایل باشید تا لحظه‌ای از روز خود را صرف این کنید که بنشینید، چشمان خود را ببندید و فراتر از خودتان بروید. مهم نیست که در زندگی چه می خواهید – اگر انرژی که به طور مداوم پخش می کنید، انرژی قربانی بودن باشد، به جایی نخواهید رسید.

تصور کنید خودِ رؤیایی‌تان چگونه به نظر می‌رسد. نسخه ایده‌آل شما از خودتان. سالم، خندان، شاد؟ سرشار از عشق و اعتماد به نفس؟ عاشق زندگی و آماده‌ی هر چیزی؟ بی‌حد و مرز؟ بی باک؟

حالا از خودتان بپرسید:

خودِ رؤیایی شما چه انرژی‌ای را ساطع می‌کرد؟

حالا باید به ارتقای انرژی خود بپردازید. به معنای واقعی کلمه شروع به تجسم این شخص و مطابقت دادن انرژی خود با انرژی‌ای کنید که می‌خواهید جذب کنید و آن آینده‌ی رؤیایی را به خودتان نزدیک کنید.

 

از تصادف تا شفای دکتر جو دیسپنزا

در سن 25 سالگی، دکتر جو دیسپنزا در حالی که در طول مسابقه سه گانه سوار بر دوچرخه بود، تصادف شدیدی را تجربه کرد که یک خودروی SUV از روی او رد شد. او دچار شکستگی 6 مهره شد و بخش‌های زیادی از مهره‌ها به سمت نخاع او خرد شدند.

او از عمل جراحی امتناع کرد و تصمیم گرفت بدن خود را با قدرت ذهنش بهبود بخشد. او متقاعد شده بود که اگر توجه و انرژی خود را به اندازه کافی روی ستون فقراتش متمرکز کند، می تواند آن را تنها با قدرت افکارش بازسازی کند.

در نگاه اول، این ایده ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد. اما اراده و پشتکار جو دیسپنزا مثال زدنی است. او چندین هفته خود را وقف مدیتیشن کرد و هر روز ساعت‌ها بر فرآیند بهبود ستون فقراتش تمرکز نمود. این تعهد راسخ به تدریج نتیجه داد و پس از گذشت ۱۰ هفته، او توانست از روی ویلچر بلند شده و بدون هیچ گونه گچ یا جراحی راه برود.

این بهبودی خارق العاده نه تنها او را به زندگی عادی بازگرداند، بلکه باعث شد تا دوباره بتواند به کار خود به عنوان متخصص درمان و پذیرش بیماران ادامه دهد. جالب توجه است که بعد از گذشت ۳۰ سال از آن حادثه، جو دیسپنزا به ندرت دچار کمردرد شده است و تجربه او الهام بخش بسیاری از افرادی است که به دنبال راه های نوین برای تقویت ارتباط ذهن و بدن و بهبود سلامتی خود هستند.

  چاکرای شبکه خورشیدی: جواهری درخشان برای پرورش سیستم راهنمای درونی

 

مدیتیشن‌ های دکتر جو دیسپنزا

مدیتیشن‌های جو دیسپنزا در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسند. برخلاف مدیتیشن‌های رایج، قرار نیست دراز بکشیدو با لالایی به خواب بروید یا فقط یکجا بنشینید و به فایل صوتی یا صدای کسی گوش کنید تا مدیتیشن تمام شود. در عوض، باید برای دستیابی به نتایج دلخواه تلاش کرده و مغز خود را تمرین دهید.

دکتر دیسپنزا برای القای حس مراقبه عمیق‌تر، گاهی اوقات از لحن و صدای خاصی برای تاکید بر کلمات کلیدی و ایجاد نوعی هم‌نوایی استفاده می‌کند. این رویکرد به مغز شما کمک می‌کند تا امواج مغزی را کند کرده و به حالت مراقبه یا حتی خلسه فرو روید. (اگر نسخه ویدیویی زبان اصلی مدیتیشن های جو دیسپنزا را که در دوره طراحی مجدد سرنوشت برایتان گذاشتم ببینید، به این نکته پی می برید.)

