تأثیر جادویی قهوه برای افزایش انرژی

بفرست برای دوستت
قهوه برای افزایش انرژی

فهرست مطالب

همه ما واقعا نمی دانیم که چگونه قهوه بنوشیم تا حداکثر انرژی خود را افزایش دهیم. آیا می‌دانید بهترین زمان ‌ها، مقادیر و انواع قهوه برای افزایش انرژی به شیوه‌ ای متعادل و پایدار چیست؟ اگر نه، پس به جای درستی آمده اید، زیرا این راهنما هر آنچه را که در مورد نوشیدن قهوه برای افزایش انرژی، انگیزه و بهره وری خود باید بدانید را به شما نشان می دهد.

 

آنچه در مورد قهوه نمی دانستید

دانستنی های قهوه

بیایید با برخی اطلاعات پس زمینه در مورد نوشیدن قهوه شروع کنیم. قدمت نوشیدن قهوه به قرن‌ ها قبل بر می‌ گردد و شواهدی از نوشیدن قهوه یا دانش درخت قهوه در اوایل قرن پانزدهم در صومعه‌ های صوفی یمن ثبت شده است.

سپس نوشیدن قهوه در مکه و مدینه گسترش یافت. در قرن شانزدهم، نوشیدن قهوه به دیگر مناطق خاورمیانه و بخش ‌هایی از آفریقا رسید. سپس نوشیدن قهوه در بالکان، اروپا و آسیای جنوب شرقی گسترش یافت.

علیرغم تلاش برخی رهبران مذهبی در آن زمان برای ممنوع کردن نوشیدن قهوه، استفاده از آن در سراسر جهان همچنان رو به رشد بود. محبوبیت قهوه خانه هایی که در قرن هفدهم شروع به افتتاح و جذب مشتریان کردند تا حدی به این امر کمک کرد.

امروزه قهوه یکی از کالاهای پرمعامله در جهان است و طبق گزارش انجمن ملی قهوه، در حال حاضر این محصول بعد از آب، پرمصرف ترین نوشیدنی است. قهوه به بسیاری از مردم در سراسر جهان کمک می‌ کند روز خود را شروع کنند و همچنین یک تقویت کننده جسمی و روحی در طول روز است.

 

فواید نوشیدن قهوه

فواید نوشیدن قهوه

در حالی که برخی از مردم عمدتاً قهوه را به دلیل طعم دلپذیر آن می نوشند، برخی دیگر قهوه را به عنوان راهی برای تقویت انرژی خود انتخاب می کنند. قهوه چندین فواید دیگر نیز دارد، از جمله:

  • به شما کمک می کند متمرکز و هوشیار بمانید
  • به مبارزه با افسردگی کمک می کند
  • به شما کمک می کند چربی بسوزانید
  • به افزایش عملکرد فیزیکی شما کمک می کند

قدرت افزایش انرژی قهوه بیشتر به دلیل کافئین موجود در آن است. این محرک پس از نوشیدن قهوه جذب جریان خون شما می شود. از آنجا به مغز شما راه پیدا می کند. در مغز، کافئین برای مسدود کردن انتقال دهنده عصبی، بعنوان مهارکننده آدنوزین عمل می‌کند. سپس میزان انتقال دهنده های عصبی (neurotransmitter) دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را افزایش می دهد. این عمل منجر به افزایش فعالیت نورون ها می شود.

مطالعات انسانی نشان می دهد که قهوه جنبه های مختلف عملکرد مغز، از جمله خلق و خو، حافظه و زمان واکنش را بهبود می بخشد. البته مصرف افراطی قهوه نیز توصیه نمی شود، زیرا می تواند منجر به عوارض جانبی نامطلوب مانند بی خوابی و بی قراری یا حتی تپش قلب شود. برخی از معتادان به قهوه نیز مشکلات گوارشی، ضربان قلب سریع و حتی اضطراب را تجربه می کنند.

  8 راه تسلط بر هنر ارتباطات - جیم ران

با این حال، همانطور که این راهنما نشان می دهد، وقتی قهوه را به درستی مصرف کنید، می توانید از مزایای ملموس آن بهره مند شوید و در عین حال هر یک از جنبه های منفی را به حداقل برسانید. در واقع قهوه بهترین ماده مغذی تقویت کننده انرژی در حال حاضر است. همچنین ارزان، خوشمزه و درست کردن آن راحت می باشد و برای افزایش انرژی فوری نیز بسیار موثر است.

