مقاله بهبود روابط با همسر از جول اوستین

بفرست برای دوستت
بهبود روابط با همسر

فهرست مطالب

بهبود روابط با همسر

از: جول اوستین

 

با انجام دادن چند کار ساده که در این مقاله یاد می گیرید

می توانید در ارتباط با همسر خود بهتر عمل کنید.

یه داستان کوچولو:

ماهی داخل آکواریوممون هی می خواست یه چیزی بگه. تا دهنشو وا می کرد، آب می رفت توی دهنش نمی تونست بگه. دست کردم توی آکواریوم درش آوردم.

شروع کرد از خوشحالی بالا پایین پریدن. دلم نیومد دوباره بندازمش اون تو، انقده بالا پایین پرید خسته شد، خوابید.

دیدم بهترین موقع هست تا خوابه بندازمش تو آب. ولی الان چندساعته بیدار نشده، یعنی فکر کنم بیدار شده دیده انداختمش اون تو قهر کرده، خودشو زده به خواب!!!

این داستان رفتار بعضی از آدم هایی است که کنارمان هستند، دوستشان داریم و دوستمان دارند ولی مشکل اینجاست که ما را نمی فهمند و فقط در دنیای خودشان فکر می کنند بهترین رفتار را با ما دارند.

 

بهبود روابط با همسر

 

روابط ما تأثیر زیادی روی میزان خوشحالی ما دارد. می توانید صاحب تمام پول های دنیا باشید، می توانید از سلامتی کامل برخوردار باشید یا حتی می توانید فرصت های بسیار خوبی را پیش رو داشته باشید اما اگر نتوانید در ارتباط با همسر خود به خوبی عمل کنید، مطمئنا نمی توانید از زندگی تان به اندازه کافی لذت ببرید.

من دریافته ام که اغلب چیزهایی که باعث پایداری یک رابطه می شود کارهای بزرگ نیستند، بلکه کارهای کوچک هستند. با انجام یک سری کارهای کوچکی که در ادامه با هم یاد می گیریم، می توانیم در جهت بهبود روابط با همسر خود گام بلندی برداریم.

به شما قول می دهم اگر از همین امروز فقط همین چند نکته ساده را رعایت کنید، می توانید در بهبود روابط با همسر خود بسیار قدرتمند عمل کنید.

در انتهای مقاله در حیرت خواهید ماند که چقدر ساده می توانستید خیلی زودتر از این ها با انجام همین کارهای کوچک و ساده که شاید حتی می دانستید ولی انجام نمی دادید، کیفیت روابط خود با همسر (یا هر شخص دیگری) را افزایش دهید.

پس اگر می خواهید مهارت ارتباط با همسر را یاد بگیرید، در ادامه با من همراه باشید:

1- از همسرت تعریف کن:

وقتی در مورد ویژگی های خوب او صحبت می کنی، دقیقا همان ها را در رفتار او مشاهده می کنی و وقتی از ویژگی های بد او صحبت کنی، باز هم دقیقا همان ها را از او خواهی دید. پس از همسرت تعریف کن و به او بگو:

«تو خیلی زیبایی، خیلی مهربانی و خیلی خوشحالم که تو را در زندگی ام دارم. من به تو احترام می گذارم، تو را تحسین می کنم و مشتاقم که بقیه عمرم را با تو بگذرانم».

ار هر فرصتی برای تعریف کردن از همسر خود استفاده کنید. باید دنبال بهترین ویژگی ها در یکدیگر باشید. همسرم ویکتوریا در مورد من می گوید:

«این یکی از چیزهایی هست که در مورد جول خیلی دوست دارم. من اول فکر می کردم که جول اشتباهات دیگران را اصلاً نمی بیند، اما بعدا فهمیدم که او آنها را می بیند اما انتخاب می کند که روی آنها تمرکز نکند.»

 

بهبود روابط با همسر

 

2- تعارض ها را حل کن:

یک حقیقت در ازدواج این است که هیچ دو انسانی نمی توانند به طور صد در صد با هم سازگار باشند. باید یاد بگیری که تا جایی که می توانی تعارض ها را حل کنی.

به این معنی که ممکن است مجبور باشی مواقعی فداکاری کنی. ممکن است مجبور باشی گاهی اوقات از یک سری چیزها چشم پوشی کنی و برای تداوم رابطه ات باید مشتاق مصالحه با یکدیگر باشید. حل تعارض یک مهارت است، می توانی آن را یاد بگیری.

این کلیپ کوتاه از جول اوستین را ببینید:

 

 

ارتباط با همسر

 

همسرم ویکتوریا در این مورد می گوید:

«یک بار یک نفر از من پرسید که آیا تو و جول با هم جر و بحث هم می کنید؟

جواب دادم خیلی از اوقات پیش می آید که ما هم به اختلاف نظر بر می خوریم. اما شما نمی توانید با کسی که با شما جر و بحث نمی کند، اینکار را با او انجام دهید، چون جول به هیچ عنوان با من جر و بحث نمی کند.

جول ذهن اش را اینطور برنامه ریزی کرده است که ما همواره در جهت رشد و بهبود رابطه مان گام برداریم، چون قدرت اصلی اینجاست.

وقتی من و جول با هم ازدواج کردیم، من سبک زندگی خودم را دوست داشتم و وقتی پس از ازدواج نمی توانستم از آن استفاده کنم، حال خوبی نداشتم. سپس از خدا کمک خواستم، او به من گفت:

ویکتوریا، اگر تو سبک زندگی خودت را تغییر ندهی، مجبوری مردی که با او ازدواج کردی را تغییر دهی.

این الهام توجه من را جلب کرد، چون من اصلا دوست نداشتم شخصیت جول را تغییر دهم، من او را همینطور که بود دوست داشتم و به خاطر همین با او ازدواج کرده بودم. برای همین مشتاق شده بودم تا سبک خودم را تغییر دهم.»

 

بهبود روابط با همسر

3- او را ببخش:

یک روش دیگر برای بهبود روابط با همسر این است که در بخشیدن، پیشرو باشیم.

  مقاله ایجاد باور فراوانی و ثروت

همسرم ویکتوریا تعریف می کرد یک بار داستانی در مورد زن و شوهری شنیده است که پس از دعوای سختی که با هم داشتند آنقدر از دست یکدیگر ناراحت شده بودند که با هم صحبت نمی کردند.

همان شب، آن مرد قبل از خواب می خواست به همسرش بگوید که صبح او را ساعت 6 بیدار کند اما نمی خواست اولین نفری باشد که آن سکوت را می شکند. برای همین در کاغذی درخواست اش را یادداشت کرد و نوشت «من را 6 صبح بیدار کن» و آن را کنار تخت همسرش قرار داد.

صبح روز بعد ساعتی که آن مرد بیدار شد، 8 صبح بود. عصبانی شد و خواست دنبال همسرش برود و سر او فریاد بزند که یادداشتی را در کنار تخت اش پیدا کرد.

همسرش روی آن نوشته بود:

«ساعت 6 است، بیدار شو!»

اگر قرار است زندگی عاشقانه ای داشته باشیم، باید یاد بگیریم که یکدیگر را ببخشیم و اولین نفری باشیم که عذرخواهی می کنیم و می بخشیم.

 

4- به نقاط قوت همسرت توجه کن:

باید روش خودت را تغییر دهی. تصمیم بگیر که از امروز به خاطر نقاط قوت همسرت از او سپاسگزار باشی و نقاط ضعف او را بی اهمیت جلوه بدهی.

این کار دو فایده دارد:

ازدواج تان پر از آرامش، اتحاد و عشق می شود

 خداوند رابطه تان را عمیق تر می کند.

 

5- مراقب تُن صدایت باش:

وقتی داری با همسرت صحبت می کنی، مراقب حرف هایی که به او می زنی باش، مراقب باش تا صدایت را برای او بالا نبری.

 آیا همیشه داری از او گله و شکایت می کنی و به او می گویی که چه کارهایی را درست انجام نمی دهد؟

 یا همیشه داری او را تشویق می کنی و باعث رشد او می شوی؟

دقت کن به این دو مورد و تا جایی که می توانی مورد دوم را انجام بده، یعنی او را تشویق کن و به او اعتماد به نفس بده تا باعث رشد او و در نتیجه باعث رشد خودت شوی.