 

پیش نیاز انجام مراقبه های دکتر جو دیسپنزا

زمانی که برای شروع مدیتیشن های جو دیسپنزا آماده شدین، می توانید مستقیم وارد فرآیند مدیتیشن شوید اما برای اثربخشی بیشتر توصیه می‌کنم کتاب ماورای طبیعی شدن را مطالعه کنید. در این کتاب، او چگونگی عملکرد مدیتیشن‌ها و اهمیت بالای آن‌ها را برای تغییر و تحول فردی با جزئیات علمی توضیح می‌دهد.

 

۵ مرحله مدیتیشن جو دیسپنزا

این مراحل مجزا هستند که در کنار هم، مدیتیشن‌های جو دیسپنزا را بسیار منحصر به فرد می‌کنند. او در کتاب «فراطبیعی شدن» به طور مفصل به تک تک آن‌ها می‌پردازد، اما در اینجا خلاصه‌ای از آن‌ها آورده شده است:

1- بیداری انرژی درونی با تمرین تنفس

بسیاری از ما ناخودآگاه در چرخه “بقا” گیر کرده ایم، وضعیتی که با سه چاکرای اولیه ما (ریشه، خاجی و شبکه خورشیدی) مرتبط است. این تمرین تنفس قدرتمند به شما کمک می کند تا با انقباض عمیق عضلات درونی، از پایین تنه تا بالای سر، انرژی را در کل بدن خود به جریان درآورید.

همزمان با این انقباض، تصور کنید که نفس شما به سمت بالا حرکت می کند و برای چند ثانیه آن را در آنجا نگه می دارید.

این تمرین مانند بیدار کردن یک اژدهای خفته عمل می کند، زیرا احساسات و هیجانات قدیمی که مدت هاست سرکوب شده اند، دوباره پدیدار می شوند. اما نگران نباشید، بالا آمدن این احساسات فرصتی است تا آنها را به طور کامل رها کنید و پاکسازی درونی عمیقی را تجربه نمایید.

  5 تمرین افزایش اعتماد به نفس در خانه

در طول این فرآیند پاکسازی، ممکن است در هفته های اولیه احساساتی مانند غم و اندوه به سراغتان بیاید و اشک بریزید، یا بدن شما دچار لرزش شود. حتی ممکن است تب خفیف یا گلو درد را تجربه کنید. جای نگرانی نیست، این علائم نشان دهنده حرکت انرژی در بدن و پاکسازی مسیرهای انرژی است.

به یاد داشته باشید که همه مدیتیشن ها با این تمرین تنفس آغاز نمی شوند، اما در اکثر آنها از شما خواسته می شود چند نفس عمیق و آگاهانه برای آمادگی ذهن و بدن انجام دهید.

 

2- تمرین تمرکز بر اعضای بدن و فضای اطراف آن

در طول این تمرین، از شما خواسته می شود که روی یک قسمت خاص از بدن خود تمرکز کنید (تا اینجا نسبتاً آسان است) و همچنین روی فضای اطراف آن تمرکز نمایید (این بخش کمی سخت تر است.

پیشنهاد من این است که به سادگی تصور کنید فردی در کنار شما ایستاده است، سپس زمانی که فرد از اتاق خارج می شود، فضای خالی او را تجسم کنید). با تکرار این تمرین به طور مرتب، امواج مغزی خود را کاهش خواهید داد – از حالت بتا به آلفا، تتا و حتی دلتا… البته اگر واقعاً در این کار مهارت پیدا کنید.

این تمرین ساده به شما امکان می دهد فراتر از نئوکورتکس مغز خود حرکت کرده و به ضمیر ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کنید و سیستم عصبی پاراسمپاتیک خود را فعال نمایید، که مسئولیت گوارش، ترمیم بافت ها و بسیاری از کارهای جالب دیگر را بر عهده دارد که بدن شما فقط زمانی که آرام یا در حال خواب هستید می تواند انجام دهد. به عبارت دیگر، شما در حال باز کردن درب ماشین شفابخش درونی خود هستید.

 

3- تبدیل شدن به هیچکس، ادغام با میدان کوانتومی

حالا باید شروع به جدا شدن از بدنتان کنید. دست ها و پاهایتان خیلی دور به نظر می رسند و احساس می کنید که نمی توانید آنها را حرکت دهید (البته در صورت تمایل می توانید). در آن لحظه از شما خواسته می شود که وارد میدان کوانتومی شوید.

