خلاصه کتاب قدرت تمرکز اثر جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن

بفرست برای دوستت
مشخصات کتاب
کتاب قدرت تمرکز

فهرست مطالب

می خواهیم خلاصه کتاب قدرت تمرکز (The Power of Focus) اثر جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن را با هم بخوانیم. اکثر مردم رویاها و اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی دارند که می خواهند به آنها برسند. با این حال، در برخی مواقع، بسیاری در نهایت ابراز تاسف می ‌کنند، زیرا آنچه را که می ‌خواستند، برای کسب‌ و کارشان یا خودشان به دست نیاوردند. حقیقت این است که بیشتر این ناامیدی ها ناشی از یک اشتباه اصلی است: یعنی عدم تمرکز.

اکثر مردم نمی دانند که چگونه در مسیر خود باقی بمانند و این در حالیست که برای دستیابی به موفقیت، بسیار مهم است که دقیقاً روی آنچه می خواهید متمرکز بمانید. این خلاصه شما را با ابزارهایی که برای داشتن یک زندگی رضایت بخش و مدیریت یک تجارت سودآور نیاز دارید، مجهز می کند. شما یاد خواهید گرفت که از اشتباهات رایج اجتناب کنید و بفهمید که چگونه از استعدادهای طبیعی خود برای رسیدن به پتانسیل خود استفاده کنید.

 

خلاصه کتاب قدرت تمرکز + نکات کلیدی

در این خلاصه، یاد خواهید گرفت که:

  • عادات امروز شما چگونه بر زندگی فردای شما تأثیر می گذارد.
  • چرا کارآفرینان و مدیران اغلب برای تفویض وظایف با مشکل مواجه هستند.
  • چگونه می توان با پرورش روابط برد-برد اطمینان حاصل کرد که مشتریان به شما پایبند هستند.

 

برای بهره وری بیشتر، عادت های موفقی را ایجاد کنید

خلاصه کتاب جک کنفیلد

هر روز بلند می شوید و دندان هایتان را مسواک می زنید، دوش می گیرید و لباس می پوشید. به احتمال زیاد، اگر شما یک روتین مشخص داشته باشید، ساعت ها در مورد چگونگی انجام این کارها فکر نمی کنید. آنها در برنامه روزانه شما ریشه دوانده اند، بنابراین اتفاق می افتند.

از آنجایی که این رفتارها عادت هستند و لازم نیست وقت خود را با فکر کردن در مورد نحوه انجام آنها تلف کنید، زمان بیشتری برای تمرکز بر روی مسائل مهمتر دارید. از طرف دیگر عادات دیگر می توانند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارند. برخی از عادات بد، مانند جا انداختن مکرر کلید خودرو، عواقب فوری دارند.

اثرات طولانی مدت برخی از عادات، مانند کم خوابی یا خوردن فست فود به مقدار زیاد، ممکن است دیرتر ظاهر شود. در هر صورت، عادات امروز شما کیفیت زندگی شما را در آینده مشخص خواهند کرد. و یکی از راه‌ های موثر برای بهبود چشم ‌اندازتان، تبدیل عادت‌ های بدتان به عادت‌های موفق است.

مهم نیست که چه کسی هستید، عادات مولد به شما کمک می کند تا از روز خود بیشترین بهره ببرید. برای توسعه برخی عادات، یا اضافه کردن چیزهای جدید به عادات قبلی، سعی کنید فرمول عادات موفق را مطابق با نیازهای خود تطبیق دهید. قبل از ایجاد عادات مولد، ابتدا باید تشخیص دهید که قبلاً کدام عادت های غیرمولد را داشتید.

اینها ممکن است شامل دیر رسیدن به جلسات، اتلاف وقت در وبسایت ها یا به تعویق انداختن زنگ ساعت در صبح باشد. از دوستان یا خانواده خود بازخورد بخواهید. اگر چندین نفر می گویند که شما به موقع به ایمیل ها پاسخ نمی دهید، احتمالاً این یکی از عادات بد شما است.

