کتاب الکترونیکی

مقاله هفت گام برای تسلط بر احساسات 

غلبه بر احساسات منفی

هفت گام برای تسلط بر احساسات 

غلبه بر احساسات

 

احساسات قوی می توانند توانایی شما برای اتخاذ تصمیمات مهم را از بین ببرند. حتی وقتی که می دانید کار بهتر کدام است، احساسات می تواند محرک کارهایتان شده و منجر به رفتار خودتخریبی شوند.

 

7 گام برای تسلط بر احساسات

سفر تسلط بر احساسات و استفاده از آنها برای حمایت از اهدافتان شامل هفت مرحله زیر است:

1- قوی ترین محرک های احساسی خود را مشخص کنید

هر شخصی اهداف منحصر به فردی دارد، بعضی اهداف ملموس تر هستند، درحالی که سایر اهداف دیدگاهی وسیع از آنچه می خواهید باشید یا جایگاهی که می خواهید به آن برسید را شکل می دهند.

برای مثال، شاید واقعیت شما تبدیل شدن به متخصصی موفق باشد، درحالی که شاید حقیقت این آرزو باشد که مردم شما را فردی مهربان و قابل اعتماد بدانند.

محرک های احساسی شخصی خود را به دقت بررسی کنید، احساساتی که شما را وادار می کند رفتاری مثبت یا منفی داشته باشید. اگر تناسب و سلامت جسمی یکی از اهداف زندگی تان است، وسوسه خوردن غذاهای چاق کننده محرکی منفی است.

 

غلبه بر احساسات منفی

 

2- پیش بینی انتخاب های دشوار

اگر تاکنون در لحظه ای دشوار احساسی عمل کرده اید، شاید آرزو کرده باشید که از قبل بصیرت لازم برای تنظیم واکنش را می داشتید تا می توانستید آن مسئله را به شکلی متفاوت مدیریت کنید.

این را هم بخوانید:  دارن هاردی - مردم در مورد شما چه فکری می کنند؟

برای جلوگیری از کنترل کارهایتان توسط احساسات، از پیش برنامه ریزی کنید. با آگاهی می توانید توانایی پیش بینی مشکل احتمالی را به دست آورید، در نتیجه می توانید تصمیمات آگاهانه ای درباره نحوه اقدامتان اتخاذ کنید. خودتان را برای واکنش هوشیارانه و نه عجولانه آماده کنید.

 

3- طرح تصور های آینده خود را بسازید

خیلی ها از «تصور» به عنوان ابزاری نیرومند و انگیزاننده در دستیابی به اهداف استفاده می کنند. برای مثال شاید یک ورزشکار برنده شدن در مسابقه  یا یک بیمار سلامتی اش را تصور کند. برای دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود، موفقیت را تصور کنید.

 

4- کار با انرژی مثبت و منفی

یاد بگیرید که عصبانیت خود را آزاد کنید و استرس را کاهش دهید. از هر نوع ویژگی که درونتان نهفته است، مثل سابقه افسردگی یا نیاز به تمرین کنترل عصبانیت آگاه باشید، در نتیجه می توانید آنها را اداره کنید.

برای پیشرفت، خودتان را ببخشید. نسبت به کسانی که شاید به شما آسیب رسانده اند، شفقت نشان دهید. این کار به شما کمک می کند که چرخه های رفتاری منفی را بشکنید.

 

غلبه بر احساس بد

 

5- یک فهرست یادآور کنارتان داشته باشید

شما قبلا کار دشوار هدایت احساسات را انجام داده اید، بنابراین می توانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. حال مرور کوتاهی بر آنها داریم:

این را هم بخوانید:  مقاله از معمولی تا فوق العاده

درباره انتخاب های زندگی شفاف باشید:

فهرستی آماده کنید و چیزهایی را که واقعاً می خواهید یا نمی خواهید مشخص کنید. عواقب هر انتخاب را در نظر بگیرید.

از طرح تصورسازی برای اجتناب از تکرار الگوهای رفتاری مخرب استفاده کنید:

از شفاف ترین تصاویر منفی تان درسی بیاموزید تا از تکرار رفتار مخرب اجتناب کنید.

محرک هایی که شما را از نظر احساسی منفجر می کنند، مشخص کنید:

چه چیزی شدیدترین و صمیمی ترین واکنش های شما را برمی انگیزد؟ چگونه می توانید از این امواج احساسات به نفع خود استفاده کنید؟

تصاویر مثبت خود را جمع کنید:

چه کسی و چه چیزی به شما انرژی مثبت می دهد و شما را به تغییر تشویق می کند؟ از این تصاویر مثبت به عنوان تقویت کننده هایی برای دستیابی به اهداف استفاده کنید.

از دست انرژی منفی خلاص شوید:

عواملی که در شما انرژی منفی ایجاد می کنند را مشخص کنید و به عنوان موارد مخرب حذفشان کنید.

 

6- برای انتخاب تصمیمات سازگار اهداف زندگی آماده باشید

انتخاب های زندگی تان بزرگترین و مهمترین تصمیمات هستند. وقتی زمان تصمیم گیری فرا می رسد حقیقت و واقعیت خود را بشناسید.

این را هم بخوانید:  مقاله کسب 3 مهارت ضروری مدیریت زمان، انرژی، تمرکز

اگر در حال پیش بینی انتخابی مهم در زندگی تان مثل تغییر شغل، تشکیل خانواده یا ترک سیگار هستید، درباره خواسته خود به دقت بیندیشید. طرح تصوری از گزینه هایتان ایجاد کنید تا در زمان تصمیم گیری آماده باشید.

 

7- فرایند تصمیمات زندگی خود را مرور کنید

فهرست اهداف زندگی را مدام مرور کنید تا از مسیر خارج نشوید. بعضی تصمیمات خاص هستند، مثل خرید چیزی با پولی که در جیبتان است به جای استفاده از کارت اعتباری، اما همه تصمیمات نمی توانند تا این حد دقیق باشند، پس منعطف باقی بمانید و ایده ای کلی و عمومی درباره نحوه اقدامتان داشته باشید.

برای مثال، اگر در صحنه های اجتماعی احساس نگرانی می کنید، هدفی بگذارید که در تجمع بعدی حاضر شوید و با همان چند نفری که می شناسید صحبت کنید.

 

غلبه بر افکار منفی

 

برای دانلود فایل PDF متن بالا روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود PDF با حجم 170 کیلوبایت

 

این مقاله برگرفته از کتاب «45 چکیده پرفروش ترین کتاب های کسب و کار» می باشد، برای تهیه این بسته آموزشی شامل 600 صفحه مطلب و 24 ساعت صوت کافیست روی عکس زیر کلیک کنید:

کسب و کار و بازاریابی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این مطلب چند تا ستاره میدی؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *