ثروت, مقالات, مقالات دن لاک

7 کلید طلایی برای ثروتمند شدن از طریق اینترنت

ثروتمند شدن از طریق اینترنت

برای ثروتمند شدن از طریق اینترنت باید اصول خاصی را رعایت کنید. باید به شیوه خاصی فکر کنید و دائم و بارها و بارها یک سری کارهای سودساز را تکرار کنید. می خواهیم ۷ کلید طلایی که برای ثروتمند شدن به صورت آنلاین نیاز دارید را به شما معرفی کنم. امروزه با وجود اینترنت می توان به راحتی با ایجاد وبسایت فروشگاهی برای پولدار شدن در خانه استفاده کرد ولی برای موفقیت در آن باید یک سری نکات را رعایت کنید.

 

۷ کلید طلایی برای ثروتمند شدن از طریق اینترنت

الان می خواهیم ۷ کلید طلایی که برای ثروتمند شدن به صورت آنلاین و حتی از خانه نیاز دارید را به شما معرفی کنم. این مطلب برگرفته از کتاب لعنت به تو، پول دن لاک (F.U Money) است.

 

کلید طلایی اول: اولویت همیشه با بازار است

بازار از محصول یا سرویسی که ارائه می‌کنید، مهم‌تر است. دلیل اول شکست مردم این است که زمان زیادی را صرف می‌کنند تا محصولی بی‌نقص بسازند، بدون اینکه بدانند آیا بازار، آن محصول بی‌نقص را می‌خواهد یا نه! این یک اشتباه بزرگ است.

کلید قطعی موفقیت در اینترنت این است که هر وقت تصمیم گرفتید هر پروژه سود ساز آنلاینی را شروع کنید، یک تحقیق بازار خیلی خوب انجام بدهید. همیشه یادتان باشد محرک خرید مردم از شما این نیست که محصول شما را می‌فهمند بلکه این است که شما نیازشان را به‌درستی درک کرده باشید.

بارها خودم دچار این اشتباه شدم. در شروع کار بازاریابی‌ام ایده‌های بیزینسی بدی که داشتم خیلی بیشتر از ایده‌های خوب من بود. هر چند حالا که طی سال‌ها تکنیک‌های تحقیق بازارم را عالی کرده‌ام، موفقیتم به طور تصاعدی رشد کرده و نتیجه‌اش این شده که درآمدم هم خیلی زیاد شده است.

پس یک تحقیقی در بازار کارتان انجام بدهید و ببینید مردم چه می‌خواهند و دوست دارند چه بخرند، نه چیزی که شاید بخرند و نه چیزی که فکر می‌کنید لازم است بخرند، بلکه چیزی باید باشد که همین حالا حاضر هستند بابت آن پول بدهند.

از خودتان بپرسید:

  • آیا بازار، همین‌الان چیزی مشابه محصول موردنظر من را دارد؟
  • آیا در بازار هدف من، مردم خرید می‌کنند یا پول ندارند و دنبال چیزهای مجانی هستند؟
  • آیا این بازار به‌اندازه کافی بزرگ هست؟
  • آیا در این بازار کسانی هستند که به طور مشارکتی با من کار کنند؟
  • آیا می‌توانم خریدارانی پیدا کنم؟
  • آیا می‌توانم بازدید سایتم را بالا ببرم و کاری کنم که محصولم را بخرند؟

با کاری شروع کنید که آینده‌دار باشد. علت شکست خیلی از کارآفرین‌های اینترنتی این است که گوشه‌ای از بازار را انتخاب می‌کنند که پتانسیل رشد زیادی ندارد. گوشه‌ای از بازار را انتخاب می‌کنند که به‌تنهایی به‌اندازه کافی فروش نخواهد کرد و موقعیت‌های فروش جانبی زیادی با خودش به همراه ندارد.

با فروش چیزی شروع کنید که آینده با دوامی دارد. بازارهایی را شناسایی کنید که در آنجا مردم پول دارند و بابت محصولات موجود در آن بازار حاضرند پول بدهند. مثلاً در زمینه گلف.

علاقه‌مندان به گلف خیلی دوست دارند بازی‌شان را تقویت کنند و حاضرند برای بهبود بازی‌شان جدیدترین گجت‌های لازم را بخرند، جدیدترین کتاب‌ها را بخوانند، جدیدترین ویدئوهای آموزشی را ببینند و هر کار دیگری می‌کنند تا کمی رکوردشان بهتر شود.

