چالش 30 روزه اعتماد به نفس: گام های آسان برای تقویت اعتماد به نفس

بفرست برای دوستت
چالش 30 روزه اعتماد به نفس

فهرست مطالب

شما می توانید با چالش 30 روزه اعتماد به نفس که در ادامه با آن آشنا می شوید، با اعتماد به نفس پایین خداحافظی کنید و فردی با اعتماد به نفس بالاتر و شادتر شوید!

 

چالش 30 روزه اعتماد به نفس چیست؟

چالش 30 روزه اعتماد به نفس یک راه بسیار آسان برای راحت کردن خود است! هر روز یک چالش جدید را که به ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک می کند، تکمیل خواهید کرد. مطمئناً، برخی روزها نسبت به روزهای دیگر چالش برانگیزتر هستند، اما بیرون آمدن از منطقه امن خود دستور رشد شخصی است و شما می توانید آن را انجام دهید!

 

اعتماد به نفس چیست؟

با پشت سر گذاشتن این چالش، چیزهای زیادی در مورد معنای واقعی داشتن اعتماد به نفس خواهید آموخت. یک تصور غلط رایج (و ممکن است در طول سال‌ ها به آن دچار شده باشید) این است که باید به یک شکل خاص نگاه کنید یا (آنچه رسانه ‌ها آن را به تصویر می ‌کشند) چهره کاملی داشته باشید تا از اعتماد به نفس برخوردار شوید.

اما این چالش به این موضوع نمی پردازد! اعتماد به نفس چیست؟ اعتماد به نفس به معنی این نیست که چگونه به نظر می رسید یا چگونه لباس می پوشید یا چقدر در مقایسه با دیگران خوب هستید. در عوض، اعتماد به نفس یک احساس درونی نسبت به خودتان است. بنابراین، اعتماد به نفس به این معنا نیست که خودتان را تغییر دهید، بلکه به این معناست که یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید! پس بگذارید بپرسم…

آیا حاضرید عزت نفس پایین خود را کنار بگذارید و خود را با زنان یا مردان دیگر مقایسه کنید؟ هدف چالش 30 روزه اعتماد به نفس این است که شما نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید و فقط خودتان را با دیروز خودتان مقایسه کنید. این اولین درس اعتماد به نفس است.

 

روز اول: بهترین ویژگی ‌های خود را فهرست کنید

برای شروع چالش اعتماد به نفس 30 روزه، بهترین ویژگی ‌های خود را همانطور که در حال حاضر می ‌بینید فهرست کنید. شاید شما واقعاً مهربان، دلسوز، باهوش و در آشپزی عالی هستید. هنگامی که فهرستی از بهترین خصوصیات خود را تهیه کردید، آن را ایمن نگه دارید، زیرا دوباره در پایان این چالش به آن نیاز خواهید داشت.

 

روز دوم: تاییدیه ها

حداقل 3 جمله تاکیدی مثبت داشته باشید تا جلوی آینه به خودتان بگویید. اگر می توانید، سعی کنید هر روز در زمان چالش تقویت اعتماد به نفس، این جملات تاکیدی را به خودتان بگویید!

 

روز سوم: ورزش

فقط 10 دقیقه ورزش می تواند به شما احساس عالی و آمادگی برای روز پیش رو را بدهد!

 

روز چهارم: به یک قول در مورد خودتان وفا کنید

آیا هر چند وقت یکبار به خودتان می گویید که می خواهید کاری را انجام دهید و سپس آن را انجام نمی دهید؟ امروز، یکی از مواردی را که به خودتان قول داده اید، دنبال کرده و کامل کنید.

 

روز پنجم: کتاب بخوانید

چه یک کتاب «خودیاری» باشد چه داستانی تخیلی… همین امروز شروع به خواندن چیز جدیدی کنید که به شما احساسی عالی می ‌دهد!

 

روز ششم: از حق خودتان دفاع کنید

اگر معمولاً از شنیدن صدای خود دوری می‌ کنید، امروز روزی است که به مردم بگویید واقعاً چه فکر می‌ کنید!

 

روز هفتم: با ترس خود روبرو شوید

همه ما می دانیم که ترس یک واکنش طبیعی است که برای ایمن نگه داشتن ما طراحی شده است، اما اغلب اوقات از چیزهایی می ترسیم که هرگز به ما آسیب نمی رسانند. امروز روزی است که با ترس های خود روبرو شوید و به خود ثابت کنید که واقعاً می توانید هر چیزی را انجام دهید. بگذارید ترس چراغ سبز شما باشد و باعث حرکت شما شود. 

 

  چاکرای ریشه: راهنمای عملی برای دستیابی به قدرت درونی

روز هشتم: آنچه را که می‌خواهید بپوشید

استقبال از استایل واقعی شما می ‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد، بنابراین امروز لباسی را که واقعاً دوست دارید (بدون اینکه به نظر دیگران اهمیت دهید)، بپوشید!

 

روز نهم: کار جدیدی انجام دهید

امروز چیزی را امتحان کنید که قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده اید. ممکن است یک سرگرمی یا اشتیاق جدید کشف کنید!

 

روز دهم: یک هدف کوچک تعیین کنید و به آن دست یابید

رسیدن به اهداف (هرچقدر هم که کوچک باشد) می تواند برای افزایش اعتماد به نفس و انگیزه شما معجزه کند. امروز یک هدف کوچک برای خود تعیین کنید و مطمئن شوید که تا پایان روز به آن می رسید. هدف شما می‌ تواند فضایی باشد که مدتی می ‌خواستید آن را تمیز کنید، یا رفتن به یک پیاده‌روی طولانی باشد.

 

روز یازدهم: از کسی تعریف کنید

تعریف کردن از دیگران راهی عالی برای افزایش اعتماد به نفس است. حتی ممکن است متوجه شوید که آنها از شما تعریف می کنند!

برای تقویت بیشتر اعتماد به نفس، خود را به چالش بکشید تا از یک غریبه تعریف کنید! 
1
می توانید از یکی از خوانندگان دیگر این مقاله که نمی شناسید، تعریف کنید.x

 

روز دوازدهم: به هر کسی که می ‌بینید لبخند بزنید

لبخندها واقعاً مسری هستند. نه فقط برای افرادی که به آنها لبخند می ‌زنید، بلکه برای خودتان نیز این یک واقعیت است. وقتی لبخند می ‌زنیم، احساس خوبی در درون داریم.

 

روز سیزدهم: مثبت فکر کنید

زمان تبدیل افکار منفی به افکار مثبت فرا رسیده است. برای مثال، اگر احساس می کنید انجام کاری دشوار است، به جای گفتن “این غیرممکن است” یا “من نمی توانم این کار را انجام دهم”، سعی کنید بگویید “من دوست دارم به چالش کشیده شوم” یا “من عاشق یافتن چیزهایی هستم که هنوز نمی توانم انجام دهم، زیرا این کار مرا به کشف راه های جدید سوق می دهد”.

 

روز چهاردهم: زمان نوازش کردن

امروز کمی وقت بگذارید تا خود را نوازش کنید. شما می توانید با خواندن یک ساعت یا بیشتر کتاب مورد علاقه یا حتی تماشای یک فیلم از تنهایی خود لذت ببرید. اما مطمئن شوید که در پایان روز، با احساس سرزندگی و آرامش به رختخواب می روید.

 

روز پانزدهم: سخاوتمند باشید

آیا چیزی دارید که بدون دریافت چیزی به دیگران آن را پیشنهاد دهید؟ سخاوتمند بودن نسبت به دیگران راهی عالی برای اثبات ارزش شما است.

 

روز شانزدهم: اطراف خود را مرتب کنید

شگفت ‌انگیز است که چگونه داشتن یک فضای تازه و مرتب می ‌تواند به شما احساس انگیزه و آمادگی برای رویارویی با جهان را بدهد! یک منطقه کوچک که زمان زیادی را در آن صرف می کنید، به طور کامل تمیز کنید.

 

روز هفدهم: استوار بایستید

آیا تا به حال متوجه شده اید که افراد با اعتماد به نفس چقدر استوار هستند؟ سعی کنید همین امروز با نگه داشتن شانه هایتان به سمت عقب و سرتان بالا، استوار بایستید. مهمتر از همه، سعی کنید زبان بدنتان را آرام کنید. ممکن است وقتی زبان بدنتان آرام باشد، افراد بیشتری به شما نزدیک شوند.

  آموزش تندخوانی رایگان با جیم کوییک – قسمت 20

 

روز هجدهم: حالا یک هدف بزرگ تعیین کنید و برای دستیابی به آن برنامه ریزی نمایید

همه ما جاه طلبی ها، امیدها و رویاهای بسیار بزرگی داریم اما بسیاری از مردم به آنها نزدیک نمی شوند، زیرا چگونگی رسیدن به آن را نمی دانند.

گاهی اوقات، داشتن یک هدف بزرگ زمانی که هدف بسیار دور و دست نیافتنی به نظر می رسد می تواند برای مردم ناامیدکننده باشد، بنابراین تسلیم می شوند! ترفند این است که یک هدف بزرگ تنظیم کنید و سپس گام های کوچک برای رسیدن به آن بردارید.

 

روز نوزدهم: دست از به تعویق انداختن کارها بردارید

آیا کار مهمی برای انجام دادن دارید که آن را به تعویق انداخته اید؟ شاید نمی ‌دانید چگونه آن را انجام دهید یا شاید این کار واقعاً سخت است و شما از آن می ‌ترسید؟ خب، امروز روزی است که از معطل کردن بزرگ‌ ترین کاری که به تعویق انداخته ‌اید باید دست بردارید. بعد از شروع احساس خوبی خواهید داشت، قول می دهم!

 

روز بیستم: با خودتان روراست باشید

این کار سختی است! امروز کمی وقت بگذارید و با فهرست کردن چیزهایی درباره خود که دوست ندارید، با خودتان صادق باشید. اما فقط آنها را فهرست نکنید، بلکه بنویسید چرا آن بخش از خود را دوست ندارید و بپرسید که آیا اعتقاد شما بر اساس حقیقت است یا خیال. اگر بر اساس حقیقت است، پس تصمیم بگیرید که چگونه آن قسمت از خود را که دوست ندارید تغییر دهید. وقت آن رسیده که این باور را کنار بگذاریم و به روشی مثبت تر پیش برویم!

 

روز بیست و یکم: از سندرم ایمپوستر سرپیچی کنید

مهم نیست که چه کسی هستید و چقدر در زندگی به دست آورده اید، همه ما این احساس را داریم که گاهی اوقات به اندازه کافی خوب نیستیم یا احساس می کنیم لیاقت چیزهایی را که می خواهیم نداریم. امروز، چیزی را پیدا کنید که احساس می کنید به اندازه کافی برای آن خوب نیستید و به هر حال آن را انجام دهید!

شاید راه اندازی یک وبلاگ، صرف ناهارخوری در یک رستوران شیک یا خرید لباسی باشد که دوست دارید بپوشید، یا شاید وقت آن رسیده که دوره ای را شروع کنید که به شما در رسیدن به آن شغل رویایی که می خواهید کمک کند!

 

روز بیست و دوم: روی دیگران تمرکز کنید

وقتی از اعتماد به نفس پایین رنج می برید، به راحتی می توانید فکر کنید که همه شما را تماشا و قضاوت می کنند، و باعث می شود در زمان صحبت با مردم احساس ناراحتی کنید.

اما اگر با پرسیدن سوالاتی در مورد کارهایی که انجام می‌ دهند و غیره، تمام مکالمات را روی آنها هدایت کنید، نه تنها آرام می ‌شوید، بلکه طرف مقابل نیز احساس خوبی خواهد داشت، زیرا مردم فقط عاشق صحبت کردن در مورد خودشان هستند! امروز امتحانش کنید!

 

روز بیست و سوم: یک کار سرگرم کننده انجام دهید

گاهی اوقات فقط باید کمی سرگرم شوید! نه تنها خوشگذرانی یک تقویت کننده خلق و خوی عالی است، بلکه در حالی که مشغول لبخند زدن هستید، به هیچ ناامنی ساده ای که دارید، فکر نمی کنید!

  خلاصه کتاب شیب اثر ست گادین

 

روز بیست و چهارم: با شکست خوب باشید

همه ما چیزی داریم که در گذشته امتحان کرده ‌ایم و شکست خورده ‌ایم. اشکالی ندارد! شکست بهترین تکنیک برای یادگیری راه های جدید و انجام بهتر کارهاست! بنابراین چیزی را پیدا کنید که در گذشته در آن شکست خورده اید و دوباره تلاش کنید، یا چیز جدید و ترسناکی پیدا کنید که احتمالاً در اولین تلاش خود با شکست مواجه شدید و حالا آن را دنبال کنید!