بنابراین اگر عادت دارید سرمایه ‌گذاری‌ های بسیار پرخطر انجام دهید، احتمالاً باعث کاهش ارزش خالص شما می شود. اگر برای تغییر عادات خود گیر کرده اید، به دنبال الهام گرفتن از دیگران باشید. افراد موفق تقریبا همیشه عادات موفقی دارند. بنابراین با مطالعه عادات افراد موفق، بینش بهتری نسبت به موثرترین انواع عادت ها به دست خواهید آورد.

برای مقابله با ضعف خود و دستیابی به فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری، شرکت ‌هایی را که قبلاً به خوبی می ‌شناختید، هدف قرار دهید. فواید تغییر این عادت را بنویسید. به عنوان مثال، این ممکن است به معنای امنیت مالی، تمرکز بهتر و استرس کمتر در خانه باشد. در آخر، یک برنامه عملیاتی سه مرحله ای ایجاد کنید تا هدف خود را به واقعیت تبدیل کنید.

ممکن است یک مشاور مالی قابل اعتماد استخدام کنید. یک برنامه مالی طراحی کنید که با سطح ریسک مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و حساب بانکی خود را طوری برنامه ریزی کنید که به طور خودکار 10 درصد از درآمد ماهانه شما را پس انداز یا سرمایه گذاری کند.

در ویدیوی زیر 10 عادت افراد فوق موفق را از دن لاک می توانید یاد بگیرید. این ویدیو برای شما خیلی مفید است، حتما ببینید:

 

 

به جای تلاش برای انجام هر کاری، روی نقاط قوت طبیعی خود تمرکز کنید

تصور کنید که به تازگی یک کارآفرین شده اید. به عنوان فردی که یک کسب و کار کوچک نوپا را مدیریت می کند، عمیقاً درگیر کارهای روزمره ای هستید که شرکت شما را راه اندازی می کند. شما با مشتریان ملاقات می کنید، با تامین کنندگان و توزیع کنندگان معامله می کنید و با کارشناسان فناوری اطلاعات هماهنگ می شوید.

همه این موارد بسیار هیجان انگیز است. اما به زودی به یک مانع برخورد می کنید. آنقدر درگیر عملیات روزانه و مسئولیت های اداری هستید که به سختی برای چیز دیگری وقت دارید. با این حال، شما یک حسابدار یا یک متخصص فناوری اطلاعات نیستید. شما یک کارآفرین با یک ایده عالی هستید و تا زمانی که در مسیر اشتباه قدم بردارید، فرصت های بزرگتری را برای رشد کسب و کار خود از دست خواهید داد.

زمانی که افراد زمان بیشتری را صرف تمرکز بر نقاط ضعف خود می کنند تا نقاط قوت خود، در نهایت با مجموعه ای از نقاط ضعف اندکی قوی تر مواجه می شوند. متأسفانه، این بدان معناست که آنها هرگز بزرگترین استعدادهای خود را کشف نمی کنند و اغلب، این امر به ویژه در مورد کارآفرینان و مدیران صادق است، که متوجه می ‌شوند باید کنترل هر جنبه ‌ای از یک کسب ‌و کار را در دست داشته باشند، حتی اگر در زمینه ‌ای که در آن استعداد ندارند.

  ایجاد عادت جدید با استفاده از عادت های قدیمی

همین کارآفرینان در واگذاری مسئولیت ‌ها مشکل دارند. در حالی که ممکن است سایر کارمندان برای اطمینان از انجام کار با کیفیت مسیر بی ضرر را انتخاب کنند، این عمل به کل کسب و کار آسیب می رساند. یادگیری تمرکز بر استعدادهای طبیعی خود و جلوگیری از هر چیز دیگری بسیار ارزشمند است و یک تکنیک آسان به نام فرمول 4 بعدی می تواند به شما در انجام آن کمک کند.

هر زمان که در مرتب کردن اولویت‌ های خود با مشکل مواجه شدید، یکی از چهار گزینه زیر را انتخاب کنید:

✔️آن را خالی کنید،

✔️آن را واگذار کنید،

✔️آن را به تعویق بیندازید،

✔️آن را همین حالا انجام دهید.

اگر لازم نیست، هیچ مزیت واضحی وجود ندارد یا نمی ‌خواهید این کار را انجام دهید، آن را رها کنید. شاید شخص دیگری مانند یک حسابدار یا طراح گرافیک برای این کار مناسب تر باشد.

