کتاب الکترونیکی

مقاله مراحل بازگشت به تنظیمات کارخانه

داشتن احساس خوب

مراحل بازگشت به تنظیمات کارخانه

احساس خوب و اتفاقات خوب

از فورد، میلیاردر معروف آمریکایی و صاحب یکی از بزرگترین کارخانه های سازنده اتومبیل در آمریکا پرسیدند: «اگر شما فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید تمام ثروت خود را از دست داده اید و دیگر چیزی در بساط ندارید، چه می کنید؟»

فورد پاسخ داد: «دوباره یکی از نیازهای اصلی مردم را شناسایی می کنم و با کار و تلاش، آن خدمت را با کیفیت و ارزان به مردم ارائه می دهم و مطمئن باشید بعد از پنج سال دوباره فورد امروز خواهم بود.»

 

پیدا کردن احساس خوب

 

وقتی یک شکست و ناکامی را تجربه می کنید، به طور طبیعی احساس بدی پیدا می کنید. حتی ممکن است دست از فعالیت بکشید و ناامید شوید و کار متفاوتی انجام دهید، این روحیه کاملاً طبیعی و نرمال است اما سؤال مهم این است که این روحیه چقدر دوام می آورد و با چه سرعتی روحیه ی خوب گذشته را بدست می آورید؟

سرعت بهبود شما تحت کنترل شماست و با طرز فکر شما درباره آنچه اتفاق افتاده رابطه دارد.

این را هم بخوانید:  مقاله تنها 5 قدم تا تغییر باورهای مخرب تان فاصله دارید

 

احساس خوب

 

الیزابت کوبلر-راس، روانشناسی با نوشتن مراحلی که در اثر مرگ عزیزان به ما دست می دهد، شهرت فراوان پیدا کرد. وقتی در کار و تجارت خود هم با بحران رو به رو می شوید، همین مراحل را تجربه می کنید. درک کردن این پنج مرحله و احساساتی که در اثر آن ایجاد می شود، به شما کمک می کند تا سریعتر و بهتر از قبل با ناامیدی های ناشی از آن برخورد کنید.

این پنج مرحله عبارتند از:

1- انکار:

اولین واکنش شما نسبت به هر بحران اغلب انکار کردن است. تکان می خورید و احساس می کنید که این اتفاق نمی تواند روی داده باشد. قرار نبوده چنین اتفاقی بیفتد. زندگی و تجارت شما را مختل می کند. اولین واکنش شما این است که اصولاً اتفاق افتادن این حادثه را انکار کنید.

2- خشم:

دومین مرحله در برخورد با بروز بحران خشم است. واکنش طبیعی شما این است که بر اشخاص و شرایط بتازید و آنها را مسئول بروز این موقعیت معرفی کنید.

این را هم بخوانید:  مقاله تغذیه عاطفی همسر با فرمول 3×3

3- سرزنش:

سومین مرحله سرزنش کردن است. این به خصوص در کار تجارت طبیعی است که کسی را مسبب بروز حادثه معرفی کنید. ممکن است در این شرایط کارکنان خود را به نداشتن صلاحیت و صداقت متهم کنید و آنها را اخراج نمایید. این اقدام نیاز عمیق بسیاری از اشخاص را برطرف می سازد که در برخورد با هر بحران، دیگران را مورد سرزنش قرار دهند.

4- افسردگی:

چهارمین مرحله افسرده شدن است. این واقعیت به شخص دست می دهد که اتفاق اجتناب ناپذیری افتاده است. آسیبی وارد شده است، پولی از دست رفته است. احساس افسردگی اغلب با احساس تأسف خوردن به حال خود همراه است. شخص احساس می کند که قربانی شده است. احساس می کند کسانی در حق او خیانت کرده اند. به حال خود تأسف می خورید که چرا باید این اتفاق برای شما افتاده باشد.

5- پذیرش:

پنجمین مرحله پذیرفتن است. سرانجام به مرحله ای می رسید که می فهمید اتفاقی افتاده و این اتفاق، غیرقابل برگشت است. چیزی مانند یک بشقاب چینی که شکسته یا آبی که ریخته است. با حادثه ای که برایتان اتفاق افتاده کنار می آیید و متوجه آینده می شود. وقتی در برخورد با حادثه ای که پیش آمده به شرایط پذیرش می رسید، به سوی احیاء و بازگشت قدم بر می دارید. در اینجا کنترل کامل شرایط را به دست می گیرید و به جلو حرکت می کنید.

این را هم بخوانید:  جول اوستین - چگونه با آرامش و بدون نگرانی زندگی کنیم؟

همه این پنج مرحله را پشت سر می گذارند، تنها سؤالی که باقی می ماند این است که «این کار را به چه سرعتی انجام می دهند؟»

 برای دانلود فایل PDF متن بالا روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود PDF با حجم 160 کیلوبایت

 

برای دانلود رایگان دو کتاب ارزشمند جول اوستین (کتاب هایی که در هیچ جا نمی توانید پیدا کنید) کلیک کنید

به این مطلب چند تا ستاره میدی؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *