کتاب الکترونیکی

مقاله هفت حوزه کلیدی در فروش

روش های فروش موفق

هفت حوزه کلیدی در فروش

 

راهکارهای فروش موفق

 

هفت حوزه کلیدی وجود دارد که تعیین کننده اثربخشی فروش است. در هر یک از این هفت حوزه به خودتان نمره ای بین 1 تا 10 بدهید. بدانید که ضعف در هر یک از این حوزه ها کافی است تا مانع استفاده از همه توانتان در فروش شود.

در حقیقت، ضعیف ترین مهارت کلیدی تا حد زیادی تعیین کننده میزان فروش و درآمد شماست، همین مهارت، پاشنه ی آشیل شماست و باید آن را تقویت کنید. گاهی تقویت خودتان در ضعیف ترین حوزه کلیدی منجر به بهبود فراوان نتایج فروش می شود.

 

هفت حوزه کلیدی در فروش:

1- جذب مشتریان:

فروش موفق با جذب مشتری

مشتریان بیشتر و بهتری را بیابید و زمان بیشتری را به آن ها اختصاص دهید.

 

2- ایجاد رابطه دوستانه و اعتماد:

فروش موفق با ایجاد رابطه دوستانه با مشتری

برای شناخت مشتری احتمالی و همدلی با او وقت بگذارید تا شما را دوست داشته باشد، به شما اعتماد کند و مایل باشد نیازها و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد.

این را هم بخوانید:  برایان تریسی - 5 راه برای کاهش استرس

 

۳- تعیین نیازها:

فروش موفق و تعیین نیازهای مشتری

سوالاتی منظم و هدفمند بپرسید تا مشکلات، خواسته ها و نیازهای واقعی مشتری احتمالی در رابطه با آنچه می فروشید را مشخص کنید.

 

4- معرفی محصول:

فروش و معرفی محصول به مشتری

از کل به جزء بروید و به مشتریان احتمالی مناسب نشان دهید که محصول یا خدمتتان در این زمان و با در نظر گرفتن همه جنبه ها بهترین گزینه برای او است.

 

۵. پاسخ اعتراضات:

فروش موفق و پاسخ به اعتراضات مشتری

به نظرات مخالف و معمول اکثر مشتریان درباره قیمت و قابلیت های محصول خود پاسخ های منطقی و قطعی بدهید.

 

۶- نهایی کردن فروش و درخواست انجام خرید:

نهایی کردن فروش

منظور از نهایی کردن، رساندن گفتگوی فروش به یک نتیجه رضایت بخش، انجام فروش و امضای سفارش یا قرارداد است.

 

۷- فروش مجدد و درخواست معرفی مشتریان جدید:

روش های فروش موفق

منظور تامین خدمات عالی پس از فروشی برای مشتریان است به نحوی که مشتری آن قدر خوشحال باشد که باز هم از شما خرید کند و محصولات یا خدماتتان را به دوستانش پیشنهاد دهد.

این را هم بخوانید:  برایان تریسی - 5 راه برای ثروتمند شدن

امتیاز کل خود را جمع کرده و آن را به هفت تقسیم کنید تا ضریب اثربخشی فروش امروز به دست آید. اگر میانگین امتیاز کمتر از ۵ است، نتایج فروش پایین تر از حد رضایت بخش است و احتمالا حوزه ای که پایین ترین امتیاز را در آن دارید، بیش از هر عامل دیگری مانع فروش موفق شما بوده است.

 

برای دانلود فایل PDF متن بالا روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود PDF با حجم 160 کیلوبایت

 

این مقاله از کتاب «فروش موفق» که جزو یکی از کتاب های کتابخانه موفقیت برایان تریسی می باشد، گرفته شده است. برای تهیه کتاب کامل نسخه چاپی روی عکس زیر کلیک کنید:

کتاب فروش موفق برایان تریسی

برای تهیه نسخه الکترونیکی این کتاب کلیک کنید

 

به این مطلب چند تا ستاره میدی؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *