5 کلمه ی متقاعدکننده برای کنترل ذهن – دن لاک

5/5
بفرست برای دوستت

دانلود ویدیو

ویدیو رو تا آخر ببین و اگه دوستش داشتی، برای دوستت هم بفرست تا لذت ببره.

دانلود سایر ویدیوها

اگه نیاز به انگیزه، انرژی و یادگیری بیشتر داری، ویدیوهای بیشتری برات آماده کردم. روی دکمه پایین کلیک کن

دن لاک در این ویدیو (زمان: 07:00) در مورد 5 کلمه متقاعدکننده برای کنترل ذهن صحبت می کند. 5 کلمه ی خیلی ساده در عین حال قدرتمند که با استفاده از آنها می توانید ذهن دیگران را به راحتی کنترل کنید. این ویدیو را ببینید، عاشق اش می شوید.

متن ویدیو

شما قرار است عاشق این ویدیو شوید. امروز می خواهم «5 کلمه ی متقاعد کننده» را به شما یاد دهم که می توانید از آنها برای کنترل ذهن استفاده کنید.

1- تو

اولین کلمه متقاعدکننده برای کنترل ذهن «تو» هست. حالا چرا کلمه ی «تو» این اندازه قدرتمند است؟

برای درک ذات انسانی، ما وارد فرکانس رادیویی «ب م چ س د» می شویم، به این معنا که «برای من چه سودی دارد؟»

ما متأسفانه گاهی اوقات خیلی خودخواه هستیم. به این فکر می کنیم که:

  • چرا من باید به این موضوع توجه کنم؟
  • چرا اصلاً مهم است؟
  • چه سودی برای من دارد؟
  • اصلاً من چرا باید برای من زمان بگذارم؟

بنابراین وقتی شما از کلمه ی «تو» استفاده می کنید، بطور خودکار ارتباط برقرار می کند، «هی، این برای توست، توجه کن».

تصور کنید که در حال رفتن به خیابان هستید و صدای کسی را می شنوید که فریاد می زند «هی تو»، شما می گویید «اوه، با من است؟»، این قدرت کلمه ی «تو» است.

پس در پیام های تان، در بازاریابی تان و حتی زمانی که دارید مستقیماً چیزی را به کسی می فروشید، آیا از کلمه ی «تو» بیشتر استفاده می کنید یا از کلمه ی «من» یا «مال من» یا «شرکت ما»؟

از کلمه ی «تو» خیلی بیشتر از کلمه ی «من» استفاده کنید. به طور خودکار بیشتر از قبل متقاعدکننده خواهید شد.

2- رایگان

دومین کلمه «رایگان» هست. درست است، «رایگان»، اوه، اگر رایگان است پس برای من است، درست؟!

مردم خرید ارزان را دوست دارند، مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. بعضی اوقات که وارد سوپرمارکت یا فروشگاهی می شوید و می بینید که تست رایگان دارند که می گویند «هی، امتحان کنید، یک لقمه امتحان کنید، این را هم امتحان کنید»، «اوه باشه، رایگان است»، درست؟

  نحوه تعامل با افراد بدخواه - دن لاک

رایگان است. مردم چیزهای رایگان را دوست دارند، ولی باید خیلی مراقب باشید و از کلمه ی «رایگان» به صورت انتخابی استفاده کنید. چون اگر خیلی از آن استفاده کنید ممکن است محصول، خدمت یا پیشنهادتان را بی ارزش کنید.

اما اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید، ممکن است یک نمونه ی رایگان یا یک تست رایگان باشد، چون باید درک کنید که به عنوان انسان ریسک کردن را دوست نداریم. چطور می توانیم این ریسک را با چشم اندازی که به مشتری می دهیم، محو کنیم؟

چطور می توانیم مسئولیت بخشی از ریسک را به دوش بگیریم؟ یک از قدرتمندترین راه ها برای انجام این کار این است:

«هی، می دانی چیست؟ این رایگان است، امتحانش کنید، ببینید دوستش دارید یا نه»، «اوه، باشه، پس این یعنی هیچ ریسکی برای من ندارد، پس هیچ چیزی از دست نمی دهم.»

می دانید چه شکلی است وقتی می گویید این نمونه، این نوشیدنی، یک چیزی، یک نمونه ای، چشیدنش یا هر چیزی، رایگان است و شما می گویید اوه، این خیلی خوب است، فکر کنم مقداری بخرم، در مقابل اینکه بگویید «هی، هیچ چیزی رایگان نیست، از تو می خواهم همین الان خرید کنی» و شما می گویید «اوه، این یک چیز جدید است و قبلاً امتحانش نکردم، من این ریسک را نمی کنم. بنابراین کلمه ی دوم «رایگان» است

3- جدید

سومین کلمه متقاعدکننده برای کنترل ذهن «جدید» هست. درست است، «جدید». ما می خواهیم بدانیم که چه چیزی جدید است. گاهی اوقات شما با دوستان تان حرف می زنید و می گویید «هی، چه خبر جدیدی داری؟ چه اتفاقی افتاده؟»

ما می خواهیم که از اخبار مطلع باشیم. چه اتفاقی دارد می افتد؟ اخبار جدید چیست؟ در فیسبوک، چه اتفاقی دارد می افتد؟ ما چیزی که جدید باشد را دوست داریم. چون چیز جدید به معنای یک چیز هیجان انگیز و متفاوت است، درست؟

خسته کننده نیست، معمولی نیست، ما همیشه دلمان می خواهد که بدانیم به عنوان انسان، ما به شدت فضول هستیم، می خواهید بدانید که چه چیزی جدید است، ویژگی جدید. بنابراین در بازاریابی تان، ممکن است در محصولات تان، خدمات تان یا هر کاری که انجام می دهید، آیا می توانید یک ویژگی جدید، مزیت جدید یا بروزرسانی جدید معرفی کنید؟

  سخنرانی دکتر جو دیسپنزا در تِد (تِداکس): عملکرد دقیق مغز

شما می خواهید بدانید که هر روز چه ویدیو یا آهنگ جدیدی آمده است یا چه ویدیوی جدیدی در یوتیوب آمده است، می خواهیم بدانیم که چه چیزی جدید است، خب شما چطور می توانید از این در پیام ها یا بازاریابی تان استفاده کنید؟ از «جدید» استفاده کنید.

4- حالا

چهارمین کلمه «حالا» است، «حالا». هیچ چیزی بیشتر از به تأخیر انداختن، فروش را نابود نمی کند، به تعویق انداختن مساوی است با فقر. شما دلتان نمی خواهد که چشم اندازتان به تعویق بیفتد.

شما احساس ضرورت را در مشتریان تان چطور القاء می کنید؟

چطور مطمئن می شوید که همین الان یک اقدامی انجام می دهند نه «فردا»، نه «روز بعد»، نه «بعداً پیش ما برمی گردد»، بلکه «همین حالا».

می بینید، کلمه ی «حالا» خودش به تنهایی احساس ضرورت را ایجاد می کند. حتی زمان تست کردن بر روی سایت خودم، ما بخش های مختلف زیادی را در سایت مان تست می کنیم، مثلاً جایی که می گویی «اینجا کلیک کنید» یا می گویی «همین حالا کلیک کنید»، این کار تفاوت ایجاد می کند و نرخ کلیک را بیشتر می کند.

بسیار خب، شما کجا می توانید از کلمه «حالا» استفاده کنید؟

شاید در تبلیغات فروش، وبسایت، ایمیل یا در پست های شبکه اجتماعی تان، کجا می توانید از کلمه ی «حالا» استفاده کنید.

با دیدن این کلمه، مردم به این فکر می کنند که «بسیار خب، من باید یک اقدامی انجام دهم»، فقط به تفاوت آن گوش کنید:

✔ «اقدام کنید» یا «همین حالا اقدام کنید»

✔ «خرید کنید» یا «همین حالا خرید کنید»

✔ «از این فرصت استفاده کنید» یا <«همین حالا از این فرصت استفاده کنید»

تفاوت را احساس کردید؟

5- راز

پنجمین کلمه متقاعدکننده برای کنترل ذهن «راز» هست. درست است، کمی نزدیک تر بیایید. اجازه دهید رازی را با شما در میان بگذارم. نمی توانم به شما بگویم، این یک راز است.

  تداکس دکتر علی صاحبی: رضایتمندی از زندگی بدون تغییر محیط

مردم دلشان می خواهد بدانند که رازها چه هستند و چه خبر است. مثل احساس ترس از دست دادن چیزی می ماند، درست؟

شما این کلمه را شنیده اید، می خواهید بدانید که راز چیست، به من بگویید، من به کسی نمی گویم. راز را به من بگویید.

مردم می خواهند از رازها مطلع شوند و این یک کلمه ی خیلی خیلی قدرتمند است. این در درون دی ان ای ماست، می خواهیم چیزهایی را بدانیم که دیگران نمی دانند. می خواهیم به دانشی دسترسی داشته باشیم که دیگران دسترسی ندارند.

پس، «راز» یا «رازها» که حتی بهتر است، بیشتر از یکی باشد، کلمات خیلی خیلی قدرتمندی هستند.

پس این ها 5 کلمه ی متقاعد کننده بودند. اجازه بدهید با مثال به شما نشان دهم و همین حالا از این 5 کلمه برای متقاعد کردن شما استفاده کنم:

چه می شود اگر راهی برای شما باشد که باعث شود در تمام ارتباط تان متقاعد کننده تر باشید؟

چه می شود اگر راهی باشد که باصداقت، تأثیرگذار هم باشید و چه می شود اگر کلمات ساده ای وجود داشته باشند که همین حالا بتوانید با استفاده از آنها قراردادهای فروش بیشتری را به راحتی ببندید؟

حالا اگر می خواهید در هنر و علم فروش مهارت پیدا کنید، شما را دعوت می کنم که روی لینک پایین یا بالا کلیک کنید و در کلاس تخصصی جدیدم به من ملحق شوید، به طور رایگان. وقتی در این کلاس رایگان تخصصی من شرکت کنید، به شما چندتا از قدرتمندترین رازهای متقاعد کردن را خواهم گفت. روی این لینک کلیک کنید.

دیدید چطور کار می کند؟ در این مثالم، در همین چند جمله از تمام 5 کلمه استفاده کردم:

✔ از کلمه «تو» استفاده کردم.

✔ از کلمه «رایگان» استفاده کردم.

✔ از کلمه «جدید» استفاده کردم.

✔ از کلمه «حالا» استفاده کردم.

✔ از کلمه «راز» استفاده کردم.

دیدید چطور کار می کند؟

پس بجنبید، منتظر چه چیزی هستید؟

 


دن لاک

امتیاز 4.00 از 1 رای

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش جدید: مسترکلاس خواب – دکتر متیو واکر 

خانه
منو
کتاب نمیتوانی به من آسیب بزنی
×