اگر اینطور است، آن را تفویض کنید. اگر می توانید، آن را به تعویق بیندازید و در نهایت، اگر کاملاً حیاتی و حساس است، آن را فوری انجام دهید. البته واگذاری وظایف به شخص دیگر هزینه دارد. اما با صرفه جویی در زمان و تلاش می توانید از این فرصت برای بهره وری بیشتر استعدادهای واقعی خود استفاده کنید.

 

آموزش هایی که در مورد بهره وری در سایت نگرش نیک می توانید پیدا کنید:

حل مسئله کمک می ‌کند تا با چالش‌ ها و شکست ‌ها به نحوی سازنده برخورد کنید

وقتی کلمه عقبگرد را می شنوید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ شاید به یک شکست مالی فکر کنید، مانند آخرین باری که یک صورت حساب غافلگیرکننده را دریافت کردید، یا زمانی که سهام شما روز بعد از سرمایه گذاری، 25 درصد کاهش یافت.

ممکن است به یک شکست شخصی فکر کنید، مانند آسیب جسمی یا از دست دادن یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده یا ممکن است فقط به چیزی فکر کنید که مطابق خواسته شما نبوده است.

مهم نیست که جزئیات چیست، عبور از هر نوع بحرانی چالش برانگیز است. اما یک چیز همیشه درست است: نتیجه بستگی به نحوه برخورد شما با موقعیت دارد. در حالی که فرو بردن سر در برف مثل کبک همیشه اوضاع را بدتر می ‌کند، دانستن اینکه دقیقاً علت چیست دشوار است. خوشبختانه، برای بیرون آمدن از هر بحرانی، فقط باید به یک حلال مشکل تبدیل شوید.

متأسفانه، هیچ راه حل سریعی برای غلبه بر موانع وجود ندارد. در عوض، همه چیز در مورد شروع فرآیندی است که شما را از این دوره چالش برانگیز عبور می دهد. دفعه بعد که با چالش مواجه شدید، از ابزاری به نام حلال مشکل استفاده کنید. این ابزار، مجموعه ای از سوالات است که به شما کمک می کند از یک موقعیت نه چندان ایده آل به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

اول، چالش شما چیست؟ یک توضیح کوتاه بنویسید. برای مثال، فرض کنید که شرکت خیالی شما، سفارشات کمتری نسبت به حالت عادی داشته است. برای اینکه به چالش نگاه کنید، نتایج مورد نظر خود را با جزئیات روی کاغذ بیاورید. دوست دارید اعداد فروش در ماه آینده چگونه باشد؟ مزایای این راه حل برای شما و کارمندانتان چه باید باشد؟

پس از رسیدن به اهداف فروش چه احساسی خواهید داشت؟ اکنون زمان آن رسیده است تا اطلاعاتی را بیابید که به شما در دستیابی به این نتایج کمک کند. در مورد اینکه چگونه شرکت های دیگر از رکود گذشته پیروز شده اند بخوانید. سپس در مورد بازار فعلی به طور کلی تحقیق کنید.

با دریافت ایده بهتر از آنچه مشتریان می ‌خواهند، یک هدف کوتاه ‌مدت واقعی برای شرکت خود پیدا خواهید کرد. هنگامی که تعیین کردید چه تغییراتی باید انجام شود، تصمیم بگیرید که کدام یک را خودتان می توانید انجام دهید و کدام وظایف را باید محول کنید. افرادی را با تخصص لازم برای کمک به شما در این تغییرات پیدا کنید.

سپس نوبت به مهمترین بخش یعنی برنامه ریزی می رسد. مراحلی که برای تحقق این هدف باید بردارید را بنویسید. تا حد امکان دقیق باشید. در نهایت، تاریخ شروع و پایان را برای جدول زمانی خود تعیین کنید و دست به کار شوید!

 

حفظ روابط عالی برای موفقیت آینده ضروری است

فرض کنید شما صاحب یک شرکت مهندسی هستید. شما با مشتریان کار می کنید تا ایده های آنها را تطبیق دهید و محصولات نوآورانه بسازید. شما خود را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد برای هر شغلی معرفی کرده اید. شما پایگاه وفاداری از مشتریان بازگشتی دارید و تجارت شما خوب است.

سال گذشته، یک کارآفرین جوان به شما مراجعه کرد تا برای توسعه یک نمونه اولیه او را راهنمایی کنید. با گذشت زمان، شما با تخصص خود به او کمک کردید و در عوض، پروژه او ایده های الهام بخشی به شما داد. در نهایت، کارآفرین با نمونه نهایی خود قراردادی چند میلیون دلاری به ثمر رساند و محصول او بسیار موفق شد.

یک روز کارآفرین جوان با شما تماس می گیرد تا برای مشاوره مداوم از شما تشکر کند و 10 درصد از تمام سودهای آینده خود را به شما ارائه می دهد. چیزی که به عنوان یک همکاری ساده شروع شد، هم برای شما و هم برای کارآفرین یک برد-برد شد. مثل یک رویا به نظر می رسد؟ اینطور نیست. این یک واقعیت است. وقتی تاجران بر روابط تمرکز می کنند، اتفاقات بزرگی رخ می دهد.

در حالت ایده آل، تمام روابط حرفه ای و شخصی برای هر دو طرف برنده است، اما همیشه اینطور نیست. با این حال شما و کارآفرینی که به آن کمک کردید چیزی به نام مارپیچ رو به بالا را ایجاد کردید.

  آموزش تندخوانی رایگان با جیم کوییک – قسمت ۱5

هنگامی که هر دو طرف به طور منظم به یکدیگر کمک می کنند، موفقیت آنها به سمت بالا می رود. بنابراین چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که روابط شما با مشتریان به این شکل است؟ اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، تکنیکی به نام وظیفه مارپیچ دوگانه را امتحان کنید.

اول، به یک رابطه مهم شخصی یا حرفه ای گذشته خود فکر کنید که دوام نیاورد. چرا درست نشد؟ وقتی متوجه این موضوع شدید، چند نقطه عطف مهم را بنویسید. شاید اتفاقی رخ داده است که به اعتماد شما آسیب وارد کرده است، یا نمی توانید در مورد تصمیمی به توافق برسید.

دوم، در مورد یک رابطه عالی فکر کنید. اگر ارتباط شما به یک همکاری تجاری بلندمدت تبدیل شد، چه مراحلی باعث پیشرفت آن شد؟ شاید شما روی یک پروژه بزرگ با هم شراکت کرده اید یا به یکدیگر کمک کرده اید تا یک محصول موفق را تولید کنید.

سوم، کمی وقت بگذارید و متوجه شوید که اگرچه داشتن روابط برد-برد با هر مشتری فوق ‌العاده است، اما بهتر است بر روی مشتریان اصلی خود تمرکز کنید، کسانی که برای کسب ‌و کار به شما باز می ‌گردند، از خدمات شما خوشحال می ‌شوند و به شما توصیه می ‌کنند.

ده مشتری برتر خود را شناسایی کنید. سپس یادداشت کنید که در یک ماه به طور متوسط چقدر با هر یک از آنها وقت می گذرانید. آنها قبلاً بارها و بارها تجارت شما را انتخاب کرده اند، بنابراین برای کیفیت این روابط، سعی کنید مشتریان خود را بر این اساس اولویت بندی کنید.

 

با پرسیدن سوالات مناسب، کسب و کار خود را تقویت کنید

خلاصه کتاب قدرت تمرکز جک کنفیلد

در ادامه خلاصه کتاب قدرت تمرکز آمده است که وقتی به لیزا پترلی گفته شد که کلیه‌ هایش از کار می‌ افتند، او می دانست که استفاده روزانه از دستگاه دیالیز راه ‌حلی دائمی نیست. او نیاز به پیوند کلیه داشت. متأسفانه شش سال برای کلیه جدید انتظار کشید. لیزا از خانواده ‌اش پرسید، اما پدرش گروه خونی یکسانی نداشت و هیچ‌ کدام از دوستانش که داوطلب شده بودند، با این شرایط مطابقت نداشتند.

لیزا از ترس بقای خود شروع به پرسیدن از غریبه ها بصورت تصادفی کرد که آیا آنها کلیه خود را به او واگذار می کنند؟ او حتی روی تابلوی اعلانات کلیسا پست می گذاشت. یک روز زنی به نام رز با لیزا تماس گرفت، او بروشور را دیده بود و تصمیم گرفت کلیه اش را اهدا کند.