چیزی را بفروشید که از قبل بدانید قطعاً فروش می‌رود. اگر می‌خواهید بدانید کجا می‌توانید پول بسازید، دنبال جایی بگردید که در آنجا پول خرج می‌شود.

 

کلید طلایی دوم: یک سایت فروشگاهی بسازید که جستجو در آن آسان باشد.

برای ثروتمند شدن از طریق اینترنت باید جواب این سوال را بدانید:

بزرگ‌ترین اشتباه وب‌سایت‌ها چیست؟

این است که آنها برای فروش طراحی نشده‌اند. اگر می‌خواهید با بیزینس آنلاین ثروتمند شوید، خیلی حیاتی هست که هر چیزی در سایت شما فقط و فقط به یک دلیل آنجا باشد، آن هم برای فروش. این رمز و راز ثروتمند شدن از طریق یک کسب و کار اینترنتی است و مطمئن باشید خیلی ها به آن دقت نمی کنند.

این را هم بخوانید:  تمرین کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن روز اول

اغلب مردم در این مورد دچار اشتباه می‌شوند. اگر سایت شما فروش ندارد و نمی‌تواند بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کند، حتی اگر بهترین محصول دنیا را هم داشته باشید، بی‌فایده است.

مهم نیست که سایت شما چقدر حرفه‌ای به نظر بیاید، مهم نیست رتبه سایت شما در موتورهای جستجو چقدر بالاست، مهم نیست سایت شما چقدر بازدید دارد، وقتی فروش ندارد، هیچ‌کدام از این‌ها ارزش ندارند.

شاید بخواهید در سایت، گُل یا کتاب الکترونیکی بفروشید یا بخواهید برای شرکتتان برندسازی کنید، شاید سایتی برای عضویت دارید، هر سایت دیگری هم که باشد، در نهایت شما دارید چیزی را می‌فروشید. وب‌سایت شما یک بروشور نیست. باید تصور کنید سایت شما یک فروشنده هست که 24 ساعته باید بفروشد.

سایت باید بفروشد و این کار را بادقت خیلی بالایی انجام بدهد. وقتی یک بازدیدکننده به سایت می‌آید، برای فروختن به آن فقط یک شانس دارید، همین. شانس دومی وجود ندارد. همه جای سایت، از گزینه‌های فروش تا دکمه‌ها و نحوه جستجو در آن باید طوری طراحی بشوند که دائم از شما خرید بشود.

 

کلید طلایی سوم: یک بیزینس بسازید، نه یک کار پول‌ساز

این درس را خیلی سخت یاد گرفتم. همیشه دنبال معاملات سریع بودم. برای همین یک سری سایت‌های کوچک باز کردم. قرار بود آنها با فشردن دکمه توسط مشتری، راحت برایم پول زیادی بسازند. از آن‌ها پول خوبی در آوردم، ولی به پول لعنتی نرسیدم.

یک کار پول‌ساز درست کرده بودم، نه یک بیزینس. شما دیگر اشتباه من را تکرار نکنید. این‌طوری ثروتی پایدار به دست نمی‌آورید.

یک بیزینس یک سری دارایی مثل مشتری، محصول و برند دارد. همین‌ها دارایی‌های اصلی شما هستند. مردم فقیر فقط دنبال پول درآوردن هستند. ثروتمندان دنبال ایجاد دارایی‌هایی هستند که آن دارایی‌ها برایشان پول بیاورد. این دو در ظاهر شبیه هستند، ولی خیلی با هم فرق دارند.

 

کلید طلایی شماره 4: چندین منبع کسب درآمد از یک بیزینس بسازید

دن لاک در کلید طلایی چهارم از کلیدهای ثروتمند شدن از طریق اینترنت می گوید که چندین منبع کسب درآمد از یک بیزینس ایجاد کنید، نه اینکه چندین بیزینس ایجاد کنید.

ایجاد منابع درآمدی مختلف توسط اساتید مالی مختلف خیلی رایج شده است. این مفهوم خیلی قدرتمند است. اساسش این است که تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید، چون وقتی یک منبع درآمد قطع بشود می‌توانید از یکی دیگر استفاده کنید. این‌طوری شانس خوبی برای ثروتمند شدن هم دارید.

ولی خیلی از مردم این موضوع را درست متوجه نشدند. برای کارآفرینان کسب درآمد از ده بیزینس مختلف یک فاجعه است و باعث سردرگمی شدیدی می‌شود. چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید، داشتن منابع مختلف درآمد از یک بیزینس است، طوری که تمرکز بر کسب درآمد از یک محل باشد.

این‌گونه شانس زیادی برای موفقیت دارید، در واقع هیچ‌وقت به ثروت زیادی نمی‌رسید اگر که میلیون‌ها کار کوچک را با هم انجام بدهید. باید فقط به یک بازار بفروشید و دنبال رفع نیاز یک طیف خاص از مشتری‌ها باشید.

باور کنید که موقعیت در اینترنت خیلی زیاد هست. می‌دانم من هم دچار اختلال کمبود توجه کارآفرینان هستم و هرگز ذهنم از ایده‌های عالی خالی نمی‌شود ولی در این زمینه به من اعتماد کنید. به‌جای اینکه از یک بازار به بازار دیگر بپرید و هر ایده‌ای که به ذهنتان می‌آید را دنبال کنید و به‌جای اینکه خودتان را در این پروسه دیوانه کنید، پیشنهاد می‌کنم از یک بازار هرقدر که می‌توانید پول کسب کنید.

تمام راه‌های ممکن کسب پول در همان یک بیزینس را طی کنید، این‌گونه تقریباً مطمئن می‌شوید که درآمد بیشتری نسبت به حالتی که از این بیزینس به آن بیزینس بپرید، کسب می‌کنید. محصولات مختلفی را برای خرید به مشتری‌ها پیشنهاد بدهید. منابع مختلف جذب ترافیک را پیدا کنید تا بازدید سایت بالا برود.

هرقدر بیشتر در یک بازار باشید مشتری‌های آن بازار را بهتر می‌شناسید و این‌گونه پول بیشتری در می‌آورید. تا جایی که می‌توانید راه‌های مختلف کسب درآمد از همان بیزینسی که راه انداخته‌اید را پیدا کنید.

این را هم بخوانید:  3 تفاوت افراد موفق و ناموفق

بله من بیزینس‌های مختلفی در بازارهای مختلف دارم. چون سیستم‌هایی برای این کار دارم. همکارانی دارم که زمینه‌های دیگر را کنترل می‌کنند و مدلی برای بیزینس دارم که می‌توانم در همه‌جا دقیقاً کپی‌اش کنم. ولی اول با یک بازار شروع کردم. پیشنهاد می‌کنم شما هم همین کار را بکنید.

همان کاری که می‌کنید را تا جایی که ممکن است رشد بدهید و بعد بروید سراغ بازارهای دیگر. تمام انرژی‌تان را برایش بگذارید، در این حالت 5 تا 10 برابر درآمدتان بیشتر می‌شود.

 

کلید طلایی پنجم: از زمان و منابع دیگران بهره ببرید

شما زمان محدودی در هر روز دارید. حتی اگر نخوابید هم روزانه فقط 24 ساعت وقت دارید. هرگز نمی‌شود در یک روز 25 ساعت کار کرد. پس چطور می‌شود در بیزینس، پول بیشتری به دست آورد (در هر سطحی هم که باشید) اگر که زمان شما محدود باشد؟

باید از زمان دیگران به عنوان اهرم استفاده کنید. استفاده از اهرم و سپردن کارهایم به دیگران، من را مولتی میلیونر کرد. اگر از قدرت واگذاری کارها به دیگران استفاده نمی‌کردم، هرگز به جایی که امروز در آن هستم، نمی‌رسیدم.

سوءتفاهم نشود، من هم کار می‌کنم ولی از نظر خودم کار نمی‌کنم، چون من عاشق کارم هستم. من عاشق محصولاتم، مشتری‌هایم و توسعه بیزینسم هستم. هر کاری هم که دوست نداشته باشم را می‌دهم دیگران انجام بدهند. این‌گونه وظیفه آن‌هاست که آن بخش را آماده کنند، نه من.

موقع کار کردن آنها، من کلی وقت برای تفریح دارم. هفته‌ای فقط 4 روز کار می‌کنم و زمانی که کار می‌کنم، واقعاً کاری که انجام می‌دهم خیلی ساده است. اگر خودم را با کارگر ساختمانی آن طرف خیابان مقایسه کنم، خیلی تنبل هستم.

کار کردن با بیل، کمر آدم را می‌شکند. حتی اگر من را با پزشک معمولی، وکیل یا حسابدار مقایسه کنید، آنها سخت تر از من کار می‌کنند. اگر برایتان سوال شده، من متخصص تکنولوژی نیستم. برنامه نویسی و زبان برنامه نویسی اِچ تی اِم اِل (HTML) یا جاوا اِسکریپت (JavaScript) بلد نیستم. صادقانه بگویم زمانم خیلی باارزش تر از این حرف هاست.