حرف هایی که به او می زنید نیازی نیست حتما شاعرانه و فلسفی باشند. خیلی ساده اما صادقانه می توانید به او بگویید:

«تو یک مادر عالی برای بچه هایمان و همچنین یک همسر عالی برای من هستی. خیلی خوشحالم که تو را دارم.»

 

بهبود روابط با همسر

 

6- عصبانیت خود را کنترل کنید:

زمانی پیش می آید که عصبانی می شویم. عصبانیت یک احساسی هست که خدا در وجود ما قرار داده است. اما ما می توانیم آن را کنترل کنیم و مجبور نیستیم منفجر شویم و هرچه از دهنمان در می آید به همسرمان بگوییم و رابطه مان را خدشه دار کنیم.

در اینگونه مواقع یک قدم به عقب برگردید، تمرکز کنید و در مورد حرفی که می خواهید بزنید ابتدا فکر کنید.

 

7- پرتوقع نباش:

در ازدواج چه مرد چه زن نمی تواند صد در صد نیازهای طرف مقابل را برطرف کند. هر شخص معمولا فقط 80 درصد نیازهای طرف مقابل را می تواند برطرف کند.

برای همین نباید توقع خود را بالا ببریم و برای آن 20 درصدی که نمی تواند به ما بدهد از او ناراحت شویم. بسیارعالی است که از این موضوع آگاه باشیم.

فیلم زیر را از جول اوستین ببینید:

 

 

ارتباط با همسر

 

8- تنش ها را کاهش دهید:

تنش های زیادی که در خانه مان هست یا فشارهای زیادی که در روابط مان هست، باعث به وجود آمدن همه آنها خودمان هستیم. اگر کمی از طرف مقابل مان نفوذ بپذیریم، می توانیم جلوی این فشار و تنش را بگیریم.

مثلا وقتی همسرتان پس از یک روز کاری طولانی به خانه می آید، یک ساعت در ترافیک بوده و با مسائل زیادی سر و کله زده است، وقتی به خانه می رسد واقعا وقت مناسبی نیست که به او بگوییم ماشین ظرفشویی خراب شده یا اینکه مادرم آمده که دو ماه اینجا بماند.

لطفا حواستان باشد و این مسائل را در زمان مناسبی به همسرتان بگویید. زمان بندی همه چیز است.

شما ممکن است حرف درستی زده باشید اما چون در زمان نامناسبی گفتید، به خواسته تان نمی رسید.

با زمان بندی مناسب برای بیان یک سری مسائل می توانید به راحتی تنش ها را بین خودتان کم کنید.

 

ارتباط با همسر

 

9- به او ابراز علاقه کنید:

خیلی مهم است که مرد بتواند درک کند حرف های اش تأثیر خیلی زیادی روی زندگی همسرش دارد. او باید با حرف هایی که می زند حال او را خوب کند.

زن می خواهد زندگی اش را وقف عشق و اهمیت دادن به شوهرش بکند. می خواهد با او وارد یک زندگی مشترک شود، می خواهد یک خانواده با او بسازد. می خواهد بچه های او را بزرگ کند.

اگر مرد همیشه دنبال اشتباهات زن باشد و همیشه او را سرکوب کند، با هزاران مشکل ترسناک در ازدواج اش مواجه خواهد شد.

علاوه بر آن، این روزها خیلی از خانم ها، افسرده هستند و از نظر روحی احساس ضعف می کنند، چون همسران عزیزشان قادر نیستند مکالماتی با آنها برقرار کنند که احساس خوبی به آنها بدهد.

  سریال «10 نکته ناب از جول اوستین» - قسمت ششم

یکی از مشکلات اساسی بین خانم های متأهل این واقعیت است که خیلی از آنها احساس کمبود لیاقت می کنند و مهم ترین دلیل این کمبود هم آن است که همسرشان خواسته یا ناخواسته به آنها ابراز علاقه ای نشان نمی دهد.

 

ارتباط با همسر

 

10- درخت مشکلات برای خود درست کنید:

مردی را میشناختم که پشت خانه اش درختی وجود داشت، درخت بزرگی بود، مرد هر روز که از سرکار به خانه برمی گشت، به سوی آن درخت می رفت و آن را نوازش می کرد.

