چگونه می توانیم عملگرا باشیم؟
یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در کسب و کار «انجام کار» است. در نهایت، چیزی که مورد قضاوت قرار میگیرد توانایی شما در دستیابی به نتایجی است که مردم میخواهند، نیاز دارند، برایش ارزش قائلند و حاضرند پول بدهند. افرادی که به دستمزدها و مقام های بالا میرسند، به عملگرایی معروف هستند و به نتایجی دست می یابند که از دسترس کارمندان معمولی خارج است.
بر نتایج تمرکز کنید
از نظر پیتر دراکر سوالی که مدیر باید از خود بپرسد این است «از من انتظار دستیابی به چه نتایجی می رود؟» اولین سوال شما هم باید همین باشد.
کلید انجام کار فقط «شروع کردن و ادامه دادن» است. نام یک کتاب پرفروش مدیریت زمان اثر دیوید آلن «انجام کارها» است. عنوان کتاب، تنها عامل موفقیت در دنیای کار را به خوبی نشان می دهد.
در مصاحبه با ۱۰۴ مدیر ارشد، از آن ها درباره مهمترین ویژگی ها برای پیشرفت در سازمان پرسیدند. اغلب آنها درباره دو ویژگی توافق داشتند:
1- توانایی تعیین اولویت (اینکه چه کاری مهم تر و چه کاری کم اهمیت تر است)
2- توانایی شروع و اتمام سریع کار.
فوراً از فرصت ها استفاده کنید
سریع ترین راه پیشرفت شغلی این است که آچار فرانسه سازمان باشید. بهترین نوع شهرت این است که شما را به عنوان فردی بشناسند که برای انجام سریع هر کاری باید نزد او بروند. اگر بخواهند کاری به کندی انجام شود، آن را به شخص دیگری می سپارند، اما هرگاه سرعت لازمه کار است، شما اولین گزینه هستید.
تعصب به انجام کار و احساس فوریت از مهمترین ویژگی ها برای پیشرفت است. انجام عالی اما آهسته کارها فراتر از حد تصور، باعث بازماندن ما می شود.
عمل محوری
افراد موفق «جهت گیری» های خاصی دارند، یعنی نوع تفکری که آنها را از عامه مردم جدا می کند. «عمل محوری» یکی از این جهت گیری ها است؛ یعنی نوعی تعصب به انجام کار که باعث می شود مدام به اقدامات خاص برای رسیدن به هدف و انجام سریع کار فکر کنند.
آنها مدام در جنب و جوش هستند. سریع راه می روند، سریع حرکت می کنند، سریع عمل می کنند، سریع فکر می کنند و حتی سریع صحبت میکنند. آرام و قرار ندارند. مدام به شروع و اتمام کارها فکر می کنند.
اگر انجام کار کلید موفقیت و شروع کار کلید انجام آن باشد، سوال بعدی این است «باید چه کاری را شروع کرد؟»
نخست، مهمترین کار را انجام دهید
پاسخ ساده است. اگر می خواهید سخت و سریع کار کنید و اقدامی فوری و معتبر انجام دهید، باید مهمترین کار برای کسب نتایج مورد انتظار را شروع کنید.
اولویت ها را تعیین کنید. مهمترین کار را مشخص کنید و سپس بدون حواس پرتی، ۱۰۰ درصد بر آن تمرکز کنید تا تمام شود.
آیا میخواهید پول بیشتری کسب کنید؟ میخواهید به نتایج بهتر و ارزشمندتری دست یابید که برای رئیستان مهم است؟ پس کارهای مهمی که در توانتان است و بیشترین کمک را به سازمان می کند، مشخص کنید. آنها را شروع کنید و تا اتمامشان بی وقفه کار کنید.
وقتی به آغاز، انجام و اتمام مهمترین کار، تعصب و حس فوریت داشته باشید، به طور خودکار در مسیر سریع موفقیت قدم می گذارید.
برای دانلود فایل PDF متن بالا روی لینک زیر کلیک کنید:
دانلود PDF با حجم 150 کیلوبایت