پیدا کردن رز درس مهمی به لیزا داد: پرسیدن هیچ ‌وقت ضرری ندارد. از این گذشته، درخواست از دوستان و غریبه ها به طور یکسان هیچ هزینه ای برای او نداشت، و پاداش نهایی به معنای واقعی کلمه برای او نجات بخش بود. این درس در مورد تجارت نیز کاربرد داشت و لیزا متوجه شد که اگر بتواند با موفقیت از یک غریبه کلیه بخواهد، پس می تواند چیزهای دیگری نیز بخواهد.

او به عنوان مدیر عامل شرکت، ترس درخواست بیشتر از سوی مشتریان خود را نداشت. به هر حال، هزینه فرصت های از دست رفته، فرصت هایی که با نپرسیدن از دست می دهید می تواند زیاد باشد. تحقیقاتی در مورد داده های فروش که توسط متخصص بازاریابی هربرت ترو از دانشگاه نوتردام انجام شده، نشان می دهد که 94 درصد از کل فروشندگان پس از چهار تماس یا کمتر با مشتریان خود، از تلاش دست کشیدند.

بنابراین اگر می ‌خواهید مشتری جدیدی را به دست آورید، قبل از ارائه محصول خود، در مورد چالش‌ ها و اهداف فعلی او اطلاعات کسب کنید. بهترین راه برای انجام این کار درخواست است. مرحله بعد، ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که کسب و کار مشتریان را بشناسید.

تحقیقات نشان می دهد که کمتر از 40 درصد از فروشندگان در واقع پس از ارائه محصول خود، از مشتریان بالقوه درخواست سفارش می کنند. اگر شخصی پیشنهاد شما را رد کند، ممکن است شخص دیگری که به خدمات شما نیاز دارد، با شما آشنا شود. این روش ما را به شکل سومی از درخواست یعنی درخواست ارجاع می رساند.

اگر به حفظ روابط عالی با مشتریان اصلی خود ادامه دهید، آنها از اینکه شما را با مخاطبین خود آشنا کنند خوشحال می شوند. ارجاعاتی مانند این، روشی آسان برای رشد کسب و کار شما هستند و اغلب رایگان یا حداقل ارزان می باشند.

 

با حذف اهمال کاری، تصمیمات موفقیت آمیز بگیرید

خلاصه کتاب قدرت تمرکز جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن نگرش نیک

یک روز شما به دفتر می رسید و می بینید که تا آخر ماه باید گزارش مهمی بنویسید. این یک کار ساده است و با پایبندی به یک برنامه ساده، می توانید آن را در سه مرحله تکمیل کنید. اما این کاری نیست که شما واقعا انجام می دهید. شما گزارش را به هفته آخر موکول می‌ کنید و نوشتن را تا روز قبل از سررسید شروع نمی‌ کنید.

شما آن را به زودی تمام می کنید، اما کل ماجرا فوق العاده استرس زا است. شما مانند بسیاری از مردم، یک اهمالگر هستید. به تعویق انداختن کار رایج است، اما مانند هر عادت بد دیگری می توانید آن را تغییر دهید. با تمرین، می توانید اهمال کاری را پشت سر بگذارید و به یک تصمیم گیرنده فعال تبدیل شوید.

چرا کار را به تعویق می اندازید و چه کاری می توانید انجام دهید؟ این کار شما معمولا به دلیل کسالت، کار بیش از حد، کار لذت‌ بخش یا تنبلی است. اگر می توانستید روی هر چیز دیگری کار کنید تا به شما انرژی و انگیزه بیشتری بدهد، چه کاری انجام می دادید؟

تصور کنید که یک معامله بزرگتر از قبل در بیزینس خود بسته اید. چگونه آن معامله می تواند به واقعیت تبدیل شود؟ همانطور که لیست کارهای شما گسترش می یابد، کارهایتان بیشتر به تعویق می افتد. برای انگیزه دادن به خود، دو احتمال را تجسم کنید. اولی حاوی پیامدهای منفی است؛ اگر هیچ کاری نکنید چه اتفاقی می افتد؟ دومی شامل جوایز مثبت است؛ برای مثال، شما احساس بهره‌ وری بیشتر و استرس کمتری خواهید داشت.