دوستانش همیشه به او می گفتند که چه کار داری می کنی؟

او می گفت که این درخت مشکلات من است. قبل از اینکه وارد خانه بشوم تمام مشکلات، نگرانی ها، استرس و ناامیدی هایم را روی این درخت می گذارم.

درواقع همه مان به یک درخت مشکلات نیاز داریم. حتی اگر یک درخت فرضی باشد، مشکلات تان را بیرون روی درخت بگذارید و بعد وارد خانه شوید و نزد همسرتان بروید.

دوست دیگری دارم که هرروز ساعت ها طول می کشد تا به خانه برسد، باید از ترافیک سنگینی عبور کند. او شغل پراسترسی دارد، بنابراین همیشه خیلی خسته و پرفشار به خانه می آید.

او به من گفت که چطور قبل از اینکه به خانه برود به پارک می رود و تنها 5 دقیقه وقت می گذارد تا  آرام شود، استراحت کند و ذهن اش را پاک کند.

او داشت چه کار می کرد؟

ذهن اش را برای ورود به خانه آماده می کرد. او می دانست که چقدر مهم است که این نگرانی ها را با خودش به داخل خانه نیاورد.

ما باید جوی آرام و دوستانه در محیط خانه مان ایجاد کنیم. وقتی ما خسته، پراسترس و نگران هستیم بر تمامی اطرافیان مان تأثیر می گذاریم. شما هم با انجام دادن همین یک روش می توانید گام بلندی در جهت بهبود روابط با همسر خود بردارید.

 

11- شنونده خوبی باشید:

راه دیگری برای بهبود روابط با همسر این است که  شنونده خوبی باشیم. وقتی همسرت با تو صحبت می کند، کاملاً باید به او توجه کنی، به چشم هایش نگاه کنی و اشتیاقت را نسبت به حرف هایش نشان دهی.

در حالت کلی وقتی کسی دارد با شما حرف می زند و شما داری سعی می کنی که کامپیوتر یا تلویزیون را روشن کنی یا با چیز دیگری سرت را گرم کنی، در واقع داری یک پیام اشتباه به او می دهی.

یاد بگیر هر کاری که داری انجام می دهی را متوقف کن، چند دقیقه مکث کن و توجه کامل خودت را به آن شخص معطوف کن.

بین شنیدن و گوش دادن تفاوت وجود دارد. ممکن است ما خیلی چیزها را فقط بشنویم اما زمانی که به آنها گوش هم بدهیم یعنی کاملاً با آنها درگیر شده ایم.

من معتقدم که قسمتی از محترم بودن و باملاحظه بودن این است که یاد بگیری که شنونده خوبی باشی.

یعنی اینکه وقتی مردم دارند با تو حرف می زنند، حرفشان را قطع نکن. بگذار آنچه که در ذهن شان هست را بیان کنند، حتی اگر ممکن است بدانی که آنها چه می خواهند بگویند.

می دانی چند نفر جوکی را برای من تعریف کردند که من 47 بار از قبل شنیده بودم؟

می توانستم به آنها بگویم که ادامه نده چون قبلاً شنیدم. اما من گذاشتم که آنها از گفتن این جوک لذت ببرند و طوری خندیدم که انگار اولین بار بود این جوک را می شنیدم!

اگر وقت بگذاری و به آنها به دقت گوش بدهی با این کار به آنها نشان می دهی که برایشان احترام قائل هستی و نگران آنها هستی. گوش دادن مؤثر یک مهارت است که باید آن را یاد بگیری.

 

بهبود روابط با همسر

 

12- همسرتان را بهتر بشناسید:

شما باید مرد یا زنی را که خدا به عنوان همسر وارد زندگی شما می کند، بهتر بشناسید. مثلا:

 ببینید که آنها از چه چیزهایی خوششان می آید یا خوششان نمی آید؟

چه چیزی آنها را ناراحت می کند؟

چه چیزی آنها را خوشحال می کند؟

به چه چیزی نیاز دارند؟

به چه چیزهایی واکنش نشان می دهند؟

نقاط قوت و نقاط ضعف آنها چیست؟

برای مثال بعضی از افراد وقتی که خیلی استرس دارند نیاز به دلگرمی و دلداری دارند، اما بعضی ها نیاز دارند تنها باشند پس بهتر است که خود را عقب بکشی و بگذاری کمی با خودش خلوت کند.

✔✔ برای مثال بعضی ها نیاز به تعریف و تمجید دارند، نیاز دارند که مرتباً آنها را تأیید کنی، بعضی دیگر نیاز دارند که برایشان کمی وقت بگذاری. فقط پنج دقیقه برایش وقت بگذار، حالش را بپرس و بگو که آیا همه چیز مرتب است؟

خداوند ما را متفاوت از یکدیگر آفرید و کسی بر کسی برتری ندارد. اگر می خواهید از روابط خوب برخوردار باشید باید افرادی که با آنها در ارتباط هستید را بشناسید و بفهمید که به چه چیزی نیاز دارند.

 

13- ببینید چه چیزی نیاز دارد:

من از شما می خواهم به همسرتان توجه بیشتری بکنید و بفهمید که چه چیزی نیاز دارد. این کار اشتباه است که به جای اینکه چیزی که دیگران نیاز دارند را به آنها بدهیم، چیزی که خودمان نیاز داریم را به آنها می دهیم.

  سریال «10 نکته ناب از جول اوستین» - قسمت پنجم

مثلا ممکن است که شما در شرایطی به دلگرمی خاصی نیاز نداشته باشید و مخصوصا در آن زمان با کسی رابطه دارید که به این دلگرمی نیاز دارد. ممکن است تصورت این باشد که چون من نیازی به دلگرمی ندارم شاید او هم نداشته باشد.

یادم می آید یک بار داشتم با زوجی که در ازدواج شان مشکل داشتند، صحبت می کردم. مرد به من گفت:

«جول من متوجه نمی شوم، هر چیزی که همسرم می خواست را برایش فراهم کردم. چندسال پیش برایش استخری فراهم کردم، یک ماشین خریده بودم اما همسرم اگر چه از من تشکر کرده بود، اما باز هم راضی نبود.»

فکر می کنید چرا؟ جون اینها آن چیزهایی نبودند که او نیاز داشت.

او به محبت شوهرش نیاز داشت،

خواهان رابطه دوستانه تری بود و

نیاز داشت شوهرش وقت بیشتری برای او بگذارد.

مسئله اینجا بود که مرد به همسرش چیزی را که خودش نیاز داشت، داده بود، همان چیزی که باعث خوشحالی خودش می شد.

یاد بگیرید که به دیگران چیزی را که خودشان نیاز دارند بدهید، نه چیزی که خودتان به آن نیاز دارید.

 

بهبود روابط با همسر

 

14- به خدا و به یکدیگر تعهد بدهید:

اگر آقا و خانمی بخواهند با هم ازدواج کنند، ابتدا باید با این دو مسئله کنار بیایند:

به عنوان یک زوج، باید به خداوند تعهد بدهیم. ما قرار است در زندگی مشترک مان برای خدا ارزش قائل باشیم و در تمام کارهایی که انجام می دهیم بهترین خودمان باشیم.

به عنوان یک زوج، باید به یکدیگر نیز تعهد بدهیم. ممکن است گهگاهی با هم به تعارض بخوریم و حرف هایی را بزنیم که نباید بزنیم. ممکن است حتی از دست یکدیگر عصبانی بشویم و سر هم داد بزنیم.

اما وقتی حرف هایمان را زدیم و مسئله را حل کردیم باید آن موضوع را فراموش کنیم و به سمت جلو حرکت کنیم. حق ترک کردن یکدیگر را نداریم. چون ما به یکدیگر چه در شرایط خوب چه در شرایط بد متعهد هستیم.

 

15- دو نکته طلایی:

از شوخی و طنز در خانه زیاد استفاده کنید. این روزها اکثر اوقات مردم اجازه می دهند که استرس زندگی شان، شادی را از خانه آنها فراری دهد. وقتی بتوانید بخندید و شاد باشید، همیشه سالم خواهید بود و رابطه سالمی نیز خواهید داشت.

همسرم ویکتوریا خیلی مسائل را آسان می گیرد. او بدون چون و چرا می خندد. صدای خنده او را در تمام خانه می توانم بشنوم. من از کسی که می تواند بخندد خیلی خوشم می آید.

