مقاله چگونه بر تعلل غلبه کنیم؟

1 سال پیش
مدیریت زمان و برنامه ریزی
Rate this post

چگونه بر تعلل غلبه کنیم؟

مدیریت زمان برایان تریسی

معروف است که «تعلل دزد زمان است». توانایی شما برای غلبه بر تعلل و انجام آن مطابق زمان بندی، تعیین کننده شکست یا موفقیت در کار است.

 با این حال، حقیقت این است که همه کارشان را به تعویق می اندازند. همه کارهای بسیار زیاد و زمان بسیار کمی دارند.

اما افراد موفق وظایف و کارهای کم ارزش یا بی ارزش را به تعویق می اندازد. باید تصمیم بگیرید که از امروز «تعلل خلاق» داشته باشید.

ما همیشه تمایل داریم که بزرگترین کارها را به تعویق اندازیم، که معمولا همان ارزشمندترین کارها هستند. برای غلبه بر این تعویق ها یا حداقل مدیریت آنها می توانید از مجموعه ای از تکنیک ها استفاده کنید. اکنون به ایده های خوبی می پردازیم که باید فورا استفاده از آنها را آغاز کنید.

 

برنامه ریزی ذهنیمدیریت زمان

«همین الان انجامش بده»!

شاید این جمله قدرتمندترین عبارتی باشد که می توانید برای افزایش بهره وری از آن استفاده کنید. هرگاه می بینید که دارید کارهای مهم را به تعویق می اندازید، با اشتیاق و انرژی به خود بگویید «همین الان انجامش بده! همین الان انجامش بده! همین الان انجامش بده!»

کشف فوق العاده این است که بعد از اینکه این واژه ها را ۱۰، ۲۰ یا حتی ۱۰۰ بار تکرار کردید، می بینید که به شکل ناخودآگاه متقاعد شده اید تا مهمترین کارتان را بدون وقفه انجام دهید و قبل از انجام هر کار دیگری آن را تمام کنید.

 

اتمام کارهای بزرگ تر

می توانید هر کار بزرگی که باید انجام شود را با تقسیم کردن آن به بخش های به اندازه کافی کوچک انجام دهید، یکی از بهترین تکنیک ها این است که کار خود را به «لقمه های کوچک» تقسیم کنید.

یک کاغذ بردارید و همه بخش های کوچک کار، به ترتیب از اولین بخش کوچک تا آخرین بخش تکمیل کننده را روی آن بنویسید.

سپس خود را به انجام کار «شماره یک» در فهرست موظف کنید. گاهی تصمیم برای انجام اولین گام یک کار بزرگ، انجام گام های بعدی و بعدی را ساده تر می کند. گاهی مجبور کردن خودتان به انجام یک کار مهم کمک می کند که نیرو و انرژی لازم برای انجام آن تا آخر را پیدا کنید.

 

مدیریت زمان و برنامه ریزی

 

روش ورقه های کالباس

نوع دیگری از تکنیک «لقمه های کوچک» برای غلبه بر تعویق کارها «روش ورقه های کالباس» نام دارد.

همانطور که یک تکه کالباس بزرگ را یک باره نمی خورید، نباید تلاش کنید که کار بزرگی را نیز یک باره و در یک بازه زمانی انجام دهید. در عوض، باید کار را مثل برگه های کالباس ورقه کنید و با انجام یک مورد در هر بازه زمانی، از اندازه کار بکاهید، سپس تصمیم بگیرید که قبل از رفتن سراغ کاری دیگر، آن بخش کوچک را کامل کنید.

هر بار که به کار مهم خود می پردازید، به خصوص وقتی که مسئولیت های پرفشار دیگری نیز بر عهده دارید، تصمیم بگیرید که هر بار یک بخشی از کار را انجام دهید. اغلب این استراتژی باعث می شود که کار بر پروژه را شروع کنید و تکمیل بخش های دوم، سوم، چهارم و بعدی هم ساده تر خواهد شد.

 

حس فوریت ایجاد کنید

یکی از نادرترین و ارزشمندترین قابلیتهای انسان در دنیای کار حس فوریت است. تخمین زده می شود که فقط ۲ درصد از افراد به سرعت به انجام کار می پردازند. وقتی به «عمل محوری» و انجام سریع کار معروف باشید، در سریع ترین و مستقیم ترین مسیر دستیابی به موفقیت قرار می گیرید.

برایان تریسی و مدیریت زمان

وقتی به این معروف شدید که مهمترین کارها را به سرعت آغاز کرده و آنها را سریع و درست انجام می دهید، از همه فرصت های فوق العاده ای که پیش روی تان قرار می گیرد، شگفت زده خواهید شد.

 

برای دانلود فایل PDF متن بالا روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود PDF با حجم ۱۶۰ کیلوبایت

Rate this post
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب نگرش نیک
من سید محمد باقرپور هستم، قصد دارم خلاصه ای از مطالب آموزشی و مفیدی که یاد می گیرم را با شما در این سایت به اشتراک بگذارم. خیلی خوشحالم که این فرصت در این وبسایت برای من فراهم شده است.

بدون دیدگاه