 

نوشیدن قهوه جهت افزایش انرژی

نوشیدن قهوه جهت افزایش انرژی

بسیار مهم است که همیشه انرژی و تمرکز فراوان داشته باشم. اکثر ما هر روز پرمشغله هستیم و ده ها تصمیم مهم را باید اتخاد کنیم. هیچ زمانی نیست که بتوانیم انگیزه و خلاقیت پایینی داشته باشیم.

به همین دلیل است که به قدرت افزایش انرژی فوری توسط نوشیدن قهوه وابسته شده ایم. این نوشیدنی به ما کمک می کند تا خواب از سرمان بپرد و در طول روز کاری، ما را هوشیار نگه می دارد.

بنابراین اجازه دهید اکنون برخی از بهترین راه هایی را که برای مصرف قهوه برای افزایش انرژی کشف کرده ام را با شما به اشتراک بگذارم.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

قانون شماره 1 این است که فقط قهوه را در صبح بنوشید. چرا؟ زیرا اگر بعد از ظهر قهوه بنوشید، احتمالاً خواب شما را مختل می کند، که قطعاً کار خوب یا سالمی نیست.

دلیل دیگر نوشیدن قهوه فقط در صبح، این است که نوشیدن آن در زمان های دیگر منجر به پوسیدگی تصاعدی کافئین در بدن است. اساساً، پس از مصرف قهوه، کافئین برای مدتی طولانی در بدن باقی می ماند.

مطالعات نشان می دهد که این ماده با سرعت حدود 11 درصد در ساعت از بدن خارج می شود. این باعث می ‌شود که نیمه عمر آن حدود ۶ ساعت باشد. برای بیان این موضوع به صورت عملی، اگر یک فنجان قهوه با 100 میلی گرم کافئین در ساعت 10 صبح بنوشید، حدود 50 میلی گرم کافئین در ساعت 4 بعد از ظهر در بدن شما باقی می ماند.

با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنم دیرتر از وقت ناهار قهوه ننوشید. با انجام این کار، شما همچنان انرژی کافئین را در طول بعد از ظهر دریافت خواهید کرد، اما شما را به یک فرد بی خواب تبدیل نمی کند.

  اعتماد به نفس چیست | چگونه است | چه نشانه هایی دارد؟

نکته دیگر این است که اگر فردی هستید که سحرخیز هستید و صبح زود بیدار می شوید، احتمالا پس از کار کردن زیاد، حدود ساعت 10 تا 11 ظهر احساس خواب آلودگی می کنید. بهترین کار این است که ابتدا یک چرت 20 دقیقه ای بزنید و پس از اینکه بیدار شدید، قهوه بنوشید، این کار شدیدا به افزایش انرژی شما کمک می کند و شما را سرحال و شاداب می کند.

 

بهترین مقدار قهوه برای نوشیدن

چقدر قهوه باید در صبح بنوشید تا بهترین ولی متعادل ‌ترین افزایش انرژی را داشته باشید؟ پاسخ 16 اونس است. این مقدار بهینه مصرف قهوه است که بدون زیاده روی در مصرف آن به شما افزایش انرژی قابل توجهی می دهد.

البته 16 اونس قهوه بسته به نوع قهوه ای که برای نوشیدن انتخاب می کنید می تواند کافئین بالا یا کمی داشته باشد. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه 8 اونسی بیشترین مقدار کافئین را نسبت به یک اسپرسو 10 اونسی دارد.

اگر یک فرد بالغ سالم هستید، سعی کنید حدود 400 میلی گرم کافئین در صبح مصرف کنید. این حدود 2-3 شات اسپرسو یا پنج قاشق چایخوری قهوه فوری است. (به خاطر داشته باشید که محتوای کافئین محصولات مختلف بسیار متفاوت است.) اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، توصیه می شود مصرف کافئین خود را به حدود 200 میلی گرم در روز محدود کنید.

هنگام انتخاب نوع قهوه برای مصرف، ارزش دارد به روش استخراج قهوه استفاده شده توجه کنید. متغیرهایی مانند نوع قهوه، اندازه آسیاب، دمای آب و زمان استخراج می توانند تفاوت زیادی در طعم نوشیدنی و میزان کافئین موجود در آن ایجاد کنند.

پیشنهاد من این است که طعمی را که دوست دارید پیدا کنید، مقدار کافئین در هر فنجان آن را محاسبه کنید و سپس مقدار دقیق فنجان های قهوه را در یک صبح محاسبه کنید. من شخصا از طرفداران پر و پا قرص قهوه  هستم. این قطعاً یکی از سریع‌ ترین و راحت‌ ترین راه ‌ها برای دریافت یک نوشیدنی خوشمزه با مقدار زیادی کافئین محرک انرژی ‌زا است.

 

بهترین قهوه برای درس خواندن

اولین توصیه ای که به دانشجویان یا محصل ها می کنم این است که حدود 20 دقیقه قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید، یک قهوه بنوشید، چون باعث بهبود عملکرد حافظه شما می شود. اگر در صبح قصد درس خواندن دارید، یک ساعت پس از اینکه صبحانه خود را میل کردید، قهوه خود را بنوشید تا اثر طولانی مدت تری روی انرژی شما داشته باشد. قهوه شما اسپرسو باشد با ترکیب دانه روبوستا 70 درصد و عربیکا 30 درصد. خب این دقیقا یعنی چه؟

  خلاصه کتاب تکنیک پومودورو اثر فرانچسکو سیریلو

یعنی وقتی به قهوه فروشی ها می روید، بگویید دانه آسیاب شده قهوه 70 روبوستا و 30 عربیکا می خواهم. حالا اگر از دستگاه های قهوه ساز خانگی یا موکاپات برای درست کردن اسپرسوی خود در خانه استفاده می کنید، به باریستای قهوه فروشی بگویید که دانه های قهوه را مخصوص همان دستگاه برای شما آسیاب کند.

دقت کنید که روبوستا دانه تلخ تر و با کافئین بیشتر است، بنابراین پیشنهاد می کنم با شکلات تلخ بالای 75 درصد قهوه خود را بنوشید تا تلخی زیاد قهوه شما را اذیت نکند.

نکته آخر که خیلی باید دقت کنید این است که اصلا نوشیدن موکا و لته را به شما پیشنهاد نمی کنم چون به احتمال زیاد باعث افزایش قند و سپس کاهش قند شدید در بدن شما می شوند و تعادل و انرژی لازم که برای درس خواندن نیاز دارید را به شما نمی دهند.

 

چگونه بهترین دانه های قهوه را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین دانه های قهوه را انتخاب کنیم؟

توصیه می کنم به سراغ دانه های قهوه روبوستا بروید. به طور متوسط، دانه های روبوستا دو برابر بیشتر از دانه های عربیکا محتوای کافئین دارند و برای همین تلخ تر هستند. این بدان معناست که می توانید قهوه کمتری درست کنید و بنوشید، اما همچنان همان انرژی را دریافت کنید.

در مورد روست قهوه، بسته به سلیقه خود، می توانید با روست کم، متوسط یا تیره استفاده کنید. اکثر مردم روست کم تا متوسط را ترجیح می دهند، زیرا این روست ها طعم میوه ای جذابی دارند.

جالب اینجاست که ممکن است تصور کنید قهوه روست تیره بیشترین کافئین را دارد. با این حال، واقعیت این است که قهوه روست کم بیشترین کافئین را دارد، پس از آن قهوه برشته متوسط و سپس قهوه روست تیره قرار دارد. اگر به دنبال نوشیدن قهوه به عنوان یک محرک طبیعی هستید، این خبر خوبی است. با انتخاب روست های کم یا متوسط می توانید از فواید دوگانه یک قهوه با طعم عالی با مقدار قابل توجهی کافئین بهره مند شوید.

 

شناسایی دانه های قهوه

شناسایی دانه های قهوه

این نکته را هم یک بار برای همیشه در مورد قهوه یاد بگیرید که کلا قهوه دو تا دانه دارد:

1- دانه روبوستا

2- دانه عربیکا

هر چقدر میزان روبوستا کمتر و عربیکا بیشتر باشد، قهوه شما ترش مزه تر می شود و میزان کافئین کمتری دارد.

هر چقدر میزان روبوستا بیشتر و عربیکا کمتر باشد، قهوه شما تلخ تر می شود و میزان کافئین بیشتری دارد.

 

شما بگویید. بیشتر قهوه می خورید یا چای و دمنوش؟

Rating 4.38 from 8 votes

لیست دروس

تونی رابینز

نامشخص

نامشخص

249000 تومان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین: دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا

خانه
منو
×