به یکدیگر احترام بگذارید. من و ویکتوریا همواره سعی می کنیم بهترین تلاش خودمان را بکنیم. درست است، ما همیشه با یکدیگر در مورد مسائل مختلف تفاهم نداریم. خیلی اوقات به تعارض بر می خوریم اما تصمیم می گیریم که با احترام با یکدیگر رفتار کنیم و آن تعارض را حل کنیم.

همسرم ویکتوریا می گوید:

«من و جول هرچندوقت یک بار به هم یادآری می کنیم که خدا ما را به هم رساند و یک برنامه عالی برای ازدواج ما در نظر دارد.

شما هم باید همیشه به خود و همسرتان یادآوری کنید که خداوند بزرگ شما را در زندگی هم قرار داده است و برنامه ای عالی برای ازدواج شما تدارک دیده است.

اگر شما سهم خود را انجام دهید و با همسرتان مهربان باشید، به او احترام بگذارید و همانطور که دوست دارید با شما برخورد شود، با او برخورد کنید، آنوقت خدا هم سهم خودش را انجام می دهد و یک زندگی باشکوه پر از عشق برای شما می سازد.»

 

بهبود روابط با همسر

نتیجه گیری:

برای بهبود روابط با همسر خود این کارها را انجام دهید:

در مورد ویژگی های خوب او صحبت کن و همیشه از او تعریف کن

مهارت حل تعارض را یاد بگیر

به خاطر نقاط قوت همسرت از او سپاسگزاری کن

صدایت را برای او بالا نبر و مراقب کلماتی که به او می گویی باش

عصبانیت خود را کنترل کن و قبل از حرف زدن فکر کن

انتظار صد در صد نداشته باش که تمام نیازهای ات را بتواند حل کند

در زمان مناسب خواسته تان را مطرح کنید تا تنش ها را کاهش دهید.

به او ابراز علاقه کنید و به او احساس لیاقت را منتقل کنید.

درخت مشکلات برای خود درست کنید

شنونده خوبی باشید و حین صحبت تمام توجه تان را به او بدهید.

او را بهتر بشناسید و ببینید که چه چیزهایی نیاز دارند

به یکدیگر چه در شرایط خوب چه در شرایط بد متعهد باشید

از شوخی و طنز در خانه زیاد استفاده کنید و به یکدیگر با احترام رفتار کنید.

 

در انتها می خواهم یک خبر خوب هم به شما بدهم. نیازی نیست تمام این 15 روش را پیاده سازی کنید، کافیست 3 یا 4 تا از این روش ها را انجام دهید و سپس شاهد بهبود روابط با همسر خود باشید.

 

اگر این مقاله برایتان مفید بود، پیشنهاد می کنم لینک کوتاه زیر را برای دوستی که فکر می کنید به آن نیاز دارد، بفرستید:

https://negareshenik.ir/?p=8475

 

 

Rating 0.00 from 0 votes

آموزش پیشنهادی

جول اوستین

229 سمینار

100 ساعت

449000 تومان
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگار
نگار
4 سال قبل

واقعا عالی بود، اگه ما بتونیم این نکات را در زندگیمون پیاده کنیم زندگی برامون بهشت میشه.

احسان
احسان
4 سال قبل

با اینکه مثال اول ترجمه جالبی نداشت ولی کلا بسیار عالی و پر محتوا بود ممنون که اشتراک گذاشتید

زهرا یغمایی
زهرا یغمایی
4 سال قبل

عالی بود ولی در ایران اگه یکی از دو طرف این نکات را کامل رعایت کند سرکوب میشه و تمام میشه وظیفه و اونی که سعی می کنه رابطه را خوب کنه چون طرف مقابل هیچ سعیی نمی کنه دچار افسردگی و سکوت میشه

نرگس
نرگس
پاسخ به  زهرا یغمایی
7 ماه قبل

من عاشق این زوج هستم با شنیدن صدای جول و دیدن سمینارهای اشک از چشمانم سرازیر میشه

جدیدترین: دوره طراحی مجدد سرنوشت دکتر جو دیسپنزا

خانه
منو
×