 

روز بیست و پنجم: از خودتان تعریف کنید

شما از دیگران تعریف کرده اید، با ترس های بزرگی روبرو شده اید و پیشرفت زیادی در جهت داشتن اعتماد به نفس بیشتر داشته اید. پس امروز تا آنجا که می توانید از خود تعریف کنید! تو لیاقتش را داری!

 

روز بیست و ششم: مهارت خود را تقویت کنید

آیا تا به حال به شما گفته شده که در کاری چقدر خوب هستید؟ یا کارتان را دوست دارید اما آرزو می کنید در آن بهتر باشید؟ شاید در حال یادگیری نواختن پیانو، آموزش نقاشی، آشپزی یا آواز خواندن یا اجرا کردن باشید. مهم نیست که چه چیزی است، چیزی را انتخاب کنید که می‌ خواهید در آن عالی باشید و از امروز شروع به تمرین کنید!

 

روز بیست و هفتم: نه بگویید

انصافاً نه گفتن بدون نیاز به دلیل یا بهانه خوب است، اما انجام آن در واقعیت می تواند واقعاً سخت باشد! پس امروز وقتی کسی از شما می خواهد کاری را انجام دهید که واقعاً نمی خواهید انجام دهید، خود را به چالش بکشید و نه بگویید!

 

روز بیست و هشتم: خود را در اولویت قرار دهید

این یکی شبیه «نه» گفتن است و باید خود را در اولویت قرار دهید. مطمئناً، مهربانی و سخاوت با دیگران بسیار خوب است، اما نباید به خوشبختی خود لطمه ای وارد کنید. بنابراین امروز مطمئن شوید که وقتی کسی از شما می خواهد کاری را انجام دهید یا زمانی که روزتان را شروع می کنید، خود را در اولویت قرار دهید.

 

روز بیست و نهم: شکرگزار باشید

سپاسگزار بودن برای آنچه در حال حاضر دارید واقعاً کلید شادی و اعتماد به نفس طولانی مدت است. بنابراین، امروز، با یادداشت کتبی یا یادداشت ذهنی از همه چیزهایی که دارید، مانند سلامتی، خانه گرم و امن، اینترنت، غذایی که می ‌خورید، تختی که در آن می ‌خوابید، اطرافیانتان و غیره قدردانی کنید.

 

روز سی ام: منعکس کنید

در روز اول شما لیستی از بهترین ویژگی های خود را نوشتید، بنابراین امروز (بدون نگاه کردن به اولین لیست) لیستی از بهترین ویژگی های خود را دوباره بنویسید. در مورد چه چیزی واقعاً احساس خوبی دارید؟ در زندگی و در 30 روز گذشته چه چیزی به دست آورده اید؟ هنگامی که دومین لیست از بهترین ویژگی های خود را دریافت کردید، لیست قدیمی خود را بردارید و آنها را با هم مقایسه کنید. تا کجا پیش رفته اید؟

 

بعد از این چالش چه اتفاقی رخ می دهد؟

آیا از چالش اعتماد به نفس 30 روزه لذت برده اید؟ آیا نسبت به خود احساس اطمینان و امنیت بیشتری دارید؟ آیا انگیزه بیشتری نسبت به 30 روز پیش برای انجام جاه طلبی های خود دارید؟ عالی است! تمام شدن چالش به این معنی نیست که نمی توانید دوباره آن را مرور کنید، بلکه باید برای اطمینان بیشتر دوباره آن را تکرار کنید!

Rating 4.67 from 21 votes

نقشه راه اعتماد به نفس

دن لاک

11 قسمت

۰۳:۰۵:۱۶

249000 تومان
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sh.nikan1380
sh.nikan1380
7 ماه قبل
برای تقویت بیشتر اعتماد به نفس، خود را به چالش بکشید تا از یک غریبه تعریف کنید! " بیشتر بخوانید

خودتون رو دست بالا بگیرید

مهران محمدی
مهران محمدی
6 ماه قبل

به نظرم برای تقویت اعتماد بنفس کارهایی که باید بکنید و می تونید بکنید ولی نمی کنید را انجام بدید دیگه انجام این چالش ها نیاز نیست

جدیدترین: دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا

خانه
منو
×