هیچ تمایلی ندارم کارهای پیچیده ای مثل کدنویسی انجام بدهم. برای کدنویسی می‌توانم راحت به سایت های elance.com یا guru.com بروم و بخواهم کسی کارم را برای انجام بدهد.

ثروتمند شدن از طریق اینترنت کار سختی نیست. اگر می‌خواهید سودتان بیشینه شود، باید کارهایتان را واگذار کنید. یکی از بهترین حس‌هایی که در زندگی کاری‌تان خواهید داشت، وقتی هست که بالاخره یاد بگیرید به دیگران پول بدهید تا کارهایی که از آن لذت نمی‌برید را برایتان انجام بدهند تا این‌گونه وقتتان آزاد باشد که بتوانید کارهایی که واقعاً می‌خواهید را انجام بدهید.

وقتی این کار را بکنید، به جایی می‌رسید که بیزینس من الان هست. من برای کارهای هر روزه بیزینسم، فعالیت خیلی کمی می‌کنم.

 

کلید طلایی ششم: برای فروش، از شخصیتتان استفاده کنید

مردم با کسانی معامله می‌کنند که آنها را می‌شناسند، دوستشان دارند و به آنها اعتماد دارند. تمام تعاملات شما با مشتری‌ها باید دوستانه و شخصی باشد. لحن نوشته‌هایتان دوستانه باشد. از ضمایر مفرد استفاده کنید، نه از ضمایر جمع. مردم به افراد دیگر خیلی بیشتر اعتماد دارند تا به شرکت‌ها.

شرکت‌ها بزرگ، بی‌توجه و انعطاف‌ناپذیر هستند. در مقابل، مردم معمولاً دوستانه برخورد می‌کنند و به بقیه اهمیت می‌دهند. برجسته باشید، مثل بقیه نباشید. جذب، پرانرژی، پرهیجان و خوش مُشرب باشید، نه کسل‌کننده و خشک.

همیشه اصیل و موثق باشید. بدانید دقیقاً چه کسی هستید و اصول و شخصیت خودتان را بشناسید و در هر کاری همان اصول را دنبال کنید.

از گفتن داستانتان هراس نداشته باشید. از موفقیت‌ها و شکست‌هایتان حرف بزنید. عیب‌هایتان را آشکار کنید. چرا؟ چون تجربه می‌گوید داستان‌ها می‌فروشند. می‌توانید برای محصول یا خدماتتان داستانی بسازید؟

با خودتان فکر کنید، قبلاً کجا بوده‌اید؟ حالا کجا هستید؟ چرا الان این کار را انجام می‌دهید؟

حالا حدس بزنید این فرد کیست؟

  • من تنها بودم.
  • من بی‌پول بودم.
  • من اضافه‌وزن داشتم.
  • در آپارتمانی تک خواب زندگی می‌کردم.
  • در زمینه موفقیت و توسعه فردی بیش از 700 کتاب خواندم.
  • یک روز تصمیم گرفتم زندگی‌ام باید تغییر کند و هرگز به کمتر از چیزی که رؤیایش را دارم و به آن فکر می‌کنم، راضی نشوم.
  • به همه چیزهایی که از کتاب‌ها، نوارها و سمینارها یاد گرفتم، عمل کردم و طی یک سال تمام زندگی‌ام عوض شد.
  • در کمتر از یک سال میلیونر شدم، حالا یک خانه خیلی بزرگ دارم.
  • چیزهایی که یاد گرفته‌ام را به صورت نوار ضبط کردم و حالا می‌خواهم به شما یاد بدهم که چطور زندگی‌تان را بهتر کنید.
این را هم بخوانید:  زندگینامه جول اوستین | جول اوستین کیست؟ + سمینارهای کامل

این داستان چه کسی است؟ تونی رابینز.