  خلاصه کتاب با اعتماد به نفس صحبت کنید اثر جک والنتی

اگر حوصله ندارید یا خسته هستید، شاید به این دلیل است که از کار خود لذت نمی برید. هنگامی که افراد در مشاغل خود ناموفق می شوند، اغلب به دلیل امنیت مالی است، یا به این دلیل است که امکان تغییر شغل ترسناک می باشد. حقیقت این است که بیشترین موفقیت را باید در خارج از منطقه امن خود پیدا کنید.

بنابراین اگرچه ممکن است شروع به جستجوی فرصت ‌های جدید ترسناک باشد، اما یافتن چالش‌ های جدیدی که واقعاً شما را هیجان ‌زده می ‌کند، می ‌تواند بلیط شما برای خروج از عادات منفی باشد. شما ممکن است به دلیل تنبلی یا حواس پرتی کارهایتان را به تعویق بیندازید. شما می توانید عادات منفی را از کارنامه خود حذف کنید. قاطعانه عمل کردن یک عنصر کلیدی برای موفقیت است، بنابراین هر چه زودتر تعلل را ریشه کن کنید تا زودتر به اهداف خود برسید.

 

در مورد اهمال کاری ببینید:

سمینار قانون ۵ ثانیه از مل رابینز

 

زندگی هدفمند منجر به موفقیت و رضایت طولانی مدت می شود

تا این مرحله، چندین قدم مهم برای موفقیت برداشته اید. عادات سازنده و روابط عالی ایجاد کرده اید. اکنون شما به راحتی بر چالش ها و شکست ها پیروز می شوید. شما تمایل دارید به تعویق انداختن کار را از بین ببرید. و شما شروع به پرسیدن سوالات درست کرده اید. بنابراین چگونه می ‌توانید همه آنها را کنار هم قرار دهید تا زندگی و تجارتی را ایجاد کنید که شخصاً رضایت‌ بخش باشد؟

در پایان، آنچه شما را بیشتر خوشحال می ‌کند به تمرکز شما بستگی دارد و برای تمرکز بر چیزهای درست، به یک ایده روشن در اهداف زندگی خود نیاز دارید. این چیزی است که برای هرکسی متفاوت می باشد، اما به طور کلی، هدف شما باید با استعدادهای طبیعیتان همسو باشد و شما را تشویق کند تا هر کاری را که برای حل مشکلات و پیشروی لازم است انجام دهید.

شما می توانید تمام پول دنیا را به دست آورید، اما اگر کاری که انجام می دهید شما را با اشتیاق برای ادامه راه یاری نمی کند، وقت آن است که چند سوال صادقانه از خودتان بپرسید. برای توضیح بیشتر در مورد هدف خود، یک بیانیه هدف کوتاه بنویسید. این کار شبیه به بیانیه ماموریت یک کسب و کار است که به جای تعریف اهداف خاص، در سطح وسیع تری کار می کند.

شاید هدف شما این باشد که «به کودکان شگفتی‌ های علم را نشان دهید» یا «از استعدادهایتان برای کمک به مردم و رسیدن به اهدافشان استفاده کنید». در این پرتو، نگاهی به فعالیت های زندگی فعلی خود بیندازید. آیا به طور مرتب از بزرگترین استعدادهای خود استفاده می کنید؟ بسیاری از افراد به مشاغل ایمن پایبند هستند، حتی اگر این کار استعدادهای آنها را درگیر نکند یا به آنها فرصت رشد و رویارویی با چالش ها را ندهد.

همچنین این را در نظر بگیرید: آیا کار شما به یک موضوع مهم می پردازد یا واقعاً تفاوتی در جهان ایجاد نمی کند؟ در اقتصاد امروز، پدیده فرسودگی شغلی کارمندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما سندرم زنگ زدگی، به همان اندازه گسترده است. اگر شما کارتان را بی ‌معنا می ‌دانید، انگیزه‌ تان برای یافتن فعالیت ‌هایی که با هدفتان هماهنگ‌ تر هستند را از بین می ‌برید. در مرحله بعد به اهداف سال گذشته خود فکر کنید. آیا به هدف شما مربوط است؟

اگر نه، چگونه می توانید برخی از آنها را از امروز در زندگی خود بگنجانید؟ در نهایت، شیوه زندگی خود را به طور انتقادی بررسی کنید. اگر متوجه شدید که زندگی خود را به طور ارتقا نمی دهید، از فرصت ها برای تغییر استفاده کنید و به جای هدر دادن آن، از پتانسیل خود نهایت استفاده را ببرید. به عبارت دیگر از همین امروز زندگی را شروع کنید.

 

خلاصه نهایی

برای دستیابی به پتانسیل های خود در بیزینس و زندگی، باید تلاش های خود را در جهت درست متمرکز کنید. با تمرکز بر استعدادهای طبیعی خود و تبدیل عادات بد خود به عادت های موفق، موفقیت پایدار در آینده را تضمین خواهید کرد. هیچ چیز برای از دست دادن وجود ندارد و همه چیز از پرسیدن سؤالات درست به دست می آید.

اگر نپرسید، هرگز نخواهید دانست. در نهایت، اگر تعلل را حذف کنید و قاطعانه زندگی کنید، کار خود را با هدف زندگی خود هماهنگ خواهید کرد و زودتر به موفقیت دست خواهید یافت.

چند توصیه عملی

با پایبندی مداوم به توافقات، یکپارچگی واقعی را توسعه دهید. در دنیای پرشتاب امروزی، پایبندی به برنامه ها به طور فزاینده ای دشوار می شود. با این حال، شکستن قراردادها به طور منظم می تواند منجر به از دست دادن اعتبار شما و کسب و کارتان شود.

بنابراین تا آنجا که ممکن است به تعهدات خود پایبند باشید و اعتماد خود را نیز به مردم یادآوری کنید. به عنوان مثال، پس از اینکه به مشتری قول دادید ظرف 24 ساعت آینده قیمتی را برای او ارسال می کنید، به او ایمیل بزنید و چیزی مانند “همانطور که قول داده بودیم، این قیمتی است که دیروز درخواست کردید تا برایتان بفرستیم.” را برای او بنویسید.

 

نظر شما چیست؟

مهمترین نکته ای که از این خلاصه کتاب قدرت تمرکز جک کنفیلد برداشت کردید را در قسمت دیدگاه های پایین صفحه برای من و دوستان تان بنویسید.

راستی، خلاصه چه کتاب دیگری را دوست دارید برای شما قرار دهم؟

امتیاز 4.80 از 20 رای

آموزش پیشنهادی
دوره آموزشی تمرکز جیم کوییک

آیا ویدیوهای آموزشی نویسنده این کتاب در سایت نگرش نیک موجود است؟

آیا پادکست (صوت فارسی) این
خلاصه کتاب نیز موجود است؟

اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MF
MF
1 سال قبل

با سلام و احترام. خلاصه کتاب ارزشمندی بود.
1- بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. 2- درخواست کنید. 3-اهمال کاری نکنید.
اگر خلاصه کتاب “بی حد و مرز” جیم کوئیک هم اضافه شود، بسیار عالی خواهد بود. با تشکر فراوان

mehri askari
mehri askari
1 سال قبل

برای خرید کتاب قدرت تمرکز جک کنفیلد چه سایتی رو پیشنهاد می کنید؟

مهران آرمین
مهران آرمین
1 سال قبل

قبلا کتاب سوچ جوجه برای روح جک کنفیلد رو خونده بودم ولی کتاب قدرت تمرکز رو نمی شناختم
ممنونم که این خلاصه کتاب های مفید رو برامون اماده می کنی آقای باقرپور

تهمینه زنجانی
تهمینه زنجانی
1 سال قبل

دوره تمرکز جیم کوئیک هم در کنار این کتاب عالیه

جلیل شعبانی
جلیل شعبانی
11 ماه قبل

من واقعا هنوز هم ننیدونم باید روی نقاط قوت تمرکز کرد یا ضعف بعضیا میگن رو ضعف هاتون تمرکز کنین بعضیا میگن رو نقاط قوت

hsybook100358406217
hsybook100358406217
2 ماه قبل

کتابی عالی، نشان‌دهنده ذهن و تمرکز و دقت واسه رسیدن به اهداف

🍉جشنواره یلدای شگفت انگیز نگرش نیک شروع شد

خانه
منو
کتاب نمیتوانی به من آسیب بزنی
×