میدان کوانتومی یک فضای سیاه و خالی است که در آن هیچ ماده ای وجود ندارد، به جز انرژی ها و ارتعاشات. اگر به اندازه کافی روی یک ذره ماده مانند دست یا صندلی بزرگنمایی کنید، یک اتم را جدا خواهید کرد، و اگر دوباره بزرگنمایی کنید، متوجه خواهید شد که این اتم از ۹۹.۹۹۹۹ درصد فضای خالی تشکیل شده است. آن فضای خالی که در آن هیچ ماده مادی وجود ندارد، پر از اطلاعات است. این میدان کوانتومی است، و جایی است که به آن متصل خواهید شد. این زمانی است که شما به شعور ناب تبدیل می شوید و اینجا جایی است که جادو اتفاق می افتد.

 

  بهترین شغل های پردرآمد برای بانوان [طبق گزارشات 2022]

4- احساسات والا و تجربه خودِ ایده آل

هنگامی که با میدان کوانتومی یکی شوید، دعوت می‌شوید تا قدردانی عمیقی را احساس کنید که از ناحیه قلبتان سرازیر می‌شود و شما را فرا می‌گیرد. سپاسگزاری و قدردانی، بالاترین ارتعاش دریافت است و زمانی رخ می‌دهد که ذهن و بدن شما در هم‌نوایی عمیقی قرار داشته باشند.

تک‌ تک سلول‌هایتان با بالاترین کارایی خود شروع به کار می‌کنند، ژن‌های مرتبط با بیماری‌ها خاموش می‌شوند، فشار خون‌تان کاهش می‌یابد و تمامی سیستم‌های بدنتان ارتقا پیدا کرده و بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد. سپس، شما شروع به زنده کردن آینده‌ی رؤیایی خود می‌کنید.

از شما خواسته می‌شود تا تجسم کنید که این آینده چه شکلی خواهد داشت و مهم‌تر از همه، چه حسی خواهد داشت. می‌توانید خودتان را برنزه و در حال خودنمایی در ساحل با اندام رویایی‌تان ببینید، یا می‌توانید خودتان را در سلامتی کامل و در حال بلند شدن از روی ویلچر با اشک‌های شادی بر گونه‌ها تجسم کنید.

چگونه متوجه می‌شوید که به آنجا رسیده‌اید؟ لبخندی بر لب خواهید داشت، احساس خوبی خواهید داشت و برای این آینده‌ی جدید، پیش از آنکه آشکار شود، احساس خوشبختی و سپاسگزاری عمیقی خواهید کرد.

 

5- بازگشت به حواس و واقعیت خود

هنگامی که احساس آمادگی کردید، به آرامی چشمان خود را باز کنید. گام بعدی این است که بکوشید با همان کیفیت ذهنی که در طول مدیتیشن تجربه کردید، به زندگی روزمره خود بازگردید.

این بدان معناست که همچنان نسبت به افکار محدودکننده خود آگاه باشید، اما بدون قضاوت صرفا مشاهده‌گر آنها باشید. با این آگاهی، سعی کنید رفتار و کردارتان را با آن تصویر ایده‌آلی که از خود در مدیتیشن متصور شدید، مطابقت دهید.

به عبارت دیگر، آرامش، تمرکز، و نگرش مثبتی که در طی مدیتیشن کسب کرده‌اید را با خود به دنیای بیرون ببرید و بگذارید این ویژگی‌ها در طول روز بر رفتار و واکنش‌های شما تاثیرگذار باشند.

امیدوارم از مدیتیشن های دکتر جو دیسپنزا نهایت لذت را ببرید. اگر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه های پایین همین صفحه بپرسید.

اگر هنوز در دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا شرکت نکردید، پیشنهاد می کنم روی عکس پایین کلیک کنید و قسمت اول این دوره را رایگان تماشا کنید و بیشتر با این دوره فوق العاده آشنا شوید. این دوره علاوه بر بیش از 5 ساعت ویدیوی آموزشی ورکشاپ جو دیسپنزا شامل 3 فایل ویدیویی (اصلی) و صوتی (دوبله فارسی) از مدیتیشن های دکتر جو دیسپنزا نیز می باشد.

Rating 5.00 from 6 votes

آموزش مکمل
این مطالب را هم بخوانید:
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا + پادکست ساده سازی و مدیتیشن

خانه
منو
×