حدس بزنید این داستان چه کسی است؟

  • من دو پدر داشتم.
  • یکی‌شان خیلی باسواد و باهوش بود و دکتری داشت.
  • آن یکی پدرم هرگز کلاس هشتم را تمام نکرد.
  • هر دو در کارهایشان موفق بودند و تمام زندگی‌شان سخت کار کردند. هر دو درآمدهایی بالا داشتند.
  • ولی یکی‌شان در تمام زندگی‌اش مشکل مالی داشت درحالی‌که آن یکی پدرم یکی از ثروتمندترین افراد هاوایی شد.
  • در 9 سالگی تصمیم گرفتم از پدر پولدارم در مورد پول آموزش بگیرم. به همین خاطر انتخاب کردم که حرف پدر فقیرم را گوش ندهم، یعنی پدر واقعی‌ام که تمام مدارج دانشگاهی را هم طی کرده بود.
  • در 47 سالگی به استقلال مالی رسیدم. حالا می‌خواهم درس‌هایی که پدر پولدارم به من یاد داد را به شما هم یاد بدهم.

این داستان چه کسی است؟ رابرت کیوساکی.

ویژگی مشترک این دو نفر چیست؟ آنها تمام امپراطوری‌شان را حول محور یک داستان ساخته‌اند. بازاریابی شخصیت‌محور به این معناست که یک شخصیت خلق کنید، خودتان باشید، ولی آن را بزرگ کنید.

 

کلید طلایی هفتم: طوری کار کنید که بیزینس بطور خودکار رشد کند

یکی دیگر از کلیدهای ثروتمند شدن از طریق اینترنت این است که طوری کار کنید که بیزینس تان به طول خودکار رشد کند. وقتی دارید بیزینستان را بزرگ می‌کنید، باید تا جایی که می‌شود حالات مختلفی برای آن ایجاد کنید که آن حالات بتوانند به طور خودکار برایتان پول بسازند.

تکنولوژی به صورت ارزان‌قیمت در اختیار شماست تا بتوانید بیزینستان را اداره کنید، این خیلی قدرتمند است.

قدرت تکنولوژی را در دست بگیرید و به نفع خودتان استفاده‌اش کنید. مثلاً می‌توانید محتواهای باارزش را در بازه‌های زمانی معین با سیستم‌های پاسخ‌دهی ایمیل خودکار به ایمیل مشتری‌هایتان ارسال کنید.

یک مثال دیگر این است که می‌توانید یک لیست ایمیل درست کنید که 24 ساعته سفارشات مدنظر شما را برای مخاطبین بفرستد.

اگر همین حالا بیزینس آنلاینی دارید که از آن پول در می‌آورید، دقیقاً مشخص کنید که چکار کرده‌اید تا به درآمد برسد و اقدامات اصلی ای که باعث می‌شوند پول در بیاورید را مشخص را کنید. بعد از تکنولوژی، مردم و سیستم‌هایی که باعث کسب آن پول می‌شوند، بارها و بارها استفاده کنید.

همین یک نصیحت، پول خیلی زیادی برای من ساخته است. اینکه چیزی که جواب داده را بیشتر انجام بدهید، به‌جای اینکه بخواهید چیزی که خراب شده را درست کنید.

کارهایی که بیشترین پول را برایتان آورده‌اند را دائم انجام بدهید و روی بهینه کردن سیستم‌هایتان تمرکز کنید، طوری که بتوانید نتایجشان را دوبرابر و چند برابر کنید. تا جایی که می‌شود بیزینستان را خودکار کنید.

چند روز قبل با دایی‌ام تلفنی حرف می‌زدم. مثل همیشه در مورد خانواده صحبت می‌کردیم. گفت «دن هنوز همان کار مزخرف اینترنتی را انجام می‌دهی؟»، گفتم «بله»، گفت «پس دیگر کِی می‌خواهی بروی مثل بقیه شغلی برای خودت پیدا کنی؟»، گفتم «خب هرگز!»

ببینید او متوجه نیست. هیچ‌وقت هم متوجه نمی‌شود و اصلاً ایرادی ندارد. اغلب دوستان و اعضای خانواده‌تان درک نمی‌کنند چکار می‌کنید و متوجه نمی‌شوند چطور دارید پول در می‌آورید. پس فقط دهانتان را ببندید و پولتان را در بیاورید و یک چیز خوب هم برای آنها بخرید!

اینترنت می‌تواند بیزینسی برایتان درست کند که سبک زندگی، پول، زمان، آزادی و هر چیزی که بخواهید را به شما بدهد.

 

من فکر نمی‌کنم بتوانم بیزینسی پیدا کنم که از بیزینس اینترنتی بهتر باشد. چون کار اینترنتی یک بیزینس پول لعنتی بی‌نقص هست. اگر متعهد باشید که درآمد آنلاین داشته باشید، می‌توانید و انجامش هم می‌دهید، هیچ‌وقت برای شروع کردن دیر نیست.

 

[کل: 1 - میانگین: 